Týden s Peugeot RCZ R – den 1.

Nejsilnější, nejsportovnější a nejatraktivnější Peugeot zavítal do naší redakční garáže. V průběhu následujícího týdne vám budeme přinášet postřehy a dojmy s tímto automobilem. Dnes vám RCZ R představíme.

RCZ se vyrábí od roku 2010 (konkrétně v rakouském Grazu u Magna Steyr). Coupé pro rok 2013 prošlo faceliftem, který se nejvíce projevil na předních partiích. Dosavadní nejsilnější verzi (1,6 THP s výkonem 200 k) sesadila z trůnu verze RCZ R (1,6 THP s výkonem 270 k), která je nejen nejvýkonnějším RCZ, ale zároveň nejvýkonnějším Peugeotem vůbec.


Autor: Tomáš Čanda

Černá Perla Nera, boční polepy a karbon střecha

Cena od 1 025 000 Kč vč. DPH působí hodně sebevědomě, nicméně je třeba vzít v potaz nejen lepší techniku, ale i bohatší základní výbavu.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

ESP + Hill Assist, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, systém isofix, imobilizér, palubní počítač, zadní parkovací senzory, elektrická okna, elektrická zrcátka s výhřevem, natáčecí xenonové světlomety, LED denní svícení, dvouzónová automatická klimatizace, audio s CD/MP3+USB vstupem a navigační systém vč. Bluetooth má RCZ R v základu stejně jako skořepinová anatomická sedadla, specifická 19“ hliníková kola a další prvky. Připlácí se za alarm (10 000 Kč), přední parkovací asistent (9 000 Kč) a za „chuťovky“ jako metalický lak (13 495 Kč), audio systém JBL (13 000 Kč), navigační systém s HD a funkcí jukebox (29 000 Kč) a karbonovou střechu (na výběr lesklá či matná, každá za 30 000 Kč). Pokud by se vám nezamlouvala ta skořepinová sedadla v kombinaci čalounění kůže/alcantara, můžete zvolit klasická anatomická sedadla s kůží Nappa Mistral a vyhříváním za 60 000 Kč. Exteriér lze vylepšit sadou samolepek na boky a kapotu.

V centrále Peugeotu koukám hned na tři modely RCZ R. První je s lakem Erythreé, vůz s touto červenou barvou můžete spatřit v katalogu, kde vypadá lépe než ve skutečnosti. Druhý vůz je lakován šedým odstínem Sidobre. Nevypadá špatně, ale bílá Opale by vozu určitě slušela lépe. Bílé RCZ R zde není, ale je tu černé s lakem Perla Nera a karbonovou střechou. Právě od něj dostávám klíčky.


Autor: Tomáš Čanda

Interiér za exteriérem v ničem nezaostává

Když se usadím dovnitř, do těch úžasných skořepinových sedadel vyhrazených jen pro RCZ R, napadne mě, že asi jen blázen by připlácel za celokožené sedačky, byť s jemnou kůží. Černou kůží je zde potažená palubní deska i dveře a punc sportovnosti dotváří červené švy. Na palubě mám vše, kromě příplatkového audia a předních parkovacích senzorů, takže si není na co stěžovat. Ale ruku na srdce, motivací k testu RCZ R nebyla výbava, nýbrž to, jak auto jezdí. O tom se dočtete v příštím díle.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.