Sportovní vůz do 1 milionu korun

Přinášíme vám 12 automobilů, které musí splnit dvě kritéria – pobavit řidiče a nestát víc než 1 milion korun.

Rychlost na každý den

Následující skupina automobilů potvrzuje, že se sportovnost nevylučuje s praktičností. Máme zde ideální adepty na rychlé přesuny mezi domovem, mateřskou školkou, kanceláří a supermarketem. Volkswagen Golf GTI s výkonem 155 kW (210 k) začíná na 677 600 Kč. Lze jej mít jak v tří, tak pětidvéřové verzi s manuální i automatickou převodovkou DSG. Americkými magazíny oceňovaná Mazda 3 MPS vám za 679 900 korun naservíruje 191 kW (260 k)! Karoserie je pouze pětidvéřová a převodovka šestistupňová manuální. Mazda je obdařena samosvorným diferenciálem, takže přední poháněná kola se dobře vyrovnávají s přívaly točivého momentu. Další praktik do party s výkonem 195 kW (265 k) je Seat Leon Cupra R. Nejlepší „auto emoción“ vás vyjde na 745 900 Kč. Tip TopDrive: Mazda 3 MPS.


Autor: http://mycarpictures.org

Mazda 3 MPS

Stylová coupé

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Pryč s praktičností, tady jde o styl a výkon, ale zároveň i přijatelné provozní náklady. Nejvíce přitažlivé aut z této skupiny je zároveň i nejlevnější – Peugeot RCZ s vrcholným motorem 1,6 turbo 147 kW (200 k) a cenou 689 000 Kč. Ideální vůz pro ty, co upřednostňují styl před řidičskými zážitky, přestože výkon 200 koní není málo. Podobně, ale s mnohem vyšší cenou, je na tom Audi TT. S motorem 1,8 TFSI 118 kW (160 k) vás přijde na 853 250 Kč. 155 kW (210 k) silný dvoulitr se vyšplhá až na 939 000 Kč. Za pohon všech kol byste si museli ještě připlatit. Naopak pravými sportovci jsou Mégane Renault Sport s přeplňovaným dvoulitrem 184 kW (250 k) za 749 900  či VW Scirocco R s výkonem 195 kW (265 k) za 799 600 Kč. Scirocco na rozdíl od Mégane lze vybavit i automatem DSG, ale to se pak cena vyhoupne na 870 800 Kč. Zajímavé je, že právě s DSG je vůz rychlejší a malinko úspornější než s manuálním šestikvaltem. Absolutní novinkou je MINI Coupé. Vrcholná verze John Cooper Works 1,6 turbo 155 kW (210 k) stojí 785 000 Kč. Všichni tři, jak Renault, VW, tak MINI vám nabídnou maximum řidičských zážitků, ale pokud plánujete s autem navštěvovat autodromy, pak nejlepší volbou bude nejspíše Mégane Renault Sport ve výbavě Chassis Cup.


Autor: http://mycarpictures.org

Peugeot RCZ

Fajnšmekři volí…

… auta s pohonem zadní nápravy. Začněme u roadsteru – Mazda MX-5. Tu lze mít jak s plátěnou střechou za 720 900 Kč, tak s plechovou skládací střechou za 770 000 Kč, oboje v nejvyšší specifikaci Revolution 2,0 118 kW (160 k). S Revolutionem se pojí šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál. Neohrnujte nos nad malým výkonem, tohle auto umí pobavit i s tím, co má. Rozhodnete-li se pro MX-5, vezměte si ji s klasickou plátěnou střechou. Ušetříte peníze i kila zvyšující hmotnost vozu. S 852 500 korunami dosáhnete na BMW 125i Coupé. To je vybaveno atmosférickým řadovým šestiválcem o objemu 3 litry a výkonem 160 kW (218 k). Lepší spojení stylu, image a radosti z jízdy v dané cenové kategorii asi nenajdete. Mínusem jsou drahé prvky příplatkové výbavy. Překvapivě zde máme i korejský vůz – Hyundai Genesis Coupé. V USA se nějaký rok už prodává, nyní přichází i do Evropy a to s dvojicí motorů: přeplňovaným 2,0 a atmosférickým šestiválcem 3,8 litru. Vás by měla zajímat samozřejmě ta V6 s výkonem 223 kW (303 k) s manuální převodovkou (lze mít i automat). Proč? Protože za 829 990 Kč dostanete hrubiánský šestiválec, který za tyhle peníze prostě nikdo jiný nenabídne a jako třešničku navrch samosvorný diferenciál (základní výbava verze 3,8).


Autor: http://mycarpictures.org

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

BMW řady 1 Coupé

Černá ovečka

Máme zde ještě jeden vůz – Volkswagen Golf R. Stejně jako bratrské Scirocco R je i Golf vybaven čtyřválcem 2,0 TSI s výkonem 199 kW (270 k), tedy s pěti koňmi navíc. Rovněž zde můžete vybírat mezi manuální a DSG převodovkou. Golf R je oproti Sciroccu R vybaven pohonem všech kol 4Motion, což je pro 270 koní rozumné. Praktičnosti Golfu se vzdávat nemusíte, eRko se nabízí se třemi a pěti dveřmi. Doposavad to byly samé dobré zprávy, ale jakmile se dostaneme k ceně, VW nás šokuje – Golf R je k mání od 950 000 Kč.

Na druhém břehu

Pokud bychom chtěli poznat další level řidičské nirvány a byli ochotni o malý kousek překročit hranici 1 milionu korun, zavítejte k Subaru pro Imprezu WRX STI hatchback od 1 039 000 Kč či sedan od 1 069 000 Kč.


Autor: http://mycarpictures.org

Impreza WRX STI

Odmění vás „rally“ automobilem s pořádným turbomotorem o výkonu 300 koňských sil a chytrým pohonem 4×4. Počítejte však s tím, že za relativně přívětivou cenou se skrývají poměrně vysoké provozní náklady.

Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Podobné články:

9 komentářů u „Sportovní vůz do 1 milionu korun“

  1. Řídím již druhou MPSu v řadě. První skončila v roce 2009. Ta starší, pre 2010 chováním by se dala popsat jako dělová koule, kde při prudké akceleraci auto vyrazilo vpřed jako dělová koule a LSD vás nutilo vyvinout velké úsilí udržet vůz pod kontrolou. Tato vlastnost byla dost zábavná, ale jen tak na 6 měsíců. Nová MPSa, po 2010, je již civilizovanější, průběh nárustu kroutícího momentu byl totiž elektronicky upraven, ale na ty boje s volantem si někdy rád vzpomenu. Pokud má někdo zkušenosti jak s M3 MPS tak i s Golfem GTI a R nebo Sciroccem, rád od něj uslyším……díky!

    Odpovědět
  2. Pokud pasete po Cupře R, tak rozhodně doporučuji koupit na Slovensku – cena 24509,- Eur(!), což je úspora kolem 130000 Kč.

    Odpovědět
    • Zahlídl jsem nový Focus ST kombi(!). IMO dost dobrá kombinace pro někoho, kdo chce, aby mu to „trochu“ jelo a aby v tom občas odvezl rodinu na dovolenou, protože na druhé auto už nezbývá nebo není potřeba.

      Odpovědět
        • Přiznám se, že z tohoto článku to asi nemám, spíš někde z TV? Ale to nevadí, díky za odkaz!

          Design je sice silně individuální, ale přesto si neodpustím poznámku: s designem nového Focusu hatchback se stále nějak nemohu srovnat, zadek mi připadá jakýsi tuctový, viděný jakoby u spousty jiných aut, nemluvě o silné podobnosti s Fiestou. Přechozí hatchback byl pro mě nádherný a novým modelem rozhodně nepřekonaný.
          Ale nové kombi, to je jiné kafe! I proto jsem asi přivítal verzi ST.

          Ne že bych měl na nového Focuse nebo na Cupru, o které píši výše, ale v mých snech začíná ST kombi Cupře (která pro mě zatím byla ikonou :-)) dost pekelně zatápět 🙂 Přeci jen se větší kufr „občas“ hodí a pokud to není na úkor výkonu a jízdních vlastností, tak je to velmi zajímavá volba!

          Jsem zvědavý, s čím přijde Seat v příštím roce a jak se v budoucnu bude plnit moje konto, třeba se rozhodování přesune z říše snů blíže k realitě… 🙂

          Odpovědět
          • Větší kufr na úkor výkonu (motoru) není, ale na úkor jízdních vlastností do jisté míry ano. Jinak držím palce při naplňování Vašich snů.

          • Je to tak jak píšete – právě proto, že ten větší kufr skoro ničemu nevadí (a na hraně jídních vlastností jezdím minimálně), mě to tak láká.

            A samozřejmě moc děkuji za ty palce! 🙂

Napsat komentář