Rozdíl mezi klukem a dospělým mužem je prý jen ve velikosti hraček. Mazda MX-5 je hezká hračka, a to nejen pro kluky.

V aktuálním článku Sportovní vůz do 1 milionu či 5 důvodů, proč si pořídit cabriolet, se vám snažíme ukázat, že zábavný vůz nemusí být finančně nedostupný. Nejlépe to vystihuje právě Mazda MX-5. Tento model dělá radost řidičům po celém světě už dvacet let. Aktuální generace se vyrábí ve dvou verzích, s dvojicí motorů a ve třech stupních výbav.


Autor: http://www.mazda-press.cz

MX-5 Roadster

Karoserie

Mazda MX-5 je dvoumístný roadster s plátěnou a plechovou skládací střechou. Roadster se pyšní rozložením hmotnosti v poměru 50:50 na obě nápravy a o 37 kilogramů nižší hmotností oproti Roadster-Coupé. Naše doporučení už znáte, ale nikoho od „komfortnější“ plechové skládací střechy odrazovat nechceme. Ba naopak, je hezké, že Mazda v tomto směru vyšla zákazníkům vstříc.


Autor: http://www.mazda-press.cz

MX-5 Roadster-Coupé

Motory

MX-5 je osazena dvěma čtyřválci – 1,8 (93 kW) a 2,0 (118 kW). Slabší verze se pojí s 5 stupňovou manuální převodovkou, silnější verze má stupňů 6. Motory jsou uloženy co nejvíce středu auta, což prospívá jízdním vlastnostem. Kouzlo pohonu zadních kol vylepšuje samosvorný diferenciál, který je vyhrazen dvoulitrovým verzím.

Stupně výbav a ceny

Roadster 1,8 ve výbavě Emotion startuje na 549 900 Kč. Mazda tím potvrzuje, že MX-5ku stvořila jako dostupný řidičský vůz. Lépe vybavená Challenge se stejným motorem vyjde na 614 900 Kč, Roadster-Coupé pak na 664 900 Kč. Dvoulitry jsou v nejvyšší výbavě Revolution, která vedle řady komfortních prvků obsahuje zmíněný samosvorný diferenciál a sedadla Recaro. Revolutiony přijdou na 720 900 Kč a 770 900 Kč.


Autor: http://www.mazda-press.cz

MX-5

RoadsterRoadster-Coupé mají shodně velký, tedy spíše malý zavazadelník o objemu 150 litrů. Vaše drobná zavazadla by pak mohla nalézt útočiště v důmyslných schránkách za sedadly.