Manuální převodovky mizí ze sportovních aut jako čokoládová poleva z nanuku uprostřed parného dne. Přinášíme vám přehled posledních mohykánů s pohonem zadních popř. všech kol, ve kterých najdete tři pedály a fofrklacek. Tady jsou.
Contents
Aston Martin V8 Vantage
Britský výrobce aut pro agenty 007 moc inovativní není, ale „pádlové“ převodovky do svých modelů začal v posledních letech hojně dodávat. Posledním modelem, kde zůstal 6stupňový manuál, je základní Vantage s motorem V8 4,7 l 321 kW 490 Nm. Po fajnšmekry je tu pak limitovaná edice N430. Výkony zůstaly stejné, barvy jsou válečné.
Audi R8 4,2 FSI quattro
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.R8
Erosmičce už zvoní hrana, nicméně před příchodem její nástupkyně si můžete pořídit coupé V8 4,2 l 316 kW 430 Nm s manuálním šestikvaltem a to za cenu od 2 978 700 Kč. Pokud je to na vás hodně, pak je tu náhradní řešení v podobě nového TTS 2,0 TFSI quattro s výkonem 228 kW za cenu od 1 389 900 Kč. Pochopitelně také s manuální 6stupňovou převodovkou.
BMW M4
M4 coupé
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.I BMW vám dá možnost volby – buď dvouspojkový automat s pádly či manuální šestikvalt v případě coupé a kabrioletu M4 s dvakrát přeplňovaným R6 3,0 l 317 kW 550 Nm. Cena začíná na částce 1 929 200 Kč. Pokud milujete BMW a zůstáváte věrni pohonu zadních kol, pak je tohle sázka na jistotu. O dost levnější, ale v reálném světě jen o málo pomalejší je model M235i coupé 3,0 l 240 kW 450 Nm za cenu od 1 167 400 Kč. Manuální převodovka je v základní ceně, samosvor nikoliv, ale doporučujeme si za něj připlatit.
Caterham Supersport R
Buď vám úplně hráblo nebo chcete na okruhu vytrestat všechny ty machýrky s Lamborghini. A proto volíte lehký otevřený vůz jakým je Caterham Supersport R, se kterým můžete i na silnici. Jeho čtyřválec 2,0 l 134 kW 194 Nm se tahá jen 535 kilogramy. Manuální pětikvalt, samosvor a skvělý podvozek je už v ceně £ 27 995,–
Chevrolet Corvette Z06
Ve Spojených státech dělají hodně sportovních aut, ale jenom Vette má respekt u evropských zákazníků, přijde-li řeč na sportovní auto made in USA. Přeplňovaný motor V8 6,2 l 460 kW 861 Nm můžete spojit buď s automatem nebo se 7stupňovým manuálem. Dovozci Amerik do ČR nabízí novou Z06 za částku cca 2 700 000 Kč. Slabší Corvette Stingray s výkonem 335 kW 610 Nm můžete mít rovněž s manuálním sedmikvaltem. A pak jsou tady ještě nabušená Camara, ale … však vy víte.
Dodge SRT Viper
Jestli někde neznají slovo downsizing, pak ve fabrice Dodge. Jejich Viper má stále V10 o objemu 8,4 l s parametry 470 kW a 813 Nm ve spojení s manuální 6stupňovou převodovkou. Muscle carem number one je pak Challenger v provedení SRT Hellcat s přeplňovaným motorem Hemi V8 6,2 l 441 kW. V něm můžete řadit pádly pod volantem nebo klasicky za použití spojky a řadicí páky v případě manuální 6stupňové převodovky.
Ford Mustang Shelby GT350
Symbol Ameriky se rovněž nabízí s manuální převodovkou, stejně jako s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost. Nás ale zajímá jiný materiál – buď mocná pětistovka nebo nedávno představená třipade od Shelby s motorem V8 5,2 l 368 kW 545 Nm, která se dodává výhradně s manuální 6stupňovou převodovkou.
KTM X-box R
Karbonová formule z Rakouska pro dvě osoby je dalším okruhovým úletem. Dvoulitr TFSI z Audi nabízí 220 kW 400 Nm ve spojení s manuální 6stupňovou převodovkou. Hmotnost vozu je 796 kg. Další komentář asi netřeba.
Lotus Exige S
Když chcete zrychlit na rovince, potřebujete přidat výkon, když v zatáčce, tak shodit váhu. Exige S je krásnou ukázkou toho, že i auto se střechou (na rozdíl od Caterhamu či KTM) může být lehké. Na 1176 kilogramů je tady V6 s kompresorem. Argumenty, proč zvolit tohle auto, zní: objem 3,5 l, výkon 257 kW, točivý moment rovných 400 Nm, dvoumístný interiér, motor uprostřed, pohon zadních kol, manuální šestikvalt a to vše zabalené v autě, které nepotkáte každý den. V sousedním Německu koupíte tohoto krasavce za € 66 860,–. Fajnšmekři pak zvolí limitovanou edici LF1 v černé barvě se zlatými koly.
Porsche 911 Carrera GTS
Když do GT3 nyní montují převodovku PDK, pak se zájem staromilců musí přesunout k základnímu modelu Carrera (3,4 l 257 kW 390 Nm) od 2 573 000 Kč, popř. k silnější Carrera S a nebo rovnou k Carerra GTS (3,8 l 316 kW 440 Nm). Tahle „nejlepší“ verze Carrery se nabízí i jako kabriolet a s pohonem všech kol. Kdo nechce 7stupňové PDK s pádly pod volantem, ten zvolí 7stupňový manuál. Coupé s manuálem a pohonem zadních kol vás přijde na 3 334 000 Kč. Levnější variantou je model Cayman, taktéž k mání ve verzi GTS (3,4 l 250 kW 380 Nm) s manuálním šestikvaltem za 2 098 000 Kč. Jinak nejlevnější a vůbec ne špatné Porsche s manuální převodovkou je základní Cayman (2,7 l 202 kW 290 Nm) za 1 474 000 Kč. Atmosférický motor a pohon zadních kol byly vždycky volbou nadšených řidičů.
Subaru WRX STI
Doposud v tomto seznamu figurovaly auta, která mají pouze dvě a nebo dokonce žádné dveře. Teď je tady rodinný sedan se solidním kufrem, který jen tak mimochodem má přeplňovaný boxer 2,5 l, pohon všech kol a aktivní středový diferenciál. Porci 221 kW a 407 Nm rozkvedláte výhradně s manuální 6stupňovou převodovkou. Pokud milujete rally a chcete nové auto, pak nemáte co řešit. Model WRX STI pořídíte na našem trhu za 1 089 000 Kč.
Toyota GT86
Volba drifterů z řad lidu. Atmosférický boxer 2,0 l 147 kW 200 Nm s manuálním šestikvaltem od 799 900 Kč, ve výbavě Premium pak za 849 900 Kč. Sesterské Subaru BRZ s tou samou technikou ve výbavě Active za 709 000 Kč či Sport za 809 000 Kč. Pamatujte, že dražší verze má samosvorný diferenciál a to si pište, že bez něj se neobejdete.