reklama Suzuki

Manuální převodovky mizí ze sportovních aut jako čokoládová poleva z nanuku uprostřed parného dne. Přinášíme vám přehled posledních mohykánů s pohonem zadních popř. všech kol, ve kterých najdete tři pedály a fofrklacek. Tady jsou.

Aston Martin V8 Vantage


Autor: Aston Martin

Vantage N430

Britský výrobce aut pro agenty 007 moc inovativní není, ale „pádlové“ převodovky do svých modelů začal v posledních letech hojně dodávat. Posledním modelem, kde zůstal 6stupňový manuál, je základní Vantage s motorem V8 4,7 l 321 kW 490 Nm. Po fajnšmekry je tu pak limitovaná edice N430. Výkony zůstaly stejné, barvy jsou válečné.

Audi R8 4,2 FSI quattro


Autor: Audi

R8

Erosmičce už zvoní hrana, nicméně před příchodem její nástupkyně si můžete pořídit coupé V8 4,2 l 316 kW 430 Nm s manuálním šestikvaltem a to za cenu od 2 978 700 Kč. Pokud je to na vás hodně, pak je tu náhradní řešení v podobě nového TTS 2,0 TFSI quattro s výkonem 228 kW za cenu od 1 389 900 Kč. Pochopitelně také s manuální 6stupňovou převodovkou.

BMW M4


Autor: BMW

M4 coupé

I BMW vám dá možnost volby – buď dvouspojkový automat s pádly či manuální šestikvalt v případě coupékabrioletu M4 s dvakrát přeplňovaným R6 3,0 l 317 kW 550 Nm. Cena začíná na částce 1 929 200 Kč. Pokud milujete BMW a zůstáváte věrni pohonu zadních kol, pak je tohle sázka na jistotu. O dost levnější, ale v reálném světě jen o málo pomalejší je model M235i coupé 3,0 l 240 kW 450 Nm za cenu od 1 167 400 Kč. Manuální převodovka je v základní ceně, samosvor nikoliv, ale doporučujeme si za něj připlatit.

Caterham Supersport R


Autor: Caterham

Supersport R

Buď vám úplně hráblo nebo chcete na okruhu vytrestat všechny ty machýrky s Lamborghini. A proto volíte lehký otevřený vůz jakým je Caterham Supersport R, se kterým můžete i na silnici. Jeho čtyřválec 2,0 l 134 kW 194 Nm se tahá jen 535 kilogramy. Manuální pětikvalt, samosvor a skvělý podvozek je už v ceně £ 27 995,–

Chevrolet Corvette Z06


Autor: Chevrolet

Corvette Z06

Ve Spojených státech dělají hodně sportovních aut, ale jenom Vette má respekt u evropských zákazníků, přijde-li řeč na sportovní auto made in USA. Přeplňovaný motor V8 6,2 l 460 kW 861 Nm můžete spojit buď s automatem nebo se 7stupňovým manuálem. Dovozci Amerik do ČR nabízí novou Z06 za částku cca 2 700 000 Kč. Slabší Corvette Stingray s výkonem 335 kW 610 Nm můžete mít rovněž s manuálním sedmikvaltem. A pak jsou tady ještě nabušená Camara, ale … však vy víte.

Dodge SRT Viper


Autor: Dodge

SRT Viper

Jestli někde neznají slovo downsizing, pak ve fabrice Dodge. Jejich Viper má stále V10 o objemu 8,4 l s parametry 470 kW a 813 Nm ve spojení s manuální 6stupňovou převodovkou. Muscle carem number one je pak Challenger v provedení SRT Hellcat s přeplňovaným motorem Hemi V8 6,2 l 441 kW. V něm můžete řadit pádly pod volantem nebo klasicky za použití spojky a řadicí páky v případě manuální 6stupňové převodovky.

reklama Isuzu

Ford Mustang Shelby GT350


Autor: Ford

Shelby GT350

Symbol Ameriky se rovněž nabízí s manuální převodovkou, stejně jako s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost. Nás ale zajímá jiný materiál – buď mocná pětistovka nebo nedávno představená třipade od Shelby s motorem V8 5,2 l 368 kW 545 Nm, která se dodává výhradně s manuální 6stupňovou převodovkou.

KTM X-box R


Autor: KTM

X-bow R

Karbonová formule z Rakouska pro dvě osoby je dalším okruhovým úletem. Dvoulitr TFSI z Audi nabízí 220 kW 400 Nm ve spojení s manuální 6stupňovou převodovkou. Hmotnost vozu je 796 kg. Další komentář asi netřeba.

Lotus Exige S


Autor: Lotus

Exige S LF1

Když chcete zrychlit na rovince, potřebujete přidat výkon, když v zatáčce, tak shodit váhu. Exige S je krásnou ukázkou toho, že i auto se střechou (na rozdíl od Caterhamu či KTM) může být lehké. Na 1176 kilogramů je tady V6 s kompresorem. Argumenty, proč zvolit tohle auto, zní: objem 3,5 l, výkon 257 kW, točivý moment rovných 400 Nm, dvoumístný interiér, motor uprostřed, pohon zadních kol, manuální šestikvalt a to vše zabalené v autě, které nepotkáte každý den. V sousedním Německu koupíte tohoto krasavce za € 66 860,–. Fajnšmekři pak zvolí limitovanou edici LF1 v černé barvě se zlatými koly.

Porsche 911 Carrera GTS


Autor: Porsche

911 Carrera GTS coupé

Když do GT3 nyní montují převodovku PDK, pak se zájem staromilců musí přesunout k základnímu modelu Carrera (3,4 l 257 kW 390 Nm) od 2 573 000 Kč, popř. k silnější Carrera S a nebo rovnou k Carerra GTS (3,8 l 316 kW 440 Nm). Tahle „nejlepší“ verze Carrery se nabízí i jako kabriolet a s pohonem všech kol. Kdo nechce 7stupňové PDK s pádly pod volantem, ten zvolí 7stupňový manuál. Coupé s manuálem a pohonem zadních kol vás přijde na 3 334 000 Kč. Levnější variantou je model Cayman, taktéž k mání ve verzi GTS (3,4 l 250 kW 380 Nm) s manuálním šestikvaltem za 2 098 000 Kč. Jinak nejlevnější a vůbec ne špatné Porsche s manuální převodovkou je základní Cayman (2,7 l 202 kW 290 Nm) za 1 474 000 Kč. Atmosférický motor a pohon zadních kol byly vždycky volbou nadšených řidičů.

Subaru WRX STI


Autor: Subaru

WRX STI

Doposud v tomto seznamu figurovaly auta, která mají pouze dvě a nebo dokonce žádné dveře. Teď je tady rodinný sedan se solidním kufrem, který jen tak mimochodem má přeplňovaný boxer 2,5 l, pohon všech kol a aktivní středový diferenciál. Porci 221 kW a 407 Nm rozkvedláte výhradně s manuální 6stupňovou převodovkou. Pokud milujete rally a chcete nové auto, pak nemáte co řešit. Model WRX STI pořídíte na našem trhu za 1 089 000 Kč.

Toyota GT86


Autor: Toyota

GT86

Volba drifterů z řad lidu. Atmosférický boxer 2,0 l 147 kW 200 Nm s manuálním šestikvaltem od 799 900 Kč, ve výbavě Premium pak za 849 900 Kč. Sesterské Subaru BRZ s tou samou technikou ve výbavě Active za 709 000 Kč či Sport za 809 000 Kč. Pamatujte, že dražší verze má samosvorný diferenciál a to si pište, že bez něj se neobejdete.