Range Rover je zpět. Čtvrtá generace má našlápnuto být tím nejlepším a nejhonosnějším autem, které si na cesty nejen do terénu lze pořídit. Pojďme se tedy podívat, co můžete získat za cenu od 2,3 milionu Kč.

Historie modelu sahá do roku 1970 kdy byla představena první generace, další následovaly v letech 1994 a 2002. Nová generace tedy přichází po dlouhých deseti letech. A nezůstal tak říkajíc kámen na kameni, i když na první pohled by se mohlo zdát že jde jen o facelift. Nejzásadnější změnou je přechod na celohliníkovou konstrukci karoserie postavené na upravené podlahové plošině Jaguaru XJ. Proti předchůdci poklesla pohotovostní hmotnost o zásadních 410 kg.

Design ve stylu Evoque

Pochopitelně se do vzhledu nového Range odrazil designový styl velice úspěšného Evoque. Karoserie zůstala tradičně hranatá, lze ale vypozorovat všudypřítomné nenápadné oblinky. Že se na aerodynamice dost zapracovalo dokazuje součinitel odporu vzduchu 0,34. Výrazným prvkem je zúžené protažení předních i zadních světlometů do bočního profilu karoserie. 

Dále bylo z předchozí generace do nového konceptu přeneseno boční žebrování v prostoru předních bočních dveří, původní mřížka byla nahrazena stylově čistým motivem „žáber“ na okraji dveří. Naopak zachováno zůstalo ztvárnění linie oken v jednom komplexním bloku se sloupky karoserie. Pocit, jako by Rover byl vytesán z jednoho kusu kamene, umocňuje citlivé zakomponování nárazníků, jež neznatelně přecházejí do blatníků.

Něco k parametrům

Karoserie dosahuje na délku těsně pod magickou pětimetrovou hranici – 4999 mm, předchůdce měřil 4972 mm. Adekvátně k délce se protáhl i rozvor na 2922 mm (+42 mm). Do kufru naložíte v základní konfiguraci solidních 550 l bagáže (+15 l). Range se může pochlubit brodivostí 900 mm a možností táhnout 3,5 tunový přívěs.

Pro pohon Roveru lze volit ze dvou turbodieselů a dvou zážehových jednotek. Přičemž největší novinkou je pod kapotou Range menší nafťák TDV6. Jde o dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec (190 kW/258 k, 600 Nm). Tento nejúspornější model v nabídce se dle údajů výrobce chlubí kombinovanou spotřebou 7,5 l/100 km. Pro milovníky nafty kterým připadá šestiválec slabý bude nabízena motorizace SDV8. Ta nabízí vidlicový osmiválec kubatury 4,4 litru (250 kW/340 k, 700 Nm). Kdo dává před spotřebou přednost výkonnému zážehovému motoru má na výběr dvě varianty vidlicového osmiválce obsahu 5,0 litru, buď jako nepřeplňované verzi (275 kW/375 k, 510 Nm), a nebo kompresorem přeplňované verzi Supercharged (375 kW/510 k, 625 N.m). Všechny motorizace jsou spřaženy výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Range používá vzduchové odpružení umožňující změnu světlé výšky. Pro bezproblémový pohyb každým terénem se stará nová evoluce systému Terrain Response 2, ten upravuje mód provozu díky čidlům vyhodnocujícím typ povrchu. V běžných podmínkách je kroutící moment rozdělován mezi nápravy rovnoměrně, redukční skříň je standardem, uzávěra zadního diferenciálu je pro silnější verze k mání za příplatek. Rover může obouvat pneumatiky v rozměrech 19 až 22 palců.

Technické údaje
verze TDV6 SDV8 5,0 V8 5,0 V8 Supercharged
palivo nafta nafta benzín benzín
počet válců 6 8 8 8
objem motoru (ccm) 2993 4367 4997 4997
výkon (kW) 190 250 276 375
točivý moment (Nm) 600 700 510 625
akcelerace 0–100 km/h (s) 7,9 6,9 6,8 5,4
maximální rychlost (km/h) 210 217 210 225
převodovka 8A 8A 8A 8A
kombi. spotřeba (l/100 km) 7,5 8,7 12,8 13,8
provozní hmotnost (kg)  2160 2360 2200 2330

Nechte se rozmazlovat

U Range Rovera je již zvykem luxusem překypující interiér. Pohodlná kožená křesla lze volit ze 17 odstínů. Na přání lze objednat komfortní dvoumístné uspořádání zadních sedadel Executive Class. V interiéru se prostě na luxusní kůži a dřevěných výplních nešetřilo. Některé prvky jako dotykový osmipalcový displej odkazují na Evoque, čtyřzónová klimatizace nebo konektivita s mobily je samozřejmostí. Více prozradí fotografie.

Porovnání jízdních vlastností ve srovnání s předchůdcem

Jak si stojí v terénu?

Praktické páté dveře = součást historie