Průvodce koupí Porsche 911 pro rok 2011

Při vyslovení slova Porsche se mnohým vybaví model 911. V tomto roce nabízí Porsche svoji legendu ve 25 variantách! Už víte, která bude ta vaše?

Řada sportovních vozů přichází a zase odchází, některé se mění. Porsche 911 zůstává, a to už bezmála padesát let (za dva roky). Během pěti dekád neustálého vylepšování a zdokonalování si vůz zachoval svoji koncepci sportovního automobilu s motorem typu boxer za zadní nápravou a charakteristickým designem karoserie.

Troufám si tvrdit, že devětsetjedenácka je jistou stálicí klukovských snů. Nacházíte-li se v záviděníhodné pozici, že si své sny můžete splnit, pak může přijít menší rozčarování, neboť v roce 2011 nabízí Porsche svoji 911ku ve 25 variantách! Bude jistě příjemnou starostí vybrat tu pravou.

Začneme tím společným – všechny 911ky mají za zadní nápravou zážehový šestiválcový motor typu boxer o objemu 3,6, 3,8 nebo 4,0 litru dle verze. Vyjma verzí se zabudovaným bezpečnostním rámem (homologovaným do silničního provozu) se jedná o 2+2 modely, tedy dvoumístné automobily s nouzovými zadními sedadly. Dále lze u většiny verzí volit mezi šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou PDK (Porsche Doppel Kupplung).

Universální sportovní stroj

Po nahlédnutí do ceníku Porsche zjistíte, že vysněná 911 vám může říkat pane za 2 326 000 Kč vč. DPH. Základní Carrera má motor o objemu 3,6 litru, výkon 345 PS (254 kW) při 6500 ot./min. S manuální převodovkou pokoří stokilometrovou rychlost za 4,9 sec. a rozjede se až na necelých 290 km/h. Za dvouspojkovou převodovku PDK s možností manuálního řazení zaplatíte 99 000 Kč. Stejný motor a obě převodovky nabídne Carrera Cabrio za 2 628 000 Kč. resp. 2 727 000 Kč. Model Carrera výborně spojuje sportovní nadání a všestrannou použitelnost, kterou nabídne jen málokterý sportovní vůz.


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

O stupínek výše stojí Carrera S, a to díky motoru 3,8 l o výkonu 385 PS (283 kW). Coupé začíná na 2 674 000 Kč a Cabrio na 2 981 000 Kč. Vedle silnějšího motoru nabídne Carrera S o trochu bohatší základní výbavu včetně elektronických tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), za které byste u základní verze zaplatili 43 000 Kč.  Naopak čím můžete Carreru dovybavit vedle řady luxusních prvků, jsou zkrácené dráhy řazení u manuální převodovky za 16 100 Kč.


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

S Carrerou na hory? Proč ne!

Tomu, kdo dává přednost pohonu všech kol, je určena Carrera 4 od 2 511 000 Kč nebo silnější varianta Carrera 4S od 2 859 000 Kč. Motory i volba převodovek jsou shodné s klasickou „zadokolkovou“ Carrerou, a to celé můžete mít opět v balení Coupé či Cabrio. Modely Carrera 4 a 4S rozeznáte podle mírně rozšířené karoserie a pruhu spojujícím zadní světlomety. Náhon na obě nápravy zajišťuje ještě větší trakci, což oceníte zejména za zhoršených klimatických podmínek. Tím se naplňuje idea devětsetjedenáctky jako vozu na každý den.  Daní za to je pak mírné zhoršení dynamiky, což postřehne jen málokdo. Hravost běžné Carrery by ale některým chybět mohla.

Zajímavou variantou, kterou už Porsche nabízí od 70. let, je verze Targa. Ta spojuje výhody coupé i cabrioletu do jednoho vozu. Aktuální model Targy se nabízí pouze ve spojení s pohonem obou náprav, je tudíž označována jako Targa 4 (od 2 737 000 Kč) nebo v silnější verzi Targa 4S (od 3 085 000 Kč). Vůz disponuje prosklenou střechou, kterou je možno elektricky zasunout pod zadní okno. Posádka vozu si užije vítr ve vlasech, ale zároveň i pocit bezpečí jako v uzavřeném voze.


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Opravdu talentovaná 911

Pro rok 2011 přišlo Porsche s verzí Carrera GTS Coupé (od 2 842 000 Kč) a Carrera GTS Cabrio (od 3 115 000 Kč), jakožto s nejsilnější verzí Carrery. Motor o objemu 3,8 l dostal proměnný sací trakt s šesti podtlakově ovládanými klapkami (Carrera S má klapku jen jednu). Výsledkem je nejen vyšší výkon, ale i níže položený točivý moment. Motor má výkon 408 PS (300 kW) a točivý moment 420 Nm ve 4200 ot./min. Tím však odlišnost nekončí. Vůz používá „širší“ karoserii jako Carrera 4 vylepšenou o lízátko pod předním nárazníkem, se specifickými lištami prahů a černě zdobeným nárazníkem mezi koncovkami výfuků. Jiný je i design kol, která jsou v rozměru 19 palců a používají centrální matici. Vůz je v základu vybaven samosvorným diferenciálem a interiér vozu je zkrášlen alcantarou, která zdobí volant i řadicí páku.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

U převodovek PDK Porsche z nelogických důvodů vsadilo na řazení tlačítky umístěnými na volantu místo běžně užívaných pádel pod volantem. Dobrá zpráva je, že verze GTS s převodovkou PDK tímto nedostatkem netrpí, nabídne tak tradiční pádla. Komu se model GTS svojí konfigurací zalíbil, ale přesto by raději zůstal u pohonu všech kol, nemusí zoufat. K mání je i Carrera 4 GTS (od 3 035 000 Kč) a Carrera 4 GTS Cabrio (od 3 299 000 Kč).


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Dálniční expres

Od roku 1975 patří verze 911 Turbo k vrcholům nabídky Porsche. V posledním desetiletí muselo Turbo přenechat trůn ještě silnější verzi, ale o té se zmíníme až na samotný závěr. 911 Turbo rozeznáte na první pohled díky rozšířené karoserii s otvory na bocích, které přivádí vzduch k zadním brzdám a velkému spoileru. 

Pod slupkou se nachází pohon všech kol a motor 3,8 l dopovaný dvojicí turbodmychadel s variabilními lopatkami. Výkon 500 PS (368 kW) a točivý moment 650 Nm vás zatlačí do sedačky už v 1950 ot./min.  Vůz zvládá akceleraci na stokilometrovou rychlost za 3,7 sec., v případě PDK o desetinu rychleji. Maximální rychlost je 312 km/h. K efektivnímu využívání takové porce výkonu také přispívá Porsche Torque Vectoring, který rozděluje točivý moment mezi zadní kola. Zvolíte-li převodovku PDK, dostanete automaticky sportovní volant s pádlovým řazením. 

Porsche si za model Turbo účtuje 4 055 000 Kč, ale i tak je zde prostor pro další investice. Za paket Sport-Chrono, který u verze Turbo obsahuje funkci Launch Control pro rychlé rozjezdy, zaplatíte 30 877 Kč. Kdo hodlá potenciál svého vozu využívat opravdu na maximum, ten by neměl vynechat keramické brzdy za nepřehlédnutelných 226 000 Kč. Protože je seznam příplatkových položek opravdu široký, mějte na paměti, že od 4 671 000 Kč je zde verze Turbo S s řadou prvků již v základní výbavě. Stojí tedy za zvážení, zda rovnou neobjednat tento silnější model. 

Turbo S má zvýšený plnící tlak turbodmychadel z 1,0 bar na 1,2 bar, karbonové sání motoru, paket Sport-Chrono, převodovku PDK a již zmíněné keramické brzdy. Čísla hovoří takto: 530 PS (390 kW), točivý moment 700 Nm, 0–100 km/h za 3,3 sec a maximální rychlost 315 km/h. Obě verze Turbo i Turbo S lze mít i variantě Cabrio za 4 365 000 Kč a 4 973 000 Kč.


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Rennsport

Pro nadšené řidiče, kteří pilují své řidičské dovednosti na závodních okruzích, připravuje Porsche tradičně verze GT3 a GT3 RS. Netřeba říkat, že oba modely jsou ve verzi coupé s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. 

Atmosferický motor o objemu 3,8 l je vyladěn na 435 PS (320 kW) a omezovač otáček je posunut až na hranici 7 600 ot./min. Inženýři Porsche vybavili motor titanovými ojnicemi, které snižují setrvačné hmoty. Motor má mazání se suchou skříní, aby se zamezilo odlévání oleje v zatáčkách. Automobil je vybaven aktivním podvozkem PASM, kterému sekundují semislickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. 

Ryze dvoumístná kabina vás uvítá do svých sportovních sedadel a alcantarou očalouněným volantem. Přestože je kvůli úspoře hmotnosti GT3 prosta řady komfortních prvků, automatická klimatizace a rádio s navigací jsou k dispozici. Jste-li však opravdoví „puristé“, Porsche vás těchto prvků bezplatně zbaví. Chcete skutečná závodní sedadla se šestibodovými pásy, hasicí přístroj, homologovanou ochrannou klec, lehčí akumulátor, keramické brzdy či snad dynamické uchycení motoru? Není problém tyto prvky zaškrtnout v kolonce příplatkové výbavy.

Model GT3 stojí 3 268 000 Kč, vylepšená verze RS pak 4 019 000 Kč. Stojí za to o ni uvažovat? Rozhodně, protože ne náhodou se o RS hovoří jako o jednom z nejlepších vozů pro řidiče, který lze koupit a užívat v běžném silničním provozu. V tomto případě motor o stejném objemu posílil na 450 PS (331 kW), které vám servíruje v úžasných 7900 ot./min. Optimalizováno bylo sání, které bylo zkráceno o 12 mm, zmenšen byl i kompresní poměr motoru. Motor se snadněji vytáčí díky jednohmotovému setrvačníku, který uspořil 8 kg hmotnosti. Ostatně úspora hmotnosti je u verze GT3 RS zásadní otázkou. Zadní okno je plastové, výplně dveří odlehčené a dokonce došlo i na odstranění vnitřních klik. Místo nich jsou zde řemínky. GT3 RS totiž slouží  jako homologační verze pro závodní GT3 RSR. Klimatizace a držáků nápojů bylo auto taktéž ušetřeno. Necháte-li odstranit xenonové světlomety s jejich ostřikovači, může vás hřát pocit úspory dalších cca 6 kg hmotnosti. Závodní sedadla a lithium-iontová baterie odepíší z celkové hmotnosti další „zbytečná kila“.

Nepsanou povinností pro tuto verzi by měly být příplatkové keramické brzdy. Naopak bezpečnostní klec stejně jako titanový výfuk jsou v základní výbavě. Karbonový zadní spoiler, hlavní odlišovací znak RS, generuje dostatečný přítlak ve vysokých rychlostech a fanoušky potěší skutečnost, že Porsche tento spoiler využívá i u závodních verzí. Rozchod předních kol byl oproti běžné GT3 rozšířen, podvozek PASM je u RS standardem.

Limitované specialitky

Protože Porsche své zákazníky opravdu rozmazluje, připravuje pro ně čas od času vysloveně lahůdky. Ta poslední je určená všem, kteří se chtějí závodním jezdcům co nejvíce přiblížit. Jedná se o GT3 RS 4.0 a jak název napovídá, objem motoru byl zvětšen na 4 litry. Jiné jsou hlavy válců, vačkové hřídele, zesílený napínák rozvodového řemene a kliková hřídel je shodná s těmi, jimiž jsou vybaveny závodní verze RSR a GT3 Cup. To vše řídí jinak naprogramovaná řídící jednotka. 

Úpravy se pozitivně odrazily na výkonu, který činí rovných 500 PS (368 kW) při 8 250 ot./min. Točivý moment dosáhl hodnoty 460 Nm, akceleraci na stovku zvládá vůz za 3,9 sec. a maximální rychlost činí 310 km/h. Odlišné je nastavení geometrie podvozku, jiné jsou tlumiče i pružiny. Unibalové uložení spodních ramen odkazuje na motosport. Vzhledově vůz vychází z verze RS 3,8, ale aerodynamika byla optimalizována modifikovaným zadním spoilerem a pomocnými křidélky na předním nárazníku. Přední blatníky a kapota jsou vyrobeny z karbonu. Za lehčí baterii a keramické brzdy si budete muset připlatit i u této verze. Zájemci o vůz si musí připravit sumu ve výši 4 814 000 Kč a zároveň nesmí s objednávkou dlouho otálet, neboť RS 4.0 se vyrobí pouze v šesti stech kusech. Odměnou budiž fakt získání nejen úžasného vozu, ale do budoucna i rarity, která neztrácí na ceně.


Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Autor: www.porsche.de

Na vrcholu nabídky Porsche stojí verze GT2 RS, u niž přídomek RS opět odkazuje na závodní geny. I zde nalezneme karbonové díly karoserie – přední kapota nebyla pro efekt nalakována. Podvozek využívá komponenty jako GT3 RS. Kola jsou obuta do semislickových pneumatik Michelin Pilot Sport Cup,, ale se směsí namíchanou speciálně pro tento vůz. 

Přeplňovaný motor má základy v 911 Turbo. V případě  GT2 je vybaven odlišnými turbodmychadly pracujícími s tlakem 1,6 bar, dále přibyly větší mezichladiče stlačeného vzduchu, jiné jsou taktéž písty, výfukový systém a karbonové sání. Objem je 3,6 litrů, výkon 620 PS (455 kW) a točivý moment dosahuje mamutích 700 Nm dodávaných mezi 2 250 – 5 500 ot./min. 1 370 kilogramů těžký vůz je schopen akcelerace na stokilometrovou rychlost za 3,5 sec a maximální rychlost činí 330 km/h. Jako správný „řidičský“ automobil má GT2 RS výhradně šestistupňovou manuální převodovku a pohon zadních kol. Cena byla stanovena na 6 121 00 Kč.

V limitované edici pouhých 356 kusů nabídlo Porsche speciální variantu cabrioletu zvaný Speedster. Počet kusů nebyl zvolen náhodně, neboť odkazuje na model 356 Speedster z 50. let. Specialisté z Porsche Exclusive vybrali to nejlepší, co měli k dispozici, aby vyrobili tento výjimečný model. Do široké karoserie Carrery 4 namontovali stejný motor, jako má model GTS, tedy 3.8 litru, který svoji sílu posílá na zadní kola, a to výhradně skrze převodovku PDK. Vůz má v sérii keramické brzdy a podvozek PASM. Vzhledově se vůz odlišuje atypicky sníženým čelním oknem a elegantními krovkami kryjící stahovací plátěnou střechu, dále jinými nárazníky, designem kol a celou plejádou detailů v interiéru. 

Vůz se nabídne v barvě vyhrazené pouze a jenom pro tento model – Pure Blue, popř. Carrera White. Sbíhají-li se vám sliny, pak vězte, že všech 356 kusů s cenou přesahující 4,3 milionu korun bylo počátkem roku rozebráno.

Jak sami vidíte, vybrat tu správnou devětsetjedenáctku chce trošku přemýšlení, o možnostech individualizace jednotlivých verzí ani nemluvě. Porsche 911 na sebe nestrhává pozornost okolí jako sportovní vozy konkurenčních značek. Orientuje se na řidiče, kterému přináší nefalšované potěšení. Jistě vás potěší i fakt, že v testech spolehlivosti se 911ka pravidelně umisťuje na předních pozicích.

Kterou 911 byste si vybrali vy?

Tip TopDrive.cz

Jako výhodná koupě se jeví Carrera GTS Coupé, která v sobě snoubí to nejlepší z Carrery, jak z pohledu zábavy, tak i cestování. Vaší pozornosti by neměla uniknout ani Black Edition, která přináší bohatší výbavu a hlavně silnější motor (3,8l, 345 PS), a to za cenu základní Carrery!

Všechny ceny jsou uvedeny vč. DPH.

Podobné články:

4 komentáře u „Průvodce koupí Porsche 911 pro rok 2011“

    • Děkuji za dotaz. Autor článku si brousí zuby na GT3 popř. GT3 RS. Článek se Vám líbil, dozvěděl jste se něco nového?

      Odpovědět
      • Fajn, určitě dozvěděl. Akorát 911 není pro mě, já už teď po dálnicích nejedu pod 200 km/h a kdybych měl tohle… mám maximum 300 koní, jako bezpečnou hranici pro moje řízení:) Brousím si zuby na Cayenna.
        Jinak je super, že server vzniknul. Chyběl mi web, co se zaměřuje jen na luxusní auta. Snad to zaměření a laťku udržíte, fotky z Diamond race jsou vynikající:) Díky.

        Odpovědět
        • Je to k nevíře, ale takový Cayenne Turbo je asi 3. nejrychlejší auto v nabídce Porsche. Samotná čísla sice mnoho neřeknou, ale reálné výkony (a potažmo rychlosti, akcelerace atd.) dnešních „rychlých“ SUV jsou dechberoucí. Já sice raději ty „klasická“ sportovní auta orientovaná na řidiče, ale vzhledem ke stavu našich silnic dává Cayenne jako „expres“ z bodu A do B smysl.

          Odpovědět

Napsat komentář