reklama Suzuki

Většinou je to přesně naopak – luxusní výbava je zabijákem hmotnosti a tedy i jízdních vlastností, ne však v případě odlehčeného Boxsteru. Manuálně ovládaná střecha, žádné audio ani klimatizace! A samé lepší komponenty.

Když se u Porsche rozhodovali, jaký vůz představí na New York International Auto Show, nakoukli do skladu a začali vybírat různé komponenty, např. sedačky a volant z 918 Spyder, brzdy z 911 Carrera, nárazníky z Caymanu GT4, o 20 mm kratší pružiny, strmější převod řízení atd. Audiosystém a klimatizace se v rámci váhové úspory ukázaly jako přebytečné, resp. lze je bez příplatku objednat jako nadstandard. Designéři si vyhráli s uchycením střechy a jejím aerodynamickým krytem, který je zároveň víkem zavazadlového prostoru. Plátěná střecha postrádá elektroniku, takže její natahování, resp. stahování je čistě na šikovnosti řidiče.

reklama Isuzu

Nakonec zbývalo vyřešit otázku pohonu. Šestiválec 3,4 l s výkonem 243 kW z Boxsteru GTS by se jevil jako dobrá volba, nicméně Porsche šlo dál – použit byl šestiválec 3,8 l z Carrery nastavený na výkon 276 kW (375 k). Počkat, nepřipomíná nám to něco? Jasně, stejný motor má i Cayman GT4, akorát s deseti koníky navíc. Boxster Spyder dělá 0–100 km/h za 4,5 s, pochopitelně s manuální 6stupňovou převodovkou. Maximální rychlost činí 290 km/h. Kombinovaná spotřeba, prý, 9,9 l/100 km.

Nepřehlédněte: Porsche Cayman GT4.

Názor TopDrive

Název „Spyder“ má u Porsche hluboké historické kořeny. Vždy byl spojen se speciálním, rychlejším, popř. přímo závodním modelem. Boxster Spyder jsme tu už měli. Psal se rok 2010, když Porsche dostalo nápad v podobě odlehčeného Boxsteru s manuálně ovládanou střechou a „chudou“ výbavou. Současný model tedy znalce Porsche nepřekvapí, zato jistě potěší. Novinku s cenovkou 79 945 € začněte vyhlížet v červenci 2015.