[Tisková zpráva] Pirelli opět potvrzuje a upevňuje své globální vedoucí postavení v prestižním prémiovém segmentu novou verzí pneumatiky „P Zero“. Pirelli nyní, 30 let po uvedení prvního představitele pneumatiky P Zero, představuje její nejnovější generaci, která se všemi svými variantami zapsala v několika uplynulých desetiletích do historie. Ať už šlo o P Zero System, Rosso, Nero, Corsa a samotnou P Zero, představenou v roce 2007. Cílem je uspokojit rostoucí poptávku po sportovních výkonech, spolehlivosti a bezpečnosti, v souladu se strategií Perfect Fit společnosti Pirelli. Právě ta se zaměřuje na pneumatiky vyrobené na míru pro každý model.

Extrémní technologie pro pneumatiky na míru

P Zero představuje nejvyspělejší technologii proslulé výzkumné divize společnosti Pirelli a spojuje v sobě rozmanitá technická řešení vývojářů této italské společnosti. Ti úzce spolupracují se svými kolegy u předních globálních výrobců automobilů. Díky důkladnému sladění vyspělé technologie, procesů a materiálů se specifickými požadavky každého nového vozu během vývojové fáze, dokáže Pirelli dodávat na míru střižené pneumatiky pro každý individuální model.

Nová pneumatika P Zero je výrobkem s nejlepšími výkony na současném trhu a zároveň nejspolehlivější z hlediska přenosu extrémních výkonů moderních supersportovních vozů. Vděčí za to nové směsi podkladové vrstvy, která vylepšuje ovladatelnost a snižuje valivý odpor, inovativním polymerům s vyspělými mechanickými vlastnostmi pro optimalizaci výkonu na mokru a suchu i inovativnímu dezénu s hlubšími podélnými drážkami, které dokáží odvádět větší množství vody.

F1 Bead, patka pneumatiky inspirovaná motoristickým sportem pro ovladatelnost ve stylu Formule 1

Nejdůležitějším charakteristickým znakem nové pneumatiky P Zero je její schopnost zaručit maximální stabilitu dokonce i v nejvyšších rychlostech, podobně jako tak činí ekvivalentní pneumatiky pro Formuli 1, ve vrcholné disciplíně motoristického sportu. Technologie F1 Bead u nové pneumatiky P Zero je přímo odvozena z Formule 1 a používá mimořádně tuhou směs v oblasti patky, která umožňuje rychlejší a preciznější reakce na řízení, čímž předchází neočekávané ztrátě přilnavosti v příčném směru. P Zero se touto vlastností odlišuje od mnoha svých konkurentů. Technologie F1 Bead znamená, že síly, působící na patku a bočnici, jsou rozloženy rovnoměrněji. V důsledku toho je minimalizován jakýkoli pokles výkonu a vylepšena odolnost pneumatiky, vystavené vysokému zatížení a rychlosti.

Chování pneumatiky je díky tomu lineárnější i předvídatelnější a pneumatika dává pozvolna najevo, že se dostává na limit, vyplývající z fyzikálních zákonů. Řidič tak může zažít radost ze sportovní jízdy s pocitem naprosté bezpečnosti.

Dezén „Extended Range Profile“: rovnoměrnější opotřebení a vrcholné výkony po celou dobu životnosti pneumatiky

P Zero je průkopnickou pneumatikou také z hlediska odolnosti. A to se týká nejen dlouhé životnosti pneumatiky, ale i více konzistentního výkonu v průběhu celé životnosti. Speciální dezén Extended Range Profile zaručuje rovnoměrnější styčnou plochu, díky níž inženýři společnosti Pirelli u ní zajistili ještě rovnoměrnější průběh opotřebení, který přispívá k prodloužení životnosti pneumatiky a snižování provozních nákladů.

Naprostá bezpečnost dokonce i na mokru

Vyšší počet drážek v dezénu i širší a hlubší kanály na povrchu snižují riziko akvaplaningu, takže je pneumatika schopná odvádět ze stopy o 10 % více vody. To znamená
mj. bezpečnější a stabilnější brzdění na mokru.

Tichá pneumatika

Specifická konstrukce dezénu snižuje také hlučnost, přenášenou do interiéru a zvyšuje jízdní komfort. Záměrně nepravidelné uspořádání příčných drážek ruší hluk vytvářený nárazy vzduchu a rozděluje zvuk na několik různých frekvencí, čímž minimalizuje jeho intenzitu.

Snížení valivého odporu o 15 %

Kombinace nových metod modelování, které optimalizovaly tvar formy, snížení hmotnosti a použití materiálů s vysokým obsahem siliky (více než 80 %) vedla rovněž k 15% snížení valivého odporu. Ten se projevuje znatelným snížením spotřeby paliva.

Široká škála uplatnění

Nová pneumatika P Zero přichází, již v době uvedení na trh, s širokým portfoliem 60 homologací. To umocňuje její postavení legitimního nástupce slavných předchůdců, kteří mají nyní na svém kontě 800 aktuálních homologací (celkem 1000, včetně vozů, které již nejsou vyráběny). Pneumatikami Pirelli je v globálním měřítku vybaveno každé druhé nově registrované prestižní vozidlo. Vozy snů, jako jsou Lamborghini Centenario, Ferrari GTC4 Lusso, Mercedes GT AMG či Porsche Boxster, jsou vybavovány novými pneumatikami
P Zero, vyvinutými v mnoha požadovaných verzích, v souladu s technickými požadavky výrobců s důrazem na jedinečnou charakteristikou každého vozu.

Tři modely, jedno jméno

Pod jednotným označením P Zero jsou vyráběny tři individuální technické varianty pro různé aplikace a s různou úrovní výkonu, určené pro specifické druhy automobilů. Pro vozy se sportovnějším charakterem je dezén méně členitý, což umožňuje dynamičtější a sportovně orientované výkony.

Druhý typ dezénu je vhodnější pro sedany díky hlubším drážkám ve vnější ramenní oblasti, která je schopna lépe pohlcovat rázy při přejezdu nerovností, čímž se zvyšuje komfort, jako důležitý faktor těchto vozů. Třetí typ dezénu je mnohem agresivnější a má blízko k hladkým pneumatikám používaným v motoristickém sportu. Tímto dezénem je vybavena nová pneumatika P Zero Corsa. Pro každý druh vozu je tedy určen speciální typ pneumatiky P Zero.

A to je rovněž základ strategie Perfect Fit společnosti Pirelli.
Značka Pirelli představila v roce 1987, jako inovaci, první 17“ silniční pneumatiku. Dnes však její nabídka sahá až k 22“ a tím splňuje požadavky pro neustále rostoucí výkonové parametry nových vozů. Dokonce i v rámci této nabídky je škála jednotlivých variant ještě širší a specifičtější, přičemž produktová řada Pirelli zahrnuje zimní, letní i celoroční pneumatiky.
A k tomu je nutné přičíst ještě bezpočet technologií, využívaných těmito pneumatikami.

Od pneumatik typu „run-flat“ přes technologii Seal Inside, až po technologii PNCS (Pirelli Noise Cancelling System), kterou značka Pirelli vyvinula pro snižování hlučnosti v interiéru.

Pirelli navíc podrobuje výzkumu stále větší počet alternativních materiálů. Kromě toho se vývoj zaměřuje na různé druhy dezénů, z nichž je každý koncipován pro jedinečné vlastnosti jednotlivých modelů. V neposlední řadě zahrnuje nabídka také speciální značkové pneumatiky, které byly speciálně vyvinuty pro individuální typy vozidel.

Značkové pneumatiky

Individualizace a s ní na míru střižené vlastnosti pro různé provozní podmínky, patří mezi základní kameny filozofie značky Pirelli, která se díky tomu stala světovým lídrem v oblasti homologací pro originální výbavu, zejména v prémiových a prestižních segmentech, a to s pozoruhodným náskokem před ostatními konkurenty.

Samozřejmě dosažení těchto úspěchů vyžaduje čas. Inženýři značky Pirelli potřebují minimálně dva až tři roky pro vývoj jednoho produktu, který je dokonale přizpůsoben vozu, pro nějž je určen, a úzce přitom spolupracují s techniky příslušného výrobce automobilů. Tímto způsobem vznikají značkové pneumatiky, které nabízejí jedinečný způsob toho, jak může automobil projevit svůj maximální potenciál.

Stejným způsobem vznikla i nejnovější generace pneumatik P Zero – jako dokonalý kompilát strategie Perfect Fit společnosti Pirelli, přičemž rodina P Zero tak nyní zahrnuje 11 produktů. Není nadsázkou tvrzení, že řada pneumatik Pirelli pro vozy s vrcholnými až extrémními výkony je bezkonkurenční a představuje referenční bod nejen pro italskou firmu, ale i pro celý pneumatikářský průmysl.

P Zero: příběh v číslech

Původ a vlastnosti nové pneumatiky P Zero lze vyjádřit několika významnými čísly.

Všechno očividně začalo nulou umístěnou vedle slavného P značky Pirelli. Označení P Zero (nula) vzniklo náhodou, ale stalo se kultovní značkou. P Zero ve skutečnosti znamená „project zero“, protože inženýři společnosti se v té době nemohli rozhodnout, jak nazvat svou novou pneumatiku pro motoristický sport, kterou původně vyvíjeli pro ohromující soutěžní vůz Lancia Delta S4. To bylo v roce 1986: tedy přesně před 30 lety. Pneumatika P Zero oslavila v následujícím roce silniční debut na modelu Ferrari F40, jako první v řadě projektů vývoje na míru střižených pneumatik pro vysokovýkonné vozy.

V průběhu následujících desetiletí došlo k bouřlivému vývoji, jak tohoto druhu vozů, tak i jejich pneumatik. Rozsah tohoto nekonečného vývoje odhaluje další překvapivé číslo: 302. To je rozdíl ve výkonu mezi modelem F40 z roku 1987 a aktuální generací supersportovních vozů. Tento nárůst ilustruje nejen vyšší výkon, ale i větší potřebu bezpečnosti. Všechny verze pneumatiky P Zero proto zaručují dokonalou přilnavost k povrchu vozovky za všech podmínek. Pneumatiky P Zero se proto staly referenčním produktem pro nejprestižnější výrobce automobilů, kteří je 1000krát zařadili do originální výbavy svých vozů. K těmto 1000 homologacím již přidala nová pneumatika P Zero 60 dalších.
Značka P Zero se mezitím stala symbolem v automobilovém světě. P Zero živým způsobem ilustruje vývoj automobilového světa v průběhu několika uplynulých let.

Pneumatika P Zero je rovněž úzce spojena s hvězdami a celebritami, které propůjčily svá jména legendárním kampaním, jež se zapsaly do historie reklamy. P Zero samozřejmě vystupuje i ve Formuli 1, vrcholné disciplíně motoristického sportu, a toto označení zdobí všechny hladké pneumatiky pro F1 v grafickém kaleidoskopu různých barev, které také symbolizují řadu 11 silničních produktů pro různé provozní podmínky, typy vozidel, jízdní styly a geografické oblasti.

Není tedy divu, že i nejnovější produkt značky Pirelli nese označení P Zero. A není náhodou, že značka Pirelli zvolila pro jeho světový debut okruh Estoril v Portugalsku, kde se v minulosti jezdila Velká cena Portugalska. Nová ultra vysokovýkonná pneumatika Pirelli je tedy přímo odvozena z rozsáhlých zkušeností v motoristickém sportu, které byly nyní důsledně přizpůsobeny potřebám motoristů v každodenním provozu.