Předefinuje nový design a pádlová převodovka tradiční sportovní model Subaru? Už to není Impreza a zatím to není ani STI. Poznejte blíže nové WRX.

Poslední modely WRX a WRX STI se už obešly bez názvu Impreza. Subaru tím jasně oddělilo (po necelých dvaceti letech) běžnou Imprezu od sportovních verzí. Příští generace modelu Impreza, potažmo WRX v tomto trendu pokračují. Nás pochopitelně zajímá WRX, které chytlo několik nových manýrů. Karoserie typu sedan zůstává, hluboký nádech na kapotě motoru už tak nějak k nadupaným Subaru patří, naopak záď se obešla bez velkého spoileru. Nafouklé blatníky, zadní difuzor a čtyři koncovky výfuku prozrazují, že tohle auto nebude mít sedmdesát koní pod kapotou. Ono jich totiž má 268! A pozor, Subaru se vrátilo zpět k dvoulitrovému motoru. Boxer, pochopitelně. Pohon všech kol je už samozřejmost, ale převodovka Sport Lineartronic s pádly pod volantem se ve verzi resp. modelu WRX (je to samostatný model!) objevuje poprvé. My bychom sice zůstali u tradičního 6stupňového manuálu, který je v základní výbavě, ale věříme, že se najde dost zákazníků, kteří si za pádla připlatí. Takový je už trend současných sportovních vozů. Ale jsme rádi, že nám dá výrobce možnost volby. Protože se bavíme o novém modelu, tak byly všechny jeho komponenty přepracovány – řízení, podvozek, brzdy… Dle fotek se zdá, že plasty v interiéru nepatří mezi silné stránky vozu, ale o tom ostrá Subaru nikdy nebyla, nicméně úroveň kokpitu šla nahoru. Palubku oživuje karbonový dekor, volant je výborný, sedačky se tváří rovněž schopně a ten malý displej na vrchu palubní desky ukazuje hodnoty jako teplota oleje, tlak turba apod. Otázka na závěr tedy zní: nevyměklo WRX?

Video