Na český trh nově zamířilo nové ambiciózní SUV ze stáje Nissanu. Navazuje na své stejně se jmenující dva předchůdce. Ovšem z původního krabicovitého pracanta dostalo „Iksko“ modernější háv.
Pan uhlazený
Pod X-Trailem si všichni znalý představí ostře řezaný model s obstojnými terénními vlastnostmi. Jediným nenápadným designovým odkazem na předchůdce je sražení spodní hrany linie prosklení v D sloupku. Nyní musela automobilka i v rámci sjednocení vzhledu svých modelových řad novinku vměstnat mezi Qashqai a Murano. To se jim podařilo a ze jmenovaných sourozenců vypadá nejvíce vyváženě. Jeho 4640 mm dlouhá karoserie patří mezi konkurenty mezi ty větší. Z velkých proporcí těží i zavazadelník slušnou kapacitou 650 litrů. Početnější rodiny potěší možnost získání sedmimístné verze.
Pan interaktivní
Naprostým zemětřesením prošla i kabina vozu. Z kubistické nenápaditosti přechází nová generace na eleganci protknutou moderním infotainmentem. Rozložitá palubka ukrývá velký sedmipalcový dotykový displej kombinující komunikaci přes Bluetooth s mobilem, navigaci NissanConnect, couvací kameru a přístup k internetu. Moderními technologiemi se nešetřilo ani v oblasti bezpečnosti. Můžete získat systém nouzového brzdění, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, kontrolu bdělosti řidiče nebo rozpoznávání dopravních značek.
Pan spořivý
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Pokud jde o nabízené motorizace tak zatím neexistuje možnost volby. Nabízí se jen s naftovým čtyřválcem dCi o obsahu jen 1,6 litru (96 kW) a krouťákem 320 Nm. K dispozici je jako předokolka s manuálem (od 643 900 Kč) nebo čtyřkolka s manuálem (od 753 900 Kč). S předním náhonem lze pořídit i verzi se samočinnou převodovkou CVT. Zrychlením na stovku za 10,5 sekundy neoslní, kombinovanou spotřebou 4,9 litru na 100 km by mohl spořílky oslovit.
Názor TopDrive
Má jeden z nejvydařenějších designů své třídy, zachytil trend v kategorii SUV a nabídl verzi s předním náhonem. Trochu nepochopitelně se jeví jediná maloobjemová motorizace, více odpovídající by byl naftový dvoulitr.