NISSAN PODPORUJE PROJEKT DELTAWING PRO LE MANS

[Tisková zpráva] Experimentální závodní vůz Nissan DeltaWing, nejrevolučnější a nejvíce vzrušující projekt v oblasti automobilového sportu, bude poháněn technologiemi 1,6litrového motoru Nissan DIG-T

Společnost Nissan se snaží jednou provždy změnit tvář vytrvalostních závodů. Stala se zakládajícím partnerem nejradikálnějšího projektu v oblasti automobilových sportů naší doby, kterým je Nissan DeltaWing.

Technologicky vyspělý a mimořádně účinný motor Nissan bude pohánět jedinečný vůz DeltaWing během jeho premiéry na legendárním závodu 24 hodin Le Mans (16.-17. června).

Nissan DeltaWing nebude v soutěži 24 hodin Le Mans v roce 2012 klasifikován, ale společnost se snaží předvést průkopnickou technologii, jež ukáže směr pro budoucnost automobilových sportů a nabídne poznatky pro výzkum a vývoj budoucích technologií, jež se postupně promítnou do sériových automobilů Nissan.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Nissan DeltaWing bude pohánět pro závod speciálně připravený 1,6litrový čtyřválcový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu. Ve srovnání s běžnými závodními speciály má vůz poloviční hmotnost a poloviční odpor vzduchu.

Společnost Nissan, pro kterou představují inovace základní princip, byla k projektu DeltaWing přizvána jako přirozený partner skupinou, do níž patřil britský konstruktér působící v USA Ben Bowlby, americký podnikatel v oblasti automobilových sportů Don Panoz, organizace All-American Racers bývalého amerického závodníka formule 1 Dana Gurneyho, závodní tým Highcroft Racing Duncana Daytona ověnčený dvěma vítězstvími v šampionátu a společnost Michelin Tyres North America.

Motor označený jako DIG-T (Direct Injection Gasoline – Turbocharged, neboli přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) by měl dosahovat výkonu 300 koní, což by mělo být dost na to, aby Nissan DeltaWing dosahoval na kolo časů někde mezi vozy LMP1 a LMP2, ačkoli bude mít ve srovnání s konvenčními prototypy pouze poloviční výkon. Motor je vybaven stejnými technologiemi jako silniční automobily Nissan, například jako Nissan Juke DIG-T, špičkový model své řady.

„Postupem času se pravidla automobilových sportů stále zpřísňují, a z toho plyne, že závodní automobily jsou si čím dál podobnější a používané technologie mají stále menší význam pro vývoj silničních automobilů. Nissan DeltaWing má za cíl tuto skutečnost změnit a my jsme se tak stali zjevnou volbou při hledání partnera projektu,“ uvádí Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd.

„Ale toto je jen začátek naší účasti v projektu. Nissan DeltaWing obsahuje velké množství vysoce inovativních nápadů, ze kterých se můžeme učit. Naše inženýrské zdroje a snaha nacházet průkopnická řešení v oblasti nízké spotřeby pohonných hmot v rámci strategie PureDrive nám současně pomůže vytvořit z vozu DeltaWing testovací platformu pro inovace pro vozy Nissan.“

Tvůrce a konstruktér konceptu Nissan DeltaWing, Brit Ben Bowlby, uvedl: „Nissan nám poskytl motor, který představuje první volbu. Je to mimořádný kus. Je to motor našich snů: správná hmotnost, správný výkon a navíc fenomenální účinnost.“

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Nissan DeltaWing se nepodobá žádnému závodnímu vozu, který lze v současnosti na závodních tratích potkat. Řidič sedí v zadní části vozu, téměř nad zadní nápravou a dívá se dopředu na dlouhý úzký trup a úzké dvojité přední pneumatiky, které společnost Michelin, partner pro pneumatiky, zhotovila speciálně pro tento vůz. Motor se nachází vzadu, a proto má tento vůz hmotnost koncentrovanou v zadní části, díky čemuž je výborně ovladatelný. Jeho malá hmotnost a aerodynamický tvar pak zajišťují mnohem vyšší účinnost.

Inovativní konstrukce a progresivní technologie přesvědčily organizátory slavného závodu 24 hodin Le Mans, klub Automobile Club de l’Ouest (ACO), aby vůz letos přizvali k účasti z „garáže 56″, místa vyhrazeného pro experimentální vozy. Protože Nissan DeltaWing neodpovídá stávajícím pravidlům šampionátu, nebude v závodu klasifikován a pojede s číslem 0.

Pro vývoj motoru byly klíčové odborné zkušenosti společnosti Nissan. Jen tak bylo možné dosáhnout toho, aby byl dostatečně lehký i účinný a mohl filozofii, na které tento koncepční vůz stojí, prověřit ve „skutečném světě“ automobilového sportu. Společnost Nissan, která vždy patří k prvním, které se ujímají takových radikálních nápadů a překvapivých inovací, slíbila, že klíčové poznatky získané z této zkušenosti využije pro strategie PureDrive v oblasti aerodynamiky a účinnosti silničních automobilů, stejně jako pro své výzkumné a vývojové programy obecně.

Vůz DeltaWing postavila legendární organizace All American Racers Dana Gurneyho. Nový vůz navazuje na famózní odkaz této kalifornské firmy, která je konstruktérem celkem 157 různých závodních vozů, jež dosáhly cenných vítězství ve formuli 1 nebo uspěly v jiných soutěžích sportovních speciálů či v Indianapolis 500.

První dva piloti vozu Nissan DeltaWing, kteří ještě budou potvrzeni, jsou britský závodník Marino Franchitti a úřadující mistr světa v kategorii FIA GT1 na voze Nissan, Michael Krumm. Vůz bude poprvé veřejně představen na předváděcí jízdě v Sebringu na Floridě ve 12:30 místního času ve čtvrtek 15. března.

Podobné články:

Napsat komentář