Na začátku byl úchylný koncept, který tavil asfalt a strhával na sebe mediální pozornost. Pak vznikl krátký film, ve kterém dal na frak novému Ferrari, Lamborghini a Mercedesu. Nyní jde do prodeje. Známe jeho cenu.
Jak vznikl Juke-R si můžete přečíst v našem článku o Juke Nismo. Tahle bestie s vnitřnostmi z Nissanu GT-R není jen koncept na ukazování, ona i funguje. To ostatně dokázala hned po svém představení, kdy se před médii proháněla po britských závodních okruzích. Vůz vznikl jako pouhý pokus bez ambicí na sériovou výrobu, ale poté co v Dubaji vyprášil kožich několika supersportům (Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo a Mercedes-Benz SLS AMG), se ozvalo několik „vážných“ zájemců. Obchod je obchod, a tak Nissan začal s výrobou omezené série. Počet kusů oficiální místa tají, ale web SportAuto.fr přišel s informací, že to bude 20–25 aut. Jeden Juke-R přijde na € 450 000. První tři vozy se již vyrábí. Budoucí majitele může hřát u srdce fakt, že jejich Juke-R bude ještě rychlejší než koncept. Ten sdílel techniku s GT-R modelového ročníku 2010 (motor o výkonu 356 kW, 590 Nm). Produkční verze bude mít motor GT-R aktuálního ročníku 2012 s výkonem 404 kW a točivým momentem 632 Nm.
Pouliční závod Juke-R proti supersportům
Krátký film Desert Nemesis je k vidění na našich facebookových stránkách.
Podobné články:
- Nissan Juke Nismo – další sportovní SUV?
- Nejdražší bouračka všech dob
- SPOLEČNOST NISSAN PŘEDSTAVUJE VŮZ JUKE-R – DOKONALE KOMPAKTNÍ CROSSOVER
- Nissan Z jako crossover – zrada, která se vyplatí
- Legendy – motoristická slavnost
To se přece dalo čekat že je malé hbité auto porazí. Být to sprint tak zase naopak nemá šanci Juke.
Malé auto? Juke-R je na délku kratší o necelých 20 cm od Gallarda, 40 cm od 458 a 50 cm od SLS. Na výšku má nejvíce, pohotovostní hmotnost taktéž největší. Hbité už ano, protože 0-100 km/h dělá za 3,7 sek. (458 za 3,4 sek, Gallardo za 3,7 sek, SLS za 3,8 sek) takže šance ve sprintu by byly značné. Pozor na něj!
u aut je ale 20-50 cm strašně moc, někdy otázka i dvou tříd….
zrychlení z 0 na 100 km/h ještě nemusí nic znamenat, důležitější je zrychlení od 100 km/h výše a také pružnost zrychlení tj. zrychlení není kontitnuální a křivka nemá tvar přímky…
Klikatý okruh, nelze předjíždět. Pořadí bylo dáno po první zatáčce. Tj. kdo se tam nacpal jako první, vyhrál…
mit ty prachy tak to beru hned, je to maly (tj. prijatelny do mesta), rychly a design jak od Borgu… do budoucna to nejspise bude sberatelskej unikat jistenej legendarni znackou GTR., takze soucasne i dobra investice.
kdo pisete ze byste ho chteli jste pitomci. Velice nebezpecne auto kvuli rozvoru naprav. Ostatne v tomhle ma nissan tradici.
Trochu nepochopení… -nevím jak ostatní, ale já bych ho chtěl jen na exhibici na cestu do klubů a jako dlouhodobou kapitálovou investici, ne na závodění u Panenskýho Týnce například…
Proč mám pocit, že ty supersporty jedou jen tak zvolna, aby Nissan dojel první?
Po shlédnutí videa mám taky ten pocit. Pravda je, že Ferrari nemá pohon všech kol, což může být v tak malé rychlosti docela nevýhoda.
Jinak záběry z kabiny ukazují, že člověk za volantem řídil jako mlamoj, pravá ruka se mu dostávala na levou stranu volantu (je to vidět na titulním snímku videa) a asi i naopak, zbytečně pouští auto do smyku. Ale nevíme, co za materiál sedělo v ostatních autech, každý nemůže být špičkový závodník, kdybych tam seděl já, tak by to pro supersporty dopadlo ještě hůř.
Ty ses mi nakej chytrej 😀 Temer vsichni zavodni jezdci ridi bez prekladani rukou… jde videt ze mas nulovy zkusenosti. http://www.youtube.com/watch?v=eTUviCzqovw