Nissan Juke Nismo Concept byl poprvé k vidění na autosalonu v Tokiu v prosinci 2011 a svoji evropskou premiéru si odbyl nyní v Ženevě. Sériové verze se dočkáme ještě letos. Jak velkou šanci na úspěch má toto ambiciózní SUV?
Nismo – Nissan Motorsport má kromě závodních aktivit na starosti i komponenty pro civilní vozy Nissan. Sportovní ikony jako Skyline a 350/370 Z jsou nejčastějším terčem jejich úprav a výjimkou nejsou ani kompletní vozy made in Nismo. Jak se mohlo tedy stát, že divize Nismo dostala za úkol vyladit městské módní SUV Juke? Kdybychom chtěli být škodolibí, tak bychom řekli, že to bylo určitě za trest. Z oficiálních míst však víme, že Nissan chce potenciál divize Nismo využívat více směrem k civilním vozům. Pokud nepatříte k fanouškům Nissanu, tak možná Nismo ani neznáte. Není se čemu divit, když si Japonci své nejlepší modely škudlí pro svůj domácí trh. To se má nyní změnit.
Contents
Proč Juke?
To je otázka. Ale když svět před skutečnými sportovní vozy raději upřednostňuje rádoby sportovní SUV, tak proč jej nenabídnou že? Ve světle těchto okolností se pak Juke jeví jako ideální kandidát pro Nismo. Splňuje ideu vozu pro volný čas, je praktický a díky pohonu všech kol i celoročně použitelný.
Vzhled a technika
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Vnímání designu je subjektivní, ale Juke byste pravděpodobně nezařadili mezi desítku nejkrásnějších vozů na trhu. Optický paket od Nismo vůz přece jen zkrášlil. Jiné jsou nárazníky, které jsou mnohem agresivnější než ty původní. Nafouklé blatníky pěkně vyplňují 19“ kola v grafitovém odstínu. Zadní nárazník dává na obdiv velký difuzor a dvojitou koncovku výfuku. Červená linka táhnoucí se ve spodní části vozu oživuje exteriér stejně jako červeně lakovaná vnější zpětná zrcátka. Nad pátými dveřmi ční poměrně velký spoiler.
Uvnitř k takové revoluci nedošlo, ale pár důležitých změn tu je. Tou první jsou sedadla, které dodalo Recaro v čalounění kůže/alcantara. Alcantara se uhnízdila i na manžetě řadicí páky, kapličce přístrojů a na volantu. Určitou barevnou strohost oživuje prošívání červenou nití.
Juke Nismo
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nissan o technice „nismáckého“ Juku sdílný zrovna není, ale podvozek má jiné zavěšení, nižší pružiny a tvrdší tlumiče. O posílení brzdové soustavy se postaraly produkty Brembo. Pohonná jednotka vychází z přeplňovaného čtyřválce 1,6 DIG-T (140 kW/190 k). Nismo si s výkonem pohrálo, ale hodnoty nejsou zatím známy. Mezi předními tlumiči přibyla rozpěra eliminující kroucení karoserie. Vše ostatní je zahaleno rouškou tajemství.
Snaha se cení, ale
Zdá se, že Nismo na Juku odvedlo dobrou práci s přihlédnutím na celkovou použitelnost vozu a cenovou politiku. Juke Nismo je tak atraktivnější a rychlejší než běžný Juke, ale sportovní zážitky od něj neočekáváme. Vůz se začne vyrábět na konci roku v britském Sunderlandu. Doufáme, že Juke je jen začátek a budou následovat další, tentokrát už sportovnější modely.
Ve stínu černé bestie
Nebyla to ale verze Nismo, která na sebe strhávala pozornost v případě „rychlého“ Juku. O pořádný rozruch je postaral Juke-R z dílen Ray Mallock Ltd. (RML). Tahle britská firma mající bohaté zkušenosti se stavbou závodních Nissanů pro BTCC se rozhodla postavit nejsilnější Juke a to také udělala. Pomocnou ruku podalo evropské technologické centrum Nissanu a jeden Nissan GT-R. Právě model GT-R posloužil jako dárce orgánů pro bestii s názvem Juke-R. Z Juku zbyla jen karoserie, ale i ta prošla radikální úpravou. Motor V6 twin-turbo s výkonem 356 kW (485 k) a točivým momentem 590 Nm umožňuje, aby 1806 kilogramů těžký Juke-R akceleroval na stovku za 3,7 sekundy a dosahoval rychlosti 257 km/h. Na tento výjimečný počin si však musíte nechat zajít chuť, neboť s výrobou Juke-R se nepočítá.