reklama Suzuki

[Tisková zpráva] BMW neustále pracuje na zdokonalování a rozšiřování svého výrobního programu. Od července 2012 proto svoji nabídku rozšiřuje o další motorické verze, stejně tak jako o bohatší standardní a příplatkovou výbavu mnoha svých modelů.

Všechny změny jsou provedeny se zaměřením na další snížení spotřeby paliva a produkce emisí při zvýšené úrovni bezpečnosti a radosti z jízdy, stejně tak jako komfortu.

Nabídku provedení BMW řady 1 rozšiřuje základní model BMW 114i. Na opačném konci nabídky se naopak zabydluje vysokovýkonný model BMW M135i. Poprvé se v BMW řady 1 představuje i inteligentní pohon všech kol BMW xDrive, který bude nabízen pro modely BMW 120d a BMW M135i.

Inteligentní pohon všech kol bude od léta připraven také pro trojici zážehových motorů nového BMW řady 3. Čtvrté provedení – BMW 320d x Drive – se představí na podzim. Portfolio nového BMW řady 3 rozšíří také šestiválcový typ BMW 330d s moderním vznětovým motorem pod kapotou. Dalším modelem, který se připravuje, je typ BMW 320i EfficientDynamics Edition.

BMW řady 6 nabízí novu paletu asistenčních systémů. Ukazatel značek s rychlostním omezením je doplněn o zobrazování zákazu předjíždění. Rozsáhlou modernizaci prodělalo BMW řady 5 Gran Turismo: kromě přidání nového modelu BMW 520d do nabídky došlo k modernizaci motorů typů BMW 530d Gran Turismo a BMW 550i Gran Turismo, stejně tak jako jejich doplnění o jízdní režim ECO PRO. Jejich novinkou je též bezpečnostní systém aktivní ochrany i parkovací asistent. Na přání lze BMW 530d Gran Turismo vybavit technologiemi, díky nimž již nyní splní emisní normy EU6. To samé platí také pro představené BMW 330d a rovněž pro BMW X3 xDrive20d.

BMW řady 1

Nový základní motor, nové vrcholné provedení BMW M135i a BMW xDrive

Pětidveřové provedení BMW řady je doplněno o nové modely. Počátkem července bude na trh uvedeno BMW 114i s výkonem 75 kW/102 k a točivým momentem 180 Nm. Kombinovaná spotřeba tohoto modelu činí jen 5,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 129 g/km. Čtyřválcový zážehový motor využívá technologie BMW TwinPower Turbo a je přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll, využívá též plně variabilního časování Valvetronic se systémem Double Vanos a samozřejmě i přímého vstřikování High Precision Injection. Výsledkem je mimořádně úsporný motor, který je však připraven nabídnout potřebnou dynamiku – to vše je důsledkem aplikace technologií BMW EfficientDynamics, mezi něž patří například funkce Auto Start Stop, ukazatel optimálního řazení šestistupňové manuální převodovky či systém regenerace kinetické energie.

Novým vrcholem nabídky BMW řady 1 je typ BMW M135i. Tento model je dalším zástupcem zcela nového druhu automobilů BMW M Performance, které vyvinulo BMW M GmbH. Jedná se o modely, které jsou postavené přesně mezi standardní výrobní program a produkci vysoce sportovních vozů BMW M. Tyto automobily jsou vybaveny výrazně posílenými motory ve srovnání se standardními vrcholnými modely, mají specificky naladěné podvozky ve stylu vozů BMW M, upravený vzhled, a to vše při neomezených vlastnostech pro každodenní používání. Srdcem nového BMW M135i je řadový zážehový šestiválec s dvoukomorovým turbodmychadlem Twin Scroll a technologiemi Valvetronic, Double Vanos a přímým vstřikováním High Precision Injection. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW/320 k a točivého momentu 450 Nm, tyto parametry přenáší standardně dodávaná šestistupňová manuální převodovka. 

Nejvýkonnější provedení BMW řady 1 je proto schopné poskytovat jízdní dynamiku skutečných sportovních vozů. Vždyť je tento vůz připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 4,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h (elektronicky omezena). Kombinovaná spotřeba podle EU přitom činí pouhých 7,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 175 g/km. (Všechny uvedené hodnoty platí pro pětidveřové provedení, vybavené na přání dodávanou osmistupňovou samočinnou převodovkou). Vůbec poprvé v historii je možné od července BMW řady 1 objednat s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Nabídku tak rozšiřují modely BMW 120d xDrive a krátce nato i BMW M135i xDrive.

BMW řady 3

Nové BMW řady 3 Sedan od léta také s pohonem všech kol BMW xDrive

Od druhé poloviny letošního roku bude možné nové BMW řady 3 Sedan objednat rovněž s pohonem všech kol BMW xDrive. Tímto systémem bude možné vybavit modely BMW 320i, BMW 328i a BMW 335i. Mimořádné reakční časy systému BMW xDrive počítané v milisekundách zajišťují pro každou jízdní situaci optimální trakci, bezpříkladnou úroveň bezpečnosti a současně v daném segmentu nedostižnou obratnost a ochotu k zatáčení. Systém xDrive navíc přináší optimální výkonnost za každého počasí a na každém typu vozovky. Systém BMW xDrive je schopen měnit rozložení točivého momentu mezi nápravy tak rychle, že automobil stabilizuje ještě rychleji, než řidič pocítí potřebu na vzniklou situaci reagovat. Pohon všech kol je například v nejvýkonnějším provedení BMW 335i xDrive s výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 400 Nm schopen automobil zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,0 s. Pohon všech kol se připravuje také pro model BMW 320d xDrive.

BMW 320i EfficientDynamics je ve vývoji.Na základě velmi úspěšného typu BMW 320d EfficientDynamics Edition právě probíhá vývoj modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Automobil s výkonem 125 kW/170 k, který dodává přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 l, je s šestistupňovou manuální převodovkou schopen zrychlit z klidu na 100 km/h během 7,6 s, a přitom jeho kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 124 g/km (předběžné údaje). Tento model by měl vstoupit na trh koncem roku 2012.

Příkladnou úspornost vykazuje i nové základní provedení celé modelové řady – BMW 316i. Tento model je v současné době stále ve vývoji a jeho uvedení na trh je plánováno na konec roku 2012. Jeho čtyřválcový motor disponuje výkonem 100 kW/136 k. Samozřejmostí bude šestistupňová manuální převodovka, kterou bude možné nahradit osmistupňovou samočinnou. BMW 316i dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h během 8,9 s, a to při produkci CO2 ve výši 134, resp. 137 g/km (předběžné údaje).

M sportovní paket a další možnosti individualizace pro nové BMW řady 3

Nové BMW řady 3 je již od základu navrženo jako sportovní a agilní vůz svého segmentu. Od července však toto postavení dále zdůrazní M sportovní paket, jehož součástí je i M aerodynamický paket a mnoho položek z programu BMW Individual. Do M sportovního paketu kromě jiného patří především sportovně naladěný podvozek odlišující se od standardních modelů novým naladěním se specifickými pružinami, tlumiči a stabilizátory. Na přání je samozřejmě i pro tyto modely připraven systém aktivně řízených tlumičů.

Významně posílené brzdné schopnosti zajistí na přání dodávaná brzdová soustava M Sport se zvětšenými plovoucími brzdovými kotouči pro přední i zadní nápravu. Jejich jednodílné brzdové třmeny jsou lakované tmavě modrou metalickou barvou. Připravena jsou buď 18-, nebo na přání i 19palcová kola se specifickým designem, která dále posunují dynamické schopnosti tohoto vozu.

Součástí M sportovního paketu je též M aerodynamický paket, který optimalizuje aerodynamické vlastnosti vozu použitím odlišného předního a zadního nárazníku, stejně tak jako výrazněji tvarovaných prahů. Individualitu zvyšují lesklé černé lišty kolem bočních oken v provedení High Gloss Shadow, stejně tak jako černé čalounění střechy – oba tyto prvky pocházejí z programu BMW Individual. Mezi specifické prvky tohoto provedení patří zejména M prahové lišty, stejně tak jako M podložka pod levou nohu, chromované koncovky výfuku, specifické přístroje s červeným proužkem a odlišený klíček.

BMW řady 5

Nová výbava na přání pro všechny modely BMW řady 5: multifunkční přístroje individualizují interiér.Na přání dodávaný prvek, který zpříjemní ovládání všech modelů BMW řady 5 (s výjimkou typů BMW 520d EfficientDynamics Edition a BMW ActiveHybrid 5): multifunkční displej přístrojů. Jde o plně programovatelný multifunkční displej na místě konvenčních přístrojů, který řidiči zprostředkovává údaje zcela novou formou. Rozšíření přístupu Black Panel používaného v interiérech vozů BMW nabízí nové možnosti pro komunikaci řidiče s jeho vozem. Displej s úhlopříčkou 10,25 palce má homogenní černý povrch a umožňuje řidiči zobrazovat mnohem více údajů a intuitivnější formou než konvenční přístroje, které nahrazuje. Nicméně i tak stále zůstává hlavním komunikačním prvkem klasická čtveřice kulatých přístrojů. Ty jsou definované pevně umístěnými chromovanými kroužky (dva hlavní jsou směrem k sobě otevřené a dva menší jsou umístěné po stranách), které jako jediné zůstávají viditelné i po vypnutí zapalování.

reklama Isuzu

Změna zobrazení je závislá na jízdním režimu zvoleném přepínačem Driving Experience Control – k dispozici jsou režimy COMFORT, ECO PRO a SPORT. V režimu COMFORT přístroje s kruhovými přístroji působí konvenčně, v režimech ECO PRO a SPORT se dvojice hlavních přístrojů směrem k sobě otevírá a přináší nové možnosti zobrazení údajů. V nastavení ECO PRO se otáčkoměr změní na displej

EfficientDynamics a zobrazuje, jak efektivně je v aktuálním okamžiku automobil řízen. V režimu Sport je rychlost zobrazována pouze digitálně v rychloměru, uprostřed otáčkoměru je naopak umístěn aktuálně zvolený rychlostní stupeň. Kromě toho, že jsou jednotlivé režimy vzájemně odlišené barevným provedením a částečně i designem, nabízejí další možnosti zobrazení údajů asistenčních systémů, případně navigace apod.

Bang & Olufsen High End Surround-Sound System

Od července bude v rámci nabídky na přání pro všechny modely BMW řady 5 k dispozici audioaparatura Bang & Olufsen High End Surround-Sound. Tento systém je tvořen 16 reproduktory s celkovým výkonem 1200 W a je připraven podávat hudbu buď v režimu „Studio“, nebo v nastavení „Extended“, které vytváří dojem, že aparaturu posloucháte v mnohem větším prostoru. Prvotřídní podání zvuku je zajištěno i mnoha zdánlivými detaily, mezi něž patří i specifické řešení krytů reproduktorů, jež je typické právě pro značku Bang & Olufsen. Systém využívá technologii Accoustic Lens od Bang & Olufsen spočívající ve výsuvném centrálním reproduktoru, který díky speciálnímu tvaru je schopen zásobovat interiér vozu zvukem v širokém úhlu 180 stupňů.

Bezkontaktní otevírání zavazadlového prostoru

Dalším prvkem výbavy, dostupným od července pro všechna BMW řady 5, je bezkontaktní otevírání zavazadlového prostoru. Systém je nedílnou součástí bezklíčkového komfortního přístupu. Tento systém, který je součástí programu BMW ConnectedDrive, umožňuje pouhým pohybem nohy pod střední částí zadního nárazníku samočinně otevřít víko zavazadlového prostoru bez dotyku ruky. Systém po rozpoznání pohybu nohy zkontroluje přítomnost dálkového klíčku u zadní části vozu a v případě kladného výsledku odblokuje zámek a víko otevře. Tímto systémem usnadňuje přístup do prostoru pro zavazadla například v situacích, kdy má člověk plné ruce nákladu, nebo při silném zašpinění. Od července je součástí všech modelů BMW řady 5 elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru.

BMW řady 5 Gran Turismo

Novinka: BMW 520d Gran Turismo, přepracovaný motor pro BMW 550i Gran Turismo a BMW 530d Gran Turismo, BMW 530d Gran Turismo je na přání připravené splnit emisní normu EU6, standardem je přepínač Driving Experience Control s režimem ECO PRO.
BMW řady 5 Gran Turismo je nyní ke stávajícím čtyřem motorům nabízeno také v novém provedení BMW 520d EfficientDynamics zaměřeném na nízkou spotřebu paliva. Moderní čtyřválcový turbodiesel 2,0 l je vybaven technologiemi BMW TwinPower Turbo (turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a přímé vstřikování Common-Rail) a disponuje nejvyšším výkonem 135 kW/184 k a točivým momentem 380 Nm. Automobil je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 8,9 s, a to při kombinované spotřebě podle EU jen 5,3 l/100 km (CO2: 139 g/km).

Výkon osmiválcového motoru typu BMW 550i Gran Turismo byl zvýšen o 30 kW/43 k na novou hodnotu 330 kW/450 k. Točivý moment narostl o 50 na celkových 650 Nm. Výsledkem posíleného motoru je zlepšení dynamiky (zrychlení 0–100 km/h činí 5,0 s namísto původních 5,5 s), ale současně také snížení spotřeby paliva (na 9,2 l/100 km) a produkce emisí CO2 (214 g/km). Tato pohonná jednotka dále upevňuje pozici BMW při srovnání poměru nabízené dynamiky a spotřeby paliva.

Modely BMW 530d Gran Turismo a BMW 530d xDrive Gran Turismo dostaly nový motor s výkonem zvýšeným o 10 kW/14 k na 190 kW/258 k a s točivým momentem zvětšeným o 20 na 560 Nm. Kromě posílení bylo u nového řadového vznětového šestiválce se solenoidovými vstřikovači dosaženo i snížení spotřeby paliva a emisí (BMW 530d Gran Turismo: 5,8 l/100 km a 153 g/km CO2).

Novinka: BMW 530d Gran Turismo je schopné plnit emisní normu EU6.

Pro další optimalizaci kvality výfukových plynů bude možné od července 2012 model BMW 530d Gran Turismo objednat s technologií BMW BluePerformance. Kromě oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic bude tento vůz vybaven i zásobníkovým katalyzátorem na oxidy dusíku (NOx), jejichž množství ve výfukových plynech účinně snižuje. Díky tomu bude BMW 530d Gran Turismo schopné s předstihem splnit emisní standardy EU6, které vstoupí v platnost v roce 2014.
Novinka: BMW řady 5 Gran Turismo s funkcí Auto Start Stop.

Kromě nových a modernizovaných motorů dostalo BMW řady 5 Gran Turismo funkci Auto Start Stop jako standard pro všechna provedení. Jedná se o integrální součást přístupu BMW EfficientDynamics, která má přínos ve snížení spotřeby paliva, zejména při jízdě po městě.
Novinka: BMW řady 5 Gran Turismo je vybaveno přepínačem Driving Experience Control s režimem ECO PRO.

Taktéž od července budou všechna provedení BMW řady 5 Gran Turismo vybavena přepínačem Driving Experience Control s režimem ECO PRO. Přepínačem umístěným vlevo vedle voliče převodovky je možné měnit celkové nastavení vozu podle potřeb řidiče od komfortního, přes sportovní až po nastavení zaměřené na minimalizaci spotřeby paliva. Systém Driving Experience Control mění charakteristiku plynového pedálu, reakce motoru, posilovače řízení a stabilizačního systému DSC. Podle výbavy vozu spadá pod systém Dynamic Experience Control taktéž činnost posilovače řízení Servotronic, samočinné převodovky a případně i aktivních systémů podvozku. Řidič má kromě režimů COMFORT, SPORT k dispozici také nastavení ECO PRO, které umožňuje snížit spotřebu paliva až o 20 procent. Prodloužený dojezd vlivem činnosti režimu ECO PRO je zobrazován na displeji.

Novinka: Bezpečnostní paket Aktivní ochrany.

BMW řady 5 Gran Turismo je připraveno k tomu, aby bylo vůbec poprvé vybaveno paketem Active Protection, který je součástí programu BMW ConnectedDrive. Tento systém se uvádí v činnost v rychlosti 18 km/h a aktivně přitáhne k tělu bezpečnostní pásy pro zmenšení jejich prověšení. V případě krizové situace automobil přitáhne bezpečnostní pásy a zavře boční a případně i střešní okno. Bezpečnostní systém aktivní ochrany Active Protection dokáže s využitím údajů čelní kamery a radaru identifikovat nebezpečnou situaci a v případě neodvratné kolize aktivovat nouzové brzdění pro eliminaci následků nehody. Po nehodě systém samočinně po dobu 1,5 sekundy drží maximální brzdný tlak v brzdové soustavě, aby se omezily následky případných následných kolizí.

Novinka: Na přání dodávaný BMW Parkovací asistent.

Od července bude možné BMW řady 5 Gran Turismo vybavit dalším prvkem z programu BMW ConnectedDrive – automatickým parkovacím asistentem. Tento systém pomáhá řidiči nejen nalézt vhodné parkovací místo, ale také do něj samočinně zajet. V rychlostech do 35 km/h čidla po stranách vozu měří velikost podélných parkovacích míst, které musí být nejméně o 1,2 metru větší, než kolik činí délka vozu. Jakmile systém vhodné parkovací místo nalezne, sdělí to řidiči a ten po zařazení zpětného chodu může systémem iDrive zahájit automatizovaný parkovací manévr. Poté řidič ovládá jen rychlost vozu (plynovým a brzdovým pedálem) a automobil zacouvá do parkovacího místa. Pro pomoc s parkováním či manévrováním ve stísněných prostorách je připraven také systém PDC (Park Distance Control), couvací kamera nebo kamerový systém Surround View.

BMW řady 6

Novinka pro všechny modely BMW řady 6: informace o zákazu předjíždění a funkce Auto Start Stop.

Kamerový systém schopný číst dopravní značky rychlostních omezení může rozpoznat také značky zakazující a současně opět povolující předjíždění. Tuto informaci systém zobrazuje na přístrojích svému řidiči.

Od poloviny roku přichází do standardní výbavy modelu BMW 650i xDrive funkce Auto Start Stop, která výrazně snižuje spotřebu paliva a je nedílnou součástí paketu BMW EfficientDynamics.

BMW Z4

Více individualizace: dvojice kontrastních barev pro střechu.Od července lze BMW Z4, které se může i během jízdy do rychlosti 40 km/h změnit z kupé na otevřený roadster, vybavit novým prvkem z programu BMW Individual – kontrastně lakovanou střechou. Pro sportovnější vzhled je nabízena střecha lakovaná nemetalickou černou barvou, naopak stříbrná metalická barva Titan Silver dodá vozu více elegance. Ať už ale zvolíte jakékoliv z kontrastních lakování skládací střechy, vždy dojde ke zvýraznění siluety klasického roadsteru i v situaci, kdy je střecha rozložena nad prostorem pro posádku.

BMW X3

Trojice nových prvků výbavy pro BMW X3

S polovinou roku dochází k rozšíření nabídky výbavy na přání také u modelové řady BMW X3. Ve spojení se samočinnou převodovkou je možné objednat kůží čalouněný sportovní volant s řadicími páčkami, případně M sportovní volant s řadicími páčkami. Další novinkou je možnost vybavit model BMW X3 xDrive20d technologií BMW BluePerformance, která vyčistí výfukové plyny tak, že již nyní plní emisní předpisy EU6.