[Tisková zpráva] Vývojáři Mazdy byli oceněni za zdokonalení technologie filtru pevných částic.
Druhé ocenění bylo uděleno za rekordní kompresní poměr a snížení tření u zážehového motoru. Nová generace zážehového motoru Mazdy je vyzdvihována jako příklad mimořádně úsporného motoru budoucnosti
Hirošima, Japonsko, 24. května 2012 – Konstruktéři společnosti Mazda Motor Corporation dnes na 62. setkání Sdružení japonských automobilových konstruktérů obdrželi dvě ocenění za technický pokrok. Slavnostní ceremoniál s předáváním cen se konal v jokohamském kongresovém centru.
Jedna skupina vývojových techniků Mazdy byla oceněna za zlepšení účinnosti filtru pevných částic (DPF), další za rekordní hodnotu kompresního poměru – a snížení tření – u nového zážehového motoru Mazda SKYACTIV-G. Sdružení uděluje svá ocenění za mimořádné nové produkty nebo technologie, které posouvají vývoj konstrukce automobilů vpřed.
První z cen udělených Mazdě se týká katalyzátoru na bázi nanotechnologie, který se vyznačuje zvýšenou tepelnou odolností a vyšší účinností za studena*. Mazda tuto svoji technologii uplatnila v konstrukci částicového filtru pro vznětový motor SKYACTIV-D v modelu CX-5. Přínos konstruktérů Mazdy spočívá v tom, že dosažená zdokonalení umožnila aplikovat tuto technologii v katalyzátoru hned za motorem, zatímco dosud se používala pouze v katalyzátorech pod podlahou vozu. V konstrukci filtru je navíc použito o 30 až 50 % méně vzácných kovů, než bývá zvykem, a to při zachování potřebné účinnosti.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Druhé ocenění bylo uděleno za dva revoluční úspěchy v konstrukci spalovacího motoru. Zážehový motor nové generace s přímým vstřikováním paliva, který Mazda označuje jako SKYACTIV-G, má nejvyšší kompresní poměr ze všech velkosériově vyráběných zážehových motorů pro osobní automobily – 14,0:1**. Sdružení japonských automobilových konstruktérů udělilo kolegům z Mazdy toto ocenění rovněž za snížení spotřeby paliva, dosažené cestou komplexního snížení třecích i čerpacích ztrát.
* Tato unikátní technologie společnosti Mazda zabraňuje postupné ztrátě účinnosti, způsobené spékáním částic vzácných kovů, tím, že používá částice menší než pět nanometrů, vkládané do speciálně vyvinutého základového materiálu. (1nm=0,000001 mm) http://www.mazda.com/publicity/release/2009/200901/090108a.html
**Údaj platný ke květnu 2012