reklama Suzuki

Po LaFerrari přichází další vrchol mezi silničními vozy automobilky Ferrari. Jeho V12 produkuje výkon 780 koňských sil v 8500 otáčkách. Akcelerace na stovku je pod tři sekundy a maximálka je bezmála 350 km/h. Pochopitelně se jedná o limitovanou edici, která je určená jen pro ty nejlepší zákazníky.

Jistě si lámete hlavu nad tím, co se skrývá pod tou zkratkou „tdf“. Že by Turbo Diesel Ferrari? Těsně vedle. Je to Tour de France. Bicykly ale do toho prosím netahejme, neboť jde o vzdání holdu závodu Tour de France Automobile, ve kterém v 50. letech dominovaly vozy Ferrari 250 GT.

Zpět do současnosti – F12tdf má pod kapotou stále ten skvostný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,3 l. Agregát nyní dosahuje výkonu 574 kW neboli 780 k při 8500 ot./min. Maximální otáčky dosahují hodnoty 8900! Točivý moment vrcholí v 6750 ot./min. hodnotou 705 Nm. Jestli někdo může říct, že do techniky silničních vozů aplikuje poznatky z F1, pak je to Ferrari.

reklama Isuzu

Vůz o hmotnosti 1415 kilogramů akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na 200 km/h za 7,9 s a dle slov výrobce dosahuje maximální rychlosti přes 340 km/h. Stejně působivé jsou i hodnoty decelerace, neboť z rychlosti 100 km/h zastaví vůz po 30,5 metrech, z rychlosti 200 km/h je brzdná dráha dlouhá 121 metrů. Kouzlo spočívá v brzdách, které používá i LaFerrari.

Dvouspojková převodovka má zkrácené rychlosti a rychlejší software, aby změna jednotlivých rychlostních stupňů proběhla rychleji. Domácí Fiorano dává F12tdf s časem 1:21 min., pro porovnání – LaFerrari zde zajelo nejrychlejší kolo s časem 1:19 min. Velký podíl na rychlosti vozu má aerodynamika, na které vývojové oddělení odvedlo rovněž kus práce. Produkce F12tdf je limitována na 799 vozů.

Video z Mugella přináší youtuber Marchettino