Downsizing je jako nemoc, ale Mercedes-Benz a Audi RS5 mají antibiotika. Názorný příklad toho, že velké atmosférické motory se dají ještě vyrábět. Musí se jenom chtít.
O aktuálním trendu – downsizingu v automobilovém průmyslu jsme vás už informovali v článku Velký motor LAST MINUTE a tímto článkem na něj zvolna navazujeme. Velký motor v malém autě je kombinace, která vždycky funguje. A u Mercedesu jsou si toho dobře vědomi. AMG stavělo vždy velké motory, a přestože jejich poslední výtvory přechází na dvojité přeplňování turbodmychadly, tak by bylo nefér je označkovat jako downsizingové. Stále jsou to osmiválce o objemu 5,5 litrů, nicméně v programu i nadále zůstává atmosférická V8 6,2 litru. Tu nalezneme ve vrcholném SLS AMG a třídě C.
Z pochopitelných důvodů motor „céčka“ nemá takový stupeň úprav jako ten v SLS, ale pořád je to Pan Motor. Výkon 457 koní (336 kW) a 600 Nm točivého momentu hovoří za vše. Čas od času si pánové u AMG řeknou, že to nestačí a připraví lahůdky v podobě tzv. Black Series. Nové Coupé třídy C se ve verzi 63 AMG dlouho neohřálo, a už tu máme paralelně s ním C 63 AMG Coupé Black. Motor Blacka čerpá vnitřnosti právě z SLS. Takže tu máme kované písty, ojnice a kliku, jiný motormanagement a upravenou automatickou převodovku. Výkon poskočil na hodnotu 517 koní (380 kW) a točivý moment na 620 Nm. Změny se udály i na podvozku kvůli širší karosérii. Zvětšil se rozchod, snížila se světlá výška a přibyly manuálně nastavitelné tlumiče. Třešničkou na dortu je pak samosvorný diferenciál, bez kterého by všechen ten výkon přišel vniveč. Karoserie dostala agresivní bodykit s řadou průduchů a nasávačů. Myslelo se i na drobné snížení váhy, dieta neminula ani 19palcová kola. Interiér si sice ponechal luxusní prvky jako typický Mercedes, ale tohle auto akcentuje výkon! C 63 AMG Coupé si můžete koupit již nyní. Verze Black Series se začne vyrábět až v příštím roce.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Alternativou k „zadokolce“ od AMG je „čtyřkolka“ od Quattra a jmenuje se Audi RS5. Coupé S5 mívalo rovněž atmosférický osmiválec, ale protože downsizing u silných modelů Audi už řádí, má nyní „espětka“ přeplňovaný šestiválec. Pro poctivý motor tedy musíte sáhnout hlouběji do peněženky a objednat zmíněnou RS5. Ta je vybavena motorem V8 FSI 4,2 litru o výkonu 450 koní (331 kW). O přenos výkonu se starají aktivní diferenciály a sedmistupňová dvouspojková převodovka. Velkorážnímu motoru sekunduje velkorážní výbava. Nastavovat lze tlumiče, rychlost řazení, odezvu řízení a aktivní diferenciál. Komu by ani to nestačilo, pro toho má Audi připravenou R8 V10, ale to už jiná třída, řidičská i cenová.