Chevrolet Camaro Z28 – jedno z mála aut, které nekašle na tradice

Jedním z výplodů marketingu jednotlivých automobilek je odkazování na historii, tradici a slavné modely. Ve skutečnosti jsou jen sladké lži, které mají vychválit nový model, aby zákaznici měli pocit, že si s novým autem kupují i kus té historie. Překvapením týdne je Chevrolet a jeho Camaro Z28.

Dávno pryč jsou doby, kdy podnětem pro vznik některých modelů byly automobilové závody. Ta slavná jména či označení zůstala, jen zdobí auta, která si to nezaslouží. To jméno/označení je pak jediná berlička marketingu pro lákání zákazníků. Ještě smutnější je fakt, že většina zákazníků stejně nemá ponětí o tom, jaký byl a zdali vůbec existoval nějaký slavný předchůdce, na který se dnes (marně) snaží navázat nový model. Výjimky potvrzující pravidlo naštěstí existují a jednou takovou je poslední Camaro Z28 (2014).

První Camaro Z28 vyrobil Chevrolet v roce 1967 pro potřeby okruhových závodů Trans Am. Vedle silného motoru dostalo Z28 lepší podvozek, bylo k mání pouze s manuální převodovkou a klimatizaci nebylo možné objednat.

Poslední Camaro Z28 má sedmilitrový motor LS7, shodilo pár kilo, rovněž se nabízí pouze s manuální převodovkou a bez klimatizace. Ta je možná jen za příplatek. Halelůja!

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Z28 přišlo o mlhovky, xenonové světlomety, má lehčí autobaterii, tenčí zadní okno, slabší hlukové izolační materiály a osekané audio. Hliníková kola (19“) jsou o 19 kilogramů lehčí než „dvacítky“ na verzích SS a ZL1. To je 19 kilo na neodpružených hmotách! Celkově je Z28 o 45 kilogramů lehčí než SS a dokonce o 136 kilogramů lehčí než kompresorové ZL1. Uvnitř zůstala konfigurace 2+2, vpředu jsou částečně kožená sedadla Recaro, zadní lavice je v rámci úspory hmotnosti „ošizená“.

Pod přední kapotou je V8 hrdě nesoucí nápisy Camaro 427. Tento sedmilitr pochází z Corvetty Z06, který byl původně vyšlechtěn oddělením Corvette Racing. Má samozřejmě mazání se suchou vanou, titanové ventily saní a ojnice, sodíkem plněné výfukové ventily, hliníkovou hlavu válců a kovanou klikovou hřídel. Kompresní poměr je 11:1. Motor dýchá přes otevřený vzduchový filtr. S výkonem 367 kW (500 k) a točivým momentem 637 Nm se musí popasovat 6stupňová manuální převodovka Tremec TR6060 a samosvorný diferenciál se stálým převodem 3,91. Zmíněná 19“ kola obouvají pneumatiky Pirelli. Pod koly jsou brzdy Brembo, 6pístkové vpředu a 4 pístkové vzadu s karbon-keramickými kotouči 394×36 mm a 390×32 mm.

Chevrolet si dal hodně práce i s podvozkem a aerodynamikou. Povšimněte si velkého zadního spoileru, bočních prahových lišt, rozšířených blatníků a nízkého lízátka pod předním nárazníkem. Vyboulená kapota s chladícím otvory má odvádět horký vzduch od motoru. Vše je podřízeno funkci, krása je druhořadá.

Verze Z28 patřily vždy k těm nejlepším v rámci modelové řady Camaro, ale původní naturel ročníku 1967 se postupně vytratil. Proto dnes chválíme Chevrolet, že si vzpomněl na kdysi vynikající model a jeho myšlenku transformoval do aktuální generace Camara. Jen s tím volantem měli něco udělat.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.