Trochu jsme zavzpomínali na jeden z nejhezčích kabrioletů – BMW 507 z 50. let. Věděli jste, že toto auto mělo hliníkovou karoserii, celohliníkový motor a nastavitelný volant? Čtěte, co bylo příčinou jeho neúspěchu.
Když malíř namaluje obraz, který se všem líbí, tak může mluvit o úspěchu. Tím lépe, pokud jej dobře prodá. Pravidlo úspěchu ze světa umění ale neplatí ve světě automobilů, přestože vyrobit dobrý automobil je taktéž umění. Dílo, se kterým se přišli pochlubit mnichovští mistři na Frankfurtský autosalon v padesátém pátém, bylo skutečně impozantní. Takové tvary veřejnost očekávala od některé z italských škol, než od německé. Pod designem je podepsaný Albrecht von Goertz (později stál i za Datsunem 240Z), který hliníkové karoserii vdechl doslova život. Náznak žraločí přídě s protáhlými ledvinkami do šířky, dlouhá kapota, jednotná linie oblých blatníků podtržená hranou na bocích vycházející od předních kol až ke dveřím, to jsou základní charakteristiky designu BMW 507.
Boční žábry – výdechy motoru v předních blatnících se staly jednou z mnoha chutných ingrediencí bavorské kuchyně, se kterými se u vozů BMW setkáváme dodnes. Vůz chránily, resp. zdobily jednoduché chromované nárazníky, zpoza zadního vyčuhovaly kulaté koncovky výfuku. Karoserii nesl trubkový rám konstruovaný s důrazem na bezpečnost. Dvoumístný vůz se držel klasické sportovní koncepce – motor vpředu, náhon na zadní nápravu. Už tehdy mělo BMW celohliníkový motor V8 o objemu 3168 ccm, jehož 150 koní pilo ze dvou karburátorů ZENITH.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Převodovka byla manuální 4stupňová, brzdy byly bubnové, později vpředu kotoučové. Vůz dosahoval maximální rychlosti 200 km/h, někde je uváděno až 225 km/h. Interiér se nesl v tradičním duchu té doby, avšak s novinkou – nastavitelným volantem. BMW doufalo, že tento model pomůže překonat finančně těžké období. Vůz nejenže draze vypadal, on skutečně drahý byl – kvalitní, převážně ruční výroba vyšponovala cenu. V USA, kde se očekával největší prodejní úspěch modelu 507, se prodávala domácí Corvette dvakrát levněji. Od nastupující konzumní společnosti nemohla pětsetsedmička čekat valný zájem. Proto se v letech 1956 – 1959 vyrobilo pouze 252 (možná 253) kusů. Dnes má BMW 507 hodnotu mnoha „dobrých“ obrazů.