Na autosalonu v Paříži představí BMW řadu 1 s pohonem všech kol xDrive. Čtěte, jakých verzí se to konkrétně týká. Přinese xDrive jen pozitiva? TopDrive odpovídá.
BMW uplatňuje pohon všech kol xDrive v celé své modelové řadě, výjimkou je jen model Z4. O kvalitách xDrive jsme se již několikrát přesvědčili – v zimě na xDrive Tour a před pár týdny při testu M550d xDrive. Další modely, které se tohoto pohonu dočkají, jsou vozy řady 1, konkrétně 120d a M135i, oba v tří- i pětidveřové verzi. Tyto modely se nabízejí klasicky jako zadokolky, xDrive bude za příplatek. Výhody čtyřkolky pocítíte zejména v zimních měsících, takže jaký to bude mít vliv na řadu 1? Z naftového dvoulitru se na sněhu stane rázem použitelnější vůz. Co ale sportovní model M135i s přeplňovaným šestiválcem 3,0 litru? Neubereme mu xDrive na sportovnosti? Výkon 235 kW (320 k) a zejména točivý moment 450 Nm se už nebudou moci projevit tak „hravě“ jako u vozu s poháněnou zadní nápravou. Akcelerace z 0–100 km/h sice klesne pod 5 sekund, maximální rychlost 250 km/h zůstává, ale pro nás – nadšené řidiče nejsou čísla vždy důležitá. Chcete-li se občas smýknout, projet zatáčku s odsazenou zádí, pak volte M135i bez pohonu všech kol. Pravdou je, že za normálních okolností bude xDrive posílat 60 % točivého momentu na zadní nápravu, takže se vůz nebude chovat nedostatečně, nicméně „hrátky“ typické pro zadokolky od něj čekat nemůžete.