Udělat silniční automobil, který se podobá závodní verzí, je jeden z marketingových triků automobilek. Nyní s něčím takovým přichází Bentley Motors. Ale pozor, tentokrát nezůstalo jen u barev, ale snižovala se váha a zvyšoval se výkon motoru.

Má bílý lak se zelenými pruhy jako jeho brácha, který závodíBlancpain GT Series, má podobné výdechy na kapotě, černá kola a černé křídlo. Samozřejmě vše v silniční, umírněné variantě. Jmenuje se Continental GT3-R, přičemž to „R“ nebude nejspíš „Racing“, ale „Road“, protože se jedná o silniční model, který si můžete koupit. Ale musíte s sebou hodit, neboť Bentley připraví jen 300 kusů. Všechny lakované bílou Glacier White se zelenými pruhy a černými 21“ koly. Exteriér zkrášlují karbonové kryty zpětných zrcátek, karbonové křídlo vzadu a karbonové lízátko pod předním nárazníkem. U Bentley Motors šli však dál, mnohem dál, protože při tvorbě odkazu na závodní auto by nemělo zůstat jen grafiky. Continental GT3-R vychází z verze Continental GT V8 S. Oproti němu je ale odlehčen o celých 100 kilogramů. Pohled do interiéru prozradí proč. Tam jsou sice kožená, leč odtučněná sportovní sedadla a to jen ve dvou kusech. Na zadní sedačky zapomeňte. Celý interiér není vykládaný dřevěnou dýhou, jak bývá u Bentley zvykem, nýbrž karbonovými vlákny. Vtipným detailem jsou tenké zelené linie zvýrazňující dekor palubní desky, dveří, sedadel a prošívání zelenou nití.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný motor V8 4,0 l. Oproti běžné GT V8 S s výkonem 527 koňských sil má GT3-R 580 koní. Skrze 8stupňovou automatickou převodovku ZF proudí na všechna čtyři kola síla 700 Nm. Pohon všech kol využívá vektorování točivého momentu. Těch 700 Nm je k dispozici už od 1700 ot./min. Díky tomu se auto může pořádně opřít do pneumatik a prudce akcelerovat, z 0–100 km/h mu stačí 3,8 sekund. Maximální rychlost činí 273 km/h.

Názor TopDrive

Dobrá práce hoši…