Pánové z Ingolstadtu se zasloužili, že studie RS Q3 Concept z loňského Pekingu dostane svou produkční tvář. Oficiální premiéra proběhne letos v Ženevě. U Audi neodolali iracionálnímu rozhodnutí postavit „ostré“ SUV. Jaké je a kolik bude stát?
Že zdánlivý protiklad sportovního SUV může na trhu uspět, prokázaly modely X5M a X6M ze stáje BMW. Snad i proto se Audi prostřednictvím quattro GmbH vydává stejným směrem i když o nějakou tu kategorii níže. Ať už si o tomto segmentu trhu a výchozí Q3 myslíme své, pojďme si RS Q3 blíže představit.
Doping
Vtlačit pod kapotu „pseudoteréňáku“ Q3 řadový pětiválec kubatury 2,5 litru je už poměrně extrémní záležitost. Už přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI (211 koní) se může zdát leckomu dostatečný. Pětiválec jde samozřejmě svými parametry ještě dál, produkuje totiž 228 kW (310 k) a 420 Nm. Výkon je přenášen na obě nápravy přes sedmistupňovou dvouspojkovou skříň S-tronic. Výsledkem snažení divize quattro GmbH je maximálka omezená na 250 km/h a sprint na stovku za 5,5 s. Aby „ereso“ zvládlo z tohoto letu zpomalit, bude vybaveno vpředu brzdovými kotouči průměru 365 mm s osmipístkovými třmeny. Ač se to nezdá, váží tato „kabelka“ plnotučných 1730 kg. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba činí 8,8 l/100 km.
Make-up
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Aby „kvétrojka“ dostala ten správný look bude vybavena bodykitem v duchu ostatních modelů RS. Nové jsou nárazníky, vpředu s výraznými vstupy vzduchu k předním brzdovým kotoučům, vzadu s difuzorem a s oválným výstupem koncovky výfuku. Povytaženy byly blatníky, aby se do nich vešly gumy rozměru 19 nebo 20 palců. Ty jsou z bočního pohledu možná až trochu příliš obří, zejména v porovnání s krátkým rozvorem náprav. Nové nárazníky jsou natolik nafouklé, že prodloužily RS Q3 na 4410 mm oproti výchozí Q3 (4385 mm). Vnější styling lze oživit buď matným hliníkem, nebo černě lakovanými prvky. Bez kosmetických retuší nezůstal ani interiér, kde se objeví sportovně střižená sedadla s bílým prošitím. To se opakuje v celém kokpitu. Infotainment zahrnuje dobře známou navigaci MMI plus, o hudbu se stará základní audiosystém s 10 reproduktory popř. příplatkové BOSE se 14 reproduktory a výkonem 465 W. Protože je řeč o RS modelu, tak zde máme i RS menu obsahující Lap timer, teploměr oleje a tlak turbodmychadla. Stabilizační systém se dá vypnout, takže divokým hrátkám na sněhu nebude nic stát v cestě. Protože tahle RS je tak trochu i praktičnosti, nabízí zavazadelník o objemu 356 l, po sklopení zadních sedadel dostanete objem 1261 l.
Konkurence
Ta se hledá pro RS Q3 obtížně, nejblíže se zdá v rámci třídy BMW X1 xDrive35i s třílitrovým šestiválcem o výkonu 306 koní. To ale figuruje jen v nabídce pro Ameriku. Ale jak známe prémiový německý trojlístek, přímý konkurent se jistě časem objeví.
Pro koho?
Cílová skupina pro RS Q3 se zdánlivě jeví jako oříšek. „Dámská Q3“ v rukou chlapa byť s výkonem přes 300 koní? Za sumu od € 54 600 lze pořídit i jiný dálniční dostavník. Výborný pětiválec 2,5 TFSI dává větší smysl v RS3 Sportback či TT-RS. Zda bude toto sportovně odladěné SUV slavit úspěch, se ukáže letos na podzim, kdy půjde do prodeje. Upřímně, po Audi RS7 Sportback, RS6 Avant a RS5 Cabrio se nám RS Q3 líbí nejméně.