Audi RS Q3 Concept – (ne)systematicky dynamické?

Automobilka Audi představila nový koncept vozu pro letošní pekingský autosalon, a není to koncept ledajaký. Kompaktní městské SUV Q3 bylo zkříženo s tím nejlepším, co Audi nabízí – modelovou řadou RS. Jaký je výsledek?

Odpovíme vám hned – dosti rozpačitý. Popravdě, model Q3 moc krásy nepobral, ale plní-li roli městského SUV, po kterém nikdo nechce závratné výkony, pak je vše v pořádku. Použít jej jako základ pro RS model je vše, jen ne pochopitelné. I když v dnešní době vlastně velmi časté. Průmyslem zocelený čínský lid posílený vědomím desetiprocentního tempa růstu ekonomiky potřebuje utratit své jüany a Audi věří, že do budovatelské budoucnosti by je mohla odvézt právě RS Q3. Co tedy koncept rychlé Q3 nabízí?

Svaly zvenku

Audi si pojistila vaši pozornost matně modrou metalízu Ordos, velkými koly o rozměru 8,5 J x 20 s pneumatikami 255/30 a agresivním bodykitem. Ten se drží zaběhnutých tradic RS, tedy specifickou černou mřížkou masky chladiče, velkými postranními vstupy pro vzduch k brzdám a vzadu pak decentním difuzorem s dvojicí oválných koncovek. 


Autor: Audi

2000 Kč leží na zemi

Získejte 2000 Kč třeba na benzín jen za to, že si otevřete účet u mBank. Žádné losování, odměnu dostane každý! Je to vyzkoušené. Chci 2000 Kč za nic.

RS Q3 Concept

Navrch přihodili karbonová vnější zpětná zrcátka a karbonový spoiler pod předním nárazníkem s nápisem quattro. Zpoza velkých kol vystrkují růžky masivní brzdy s keramickými kotouči.

Dynamika uvnitř

Interiér v ničem nezaostává – dominantní roli zde hrají anatomická sedadla, volant se zploštělou spodní částí a spousta hliníkových doplňků. Modrý karbonový dekor doplňuje černou kůži, modrou alkantaru a prošívání modrou nití. 


Autor: Audi

Karbon, kůže, alkantara a hliník

Zajímavým detailem jsou budíky z broušeného hliníku a otáčkoměr, který není ocejchován arabskými číslicemi, ale čínskými znaky. Architektura vnitřku se nijak nevymyká sériovému modelu Q3.

Pětiválec pod kapotou

V útrobách konceptu najdeme v karbonovém hávu zahalený pětiválec TFSI o objemu 2,5 l, který pohání RS3 a TT RS. V Q3 však dostal menší doping, jehož výsledkem je výkon 265 kW (360 k). O přenos výkonu na přední resp. všechna kola se stará 7stupňový S-tronic. Stejně jako ostatní Audi s příčně uloženým motorem, má i Q3 „haldexové“ Quattro s hydraulickou lamelovou spojkou. Mezi mateřskou školu a nákupním centrem pak lze využít akceleraci z 0–100 km/h za 5,2 sekundy a k domovu lze doplachtit rychlostí až 265 km/h.


Autor: Audi

sériová Q3 a koncept RS Q3 

Buďte v obraze: Audi A1 Quattro v akci

Názor TopDrive

Ne vše musí dávat smysl, a proto máme pochopení pro A1 Quattro či Q7 V12 TDI. Naše touhy za opravdu rychlým rodinným vozem však vedou k RS4 Avant. Dočká-li se model RS Q3 sériové výroby, rádi jej přenecháme Číňanům. V evropských metropolích budeme nadále hojně potkávat Q3 S-line s motorem TDI.

Váš názor na Audi RS Q3?

Podobné články:

Napsat komentář