Audi RS Q3 Concept – (ne)systematicky dynamické?

Automobilka Audi představila nový koncept vozu pro letošní pekingský autosalon, a není to koncept ledajaký. Kompaktní městské SUV Q3 bylo zkříženo s tím nejlepším, co Audi nabízí – modelovou řadou RS. Jaký je výsledek?

Odpovíme vám hned – dosti rozpačitý. Popravdě, model Q3 moc krásy nepobral, ale plní-li roli městského SUV, po kterém nikdo nechce závratné výkony, pak je vše v pořádku. Použít jej jako základ pro RS model je vše, jen ne pochopitelné. I když v dnešní době vlastně velmi časté. Průmyslem zocelený čínský lid posílený vědomím desetiprocentního tempa růstu ekonomiky potřebuje utratit své jüany a Audi věří, že do budovatelské budoucnosti by je mohla odvézt právě RS Q3. Co tedy koncept rychlé Q3 nabízí?

Svaly zvenku

Audi si pojistila vaši pozornost matně modrou metalízu Ordos, velkými koly o rozměru 8,5 J x 20 s pneumatikami 255/30 a agresivním bodykitem. Ten se drží zaběhnutých tradic RS, tedy specifickou černou mřížkou masky chladiče, velkými postranními vstupy pro vzduch k brzdám a vzadu pak decentním difuzorem s dvojicí oválných koncovek.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.


Autor: Audi RS Q3 Concept

Navrch přihodili karbonová vnější zpětná zrcátka a karbonový spoiler pod předním nárazníkem s nápisem quattro. Zpoza velkých kol vystrkují růžky masivní brzdy s keramickými kotouči.

TIP: Audi S4 – rodinný sporťák s V6 TFSI o výkonu 260 kW

Dynamika uvnitř

Interiér v ničem nezaostává – dominantní roli zde hrají anatomická sedadla, volant se zploštělou spodní částí a spousta hliníkových doplňků. Modrý karbonový dekor doplňuje černou kůži, modrou alkantaru a prošívání modrou nití.


Autor: Audi Karbon, kůže, alkantara a hliník

Zajímavým detailem jsou budíky z broušeného hliníku a otáčkoměr, který není ocejchován arabskými číslicemi, ale čínskými znaky. Architektura vnitřku se nijak nevymyká sériovému modelu Q3.

Pětiválec pod kapotou

V útrobách konceptu najdeme v karbonovém hávu zahalený pětiválec TFSI o objemu 2,5 l, který pohání RS3 a TT RS. V Q3 však dostal menší doping, jehož výsledkem je výkon 265 kW (360 k). O přenos výkonu na přední resp. všechna kola se stará 7stupňový S-tronic. Stejně jako ostatní Audi s příčně uloženým motorem, má i Q3 „haldexové“ Quattro s hydraulickou lamelovou spojkou. Mezi mateřskou školu a nákupním centrem pak lze využít akceleraci z 0–100 km/h za 5,2 sekundy a k domovu lze doplachtit rychlostí až 265 km/h.


Autor: Audi sériová Q3 a koncept RS Q3

Buďte v obraze: Audi A1 Quattro v akci

Názor TopDrive

Ne vše musí dávat smysl, a proto máme pochopení pro A1 Quattro či Q7 V12 TDI. Naše touhy za opravdu rychlým rodinným vozem však vedou k RS4 Avant. Dočká-li se model RS Q3 sériové výroby, rádi jej přenecháme Číňanům. V evropských metropolích budeme nadále hojně potkávat Q3 S-line s motorem TDI.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.