Tohle auto je určeno těm řidičům, kterým nestačí BMW X3 35d. Samozřejmě přidá i něco navíc, ale taky něco ubere. Jaké je první SUV od Alpiny?
Po B3 Bi-Turbo tu mám další novinku z Buchloe – XD3 Bi-Turbo, což je první SUV, které Alpina nabízí. Základním stavebním kamenem je BMW X3 35d na které Alpina aplikovala vlastní design, materiály, barvy a technická vylepšení. Z naftového šestiválce s dvojicí turbodmychadel dostali technici Alpiny dalších 37 koní a 70 Nm. Motor oddechuje skrze nový výfukový systém zakončený čtveřicí koncovek. Protože automatická 8stupňová převodovka a adaptivní podvozek jsou základem pro X3 35d, najdeme je i v XD3 Bi-Turbo.
automobil | BMW X3 35d | Alpina XD3 Bi-Turbo |
---|---|---|
počet válců | 6 | 6 |
objem motoru (ccm) | 2993 | 2993 |
výkon (kW) | 230 | 257 |
točivý moment (Nm) | 630 | 700 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,8 | 4,9 |
maximální rychlost (km/h) | 240 | 253 |
převodovka | 8A | 8A |
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 6,1 | 6,8 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1925 | 1910 |
Alpina si tradičně vzala do parády interiér, kam umístila svoje loga, lišty, použila vlastní kůži a originální prošívání a nezapomněla ani na modré budíky v kapličce přístrojů. Zatímco BMW X3 35d jezdí standardně na 18“ kolech, Alpina posadila XD3 Bi-Turbo na krásné 20“ ráfky s pneumatikami Michelin Pilot Supersport (255/40 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu), čímž předurčila vůz k jízdě pouze a jen na asfaltových cestách.
Čtěte: TEST BMW X3 20d – referenční produkt
Názor TopDrive
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Alpina XD3 překonává X3 ve všech směrech, dieselových 350 koní by bohatě stačilo na X5 či X6. Hodnoty akcelerace a maximální rychlosti jsou obdivuhodné. IksDé3ka je krásný vůz, ale jezdíte-li rádi na výlety do přírody autem, pak zůstaňte u BMW X3.