Alpina oficiálně potvrdila data nového modelu B3 Bi-Turbo založeného na BMW řady 3 (F30). Zde jsou.
Stejně jako předchozí B3 Bi-Turbo generace E90, bude i ta současná F30 založená na voze BMW 335i s přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,0 l. Alpina k motoru opět přidá další turbodmychadlo a nevynechá ani hardware v podobě výfukové soustavy. Dosavadní bétrojka měla výkon 294 kW (400 k), stovku dělala za 4,7 sekundy a uměla uhánět rychlostí až 300 km/h.
Nová bétrojka, kterou Alpina přiveze příští týden do Ženevy, si výkonově polepší na 301 kW (410 k) a 598 Nm. Akceleraci z 0–100 km/h zvládne za 4,2 sekundy a maximální rychlost bude 306 km/h. Alpina B3 Bi-Turbo bude (na rozdíl od BMW 335i) dodávána pouze s 8stupňovou automatickou převodovkou. S těmi necelými 600 newtonmetry si budou muset poradit zadní pneumatiky, ale nebojte, Alpina opět připraví verzi i s pohonem xDrive (4×4). Prozrazena byla i kombinovaná spotřeba 7,6 l/100 km, kterou necháme bez komentáře, protože většina zákazníků nebude chtít těch 410 hřebců dusit. B3 Bi-Turbo bude mít adaptivní tlumiče a 20“ kola designu Alpina Classic ve standardní výbavě.
Názor TopDrive
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Na B3 Bi-Turbo se těšíme a obzvlášť zajímavé bude srovnání s novou generací M3, která bude mít rovněž přeplňovaný šestiválcový motor. Současná M3 E90 s motorem V8 (420 k) se před novou Alpinou musí sklonit, tedy jak v čem, že…
Řídili jsme Alpinu B6 Bi-Turbo