Vesper V8 – střela made in Czech Republic

Projektů jako je ten od Vesper Automotive je nemálo, ale kolik jich vzniká na českém území? Projekt je zatím ve fázi zrodu, za ambiciózním plánem je skupinka lidí kolem Ondřeje Jandy, design je dílem Jana Hrbka. Seznamte se s jejich děťátkem jménem Vesper V8.

Tým Vesperu vzal téma mnohokráte znovuzrozeného Lotusu 7 vážně a dopracoval jej téměř k dokonalosti. Rozhodně se nejedná o nějakou tuctovou repliku. O tom svědčí i použité materiály, karbon najdete jak na podvozkovém rámu, tak na karoserii. Pohotovostní hmotností 750 kilogramů se Vesper hlásí k Chapmanovu odkazu. Za lehkou váhu Vesper vděčí nejen použitím kompozitů ale i kompaktním rozměrům. Na délku bude mít jen 3,8 metru.


Autor: Vesper Automotive

Vesper V8

K zajištění skutečně zajímavých jízdních výkonů bylo třeba Vesper osadit dostatečně silným agregátem. Konstruktéři sáhli po osvědčeném motoru původem z Mustangu. Je jím vidlicový osmiválec Ford Coyote o zdvihovém objemu 5,0 litru. Výkonové parametry agregátu vystihují výkon 412 koní a krouťák 528 Nm. Převodovky by měly být v nabídce dvě, manuální šestistupňová Getrag nebo sekvenční Holinger. Poháněna budou kola zadní nápravy. 


Autor: Vesper Automotive

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

řez vozem

Kola budou uchycena centrální maticí a obuta do pneumatik 18“ Pirelli o šířce 285 mm vpředu a 335 mm vzadu. Výpočtem stanovené dynamické parametry vyjadřuje maximálka asi 320 km/h a zrychlení na stovku asi za 3 sekundy. Potenciál Vesperu pak budou krotit brzdy AP Racing zakusující se do kotoučů průměrech 355 a 330 mm.


Autor: Vesper Automotive

Vesper V8

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Po stránce designu jde o jasnou inspiraci britským klasikem, i když ve více svalnaté podobě. Agresivně působí zejména sání předního chladiče. Interiér bude spartánský, nad bezpečností bude bdít rám umístěnými za dvojicí sedadel. Moderním prvkem budou minimalistické přední i zadní světlomety.


Autor: Vesper Automotive

dnes jako skica, realita až za rok

Realitou by se měl Vesper stát během testů v roce 2014, v následujícím roce by měl po absolvování schválení pro silniční provoz zamířit do „sériové“ výroby. Cena Vesperu V8 by měla začínat na ceně € 100 000.

Podobné články:

Napsat komentář