Přinášíme vám informace, technické údaje, ceny a fotografie druhé generace modelu Cayman. Zdá, že tohle „malé“ Porsche je zase o kousek blíž modelu 911.
První Cayman měl jízdní vlastnosti na tak vysoké úrovni, že jej někteří přirovnávali k legendární devětsetjedenáctce (tehdy ještě v generaci 997). Generace 981 se nejdříve uvedla modelem Boxster, o jehož kvalitách jsme sami přesvědčili v redakčním testu, a nyní Porsche představilo „uzavřenou“ verzi – model Cayman.
Základní stavební kameny mají Boxster a Cayman totožné – hliníkovou platformu, pohon zadních kol, dva typy převodovek a atmosférické šestiválcové motory. Oproti předchozímu Caymanu je ten nový o 30 kilogramů lehčí (v základní konfiguraci) a karoserie vykazuje o 40% vyšší torzní tuhost. Jízdní vlastnosti byly opět prioritou číslo jedna. Motory Caymanu mají dokonce o nějaký ten koník výkonu navíc oproti Boxsteru. Na seznamu příplatkové výbavy uvidíme nejen „staré známé“, ale i nové prvky jako jsou adaptivní tempomat (ACC), bezklíčový vstup Entry&Drive a prémiový audiosystém Burmester s celkovým výkonem 800 W. Audio této značky (zatím) v Boxsteru nenajdete.
Jak udělat z dobrého ještě lepší
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Možnosti, jak zlepšit jízdní vlastnosti tu jsou. Balíček Sport Chrono obsahuje dynamické uložení převodovky, sportovní charakteristiky pedálu plynu a tlumičů PASM, režim Sport Plus, analogové a digitální stopky, ve spojení s PDK možnost závodního startu Launch Control. Dále tu máme aktivní tlumiče PASM s režimy Normal a Sport, diferenciál PVT s vektorováním točivého momentu, servořízení Plus nebo keramické brzdy (PCCB).
verze | Cayman | Cayman S |
---|---|---|
počet válců | 6 | 6 |
objem motoru (ccm) | 2706 | 3436 |
výkon (kW) | 202 | 239 |
točivý moment (Nm) | 280 | 360 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,7/5,6 | 5,0/4,9 |
maximální rychlost (km/h) | 266/264 | 283/281 |
převodovka | 6M/7A | 6M/7A |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1310/1340 | 1320/1350 |
cena vč. DPH (euro) | 51 385,– | 64 118,– |
Cayman se, stejně jako Boxster, bude nabízet ve dvou verzích – Cayman s motorem 2,7 l a Cayman S s 3,4 l. Z převodovek lze zvolit klasický 6stupňový manuál nebo 7stupnový automat PDK. Optické odlišnosti mezi základní a silnější verzí jsou jen kosmetického charakteru. Cayman S má červeně lakované brzdiče (PCCB jsou vždy žluté) a dvojitou koncovku výfuku. Kdybychom chtěli hledat rozdíly mezi Caymanem a Boxsterem, pak jsou na první pohled patrné kulaté LED světlomety denního svícení umístěné v nárazníku (Cayman). Zadní spoiler spojující světlomety najdeme i na Caymanu, ale podle slov Porsche je jiný co se výšky a sklonu týče. Zavazadelník vpředu má stejný objem (150 l), ten zadní je pochopitelně větší (162 litrů vs. 130 litrů v Boxsteru).
Názor TopDrive
O schopnostech nového Caymanu ani v nejmenším nepochybujeme. Při pohledu na technická data a výbavu si myslíme, že bude Cayman zase o kousek blíže modelu 911. Za cenu kolem 1,5 milionu korun asi nenajdete lepší auto pro řidiče s velkým Ř. S objednávkami můžete začít od března 2013.