Není to sedan, není to kombík, není to SUV, je to Gran Turismo. Po řadě 5 aplikuje BMW stejný recept i na menší řadu 3. Přinášíme vám fotky zamaskovaného prototypu.
Trojka se na trhu již etablovala jako sedan (čtěte náš test 320d), relativně nedávno přišlo kombi, čili Touring, takže nám zbývají coupé a cabrio, které s největší pravděpodobností ponesou označení řady 4. Ve spojitosti s novou trojkou F30 se od první chvíle mluvilo i o GT, které bude plnit stejné úkoly jako větší 5 GT – tedy spojit výhody sedanu a kombi v jeden celek a nabídnout prostornější interiér, zejména pro cestující vzadu. BMW často argumentuje rovněž lepším výhledem z vozu a pohodlnějším nastupováním, tedy atributy, kterými disponují vozy SUV.
Technika
Pod povrchem řady 3 GT bude stejná technika jako v sedanu či kombi, tedy zážehové a vznětové čtyřválce a šestiválce. Převodovky budou rovněž dvě, 6stupňová manuální a 8stupňová automatická. Z počátku bude vůz nabízen s pohonem zadní nápravy a následně pak s pohonem všech kol xDrive. Hardwarově bude tedy jiná jen karoserie s delším rozvorem.
Vzhled
I přes maskování je patrné odkud vítr fouká. Vyšší karoserie, dvoustupňově otvíratelné kufrové dveře a proporce zadní části jsou odkazem na řadu 5 GT, jen v menším balení. Jak úspěšný bude vůz v oslovování zákazníků, se dozvíme v roce 2013, premiéru si malé GéTéčko odbude na letošním pařížském autosalonu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.maskované 3 GT v ulicích
Oficiální fotky očekáváme ještě před samotnou premiérou. Pravdou je, že BMW v tomto segmentu nemá přímého konkurenta. Audi A5 Sportback, které je mimochodem atraktivnější, si hraje na čtyřdveřové coupé, zatímco 3 GT se snaží být praktickou limuzínou. Audi se snaží ohromit kolemjdoucí, BMW posádku na palubě.