Mnichovská automobilka chrlí jednu novinku za druhou. Po pětidvéřové řadě 1 přichází třídvířko. Fanoušky ale bude zajímat nejsilnější verze M135i s výkonem 320 koní!
Nová jednička oproti své předchůdkyni dospěla, jak do kvality materiálů, tak i do velikosti. Stejně jako předchozí generace je i ta současná nabízena jako pěti a nově i třídveřový hatchback. S třemi dveřmi přišlo i pár novinek pod kapotu – nejslabší verze ponese označení 114i a bude mít výkon 75 kW (102 k). Šetřílkem celé modelové řady bude naftová verze 116d EfficientDynamics Edition s výkonem 85 kW (116 k). Vůbec poprvé bude jednička nabízena s pohonem všech kol xDrive, který se spojí s nejsilnějšími verzemi 120d a M135i (volitelně). Kufr třídvířka nabídne základní objem 360 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 60:40.
Když jsme vás informovali o konceptu M135i, tak jsme nechtěli připustit možnost, že by se vůz nedočkal sériové výroby. Nyní BMW přichází s hotovým autem. M135i bude nabízena se třemi i pěti dveřmi, volitelně s pohonem xDrive, ale ten bychom vzhledem k charakteru vozu vynechali a zůstali u zadního náhonu. Vzhledově se sériový vůz od konceptu neliší – sportovní nárazníky, dvojice koncovek výfuku, šedé kryty vnějších zpětných zrcátek, grafitově lakovaná 18palcová kola a modře lakované brzdy. Ty přední mají čtyřpístkové čelisti. Pouze M135i nabídne požitek z řadového šestiválce. Motor je přeplňován turbodmychadlem TwinScroll jako u všech současných BMW. Výkon se vyšplhal na hodnotu 235 kW (320 k) a točivý moment 450 Nm bude řidiči servírován na stříbrném podnose od 1300 do 4500 ot/min. Tento malý ďábel dělá stovku za 5,1 sekundy a dosáhne až na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,0 litru. M135i nahradí model 1M Coupé, jehož výroba se nachýlila ke svému konci.