Jeep Wrangler, Mercedes-Benz G nebo Land Rover Defender mohou mít plátěnou stahovací střechu. Proč je to v případě těchto vozů více přirozené než u módního Evoque? Nemělo by to být spíše naopak?
Když se ohlédnete hodně do historie, zjistíte, že terénní automobily začínaly jako „kabriolety“. Ano, řeč je o armádních Jeepech, zemědělských Land Roverech a dalších. Důvody? Šetřilo se plechem, muselo zbýt místo pro kulomet, jezdilo se v poušti, džungli apod. Tyhle důvody postupem času vyprchaly, ale když se dnes podíváte na zmíněný Jeep Wrangler s plátěnou střechou (či bez ní), tak vám na tom nepřijde nic divného. Prostě to k tomuhle autu tak nějak historicky patří.
Range Rover je mezi terénními (nebo snad SUV) automobily sice pojem, ale model Evoque se do historie zapsal asi tak silně, jako včerejší zprávy. Je to módní auto. Nejčastěji ho uvidíte ve městě, bez ohledu na to, že má u šaltrpáky ovladač jízdních režimů do terénu. Zákazníci Evoque nemají potřebu jezdit s tímhle autem do terénu. A ti, kteří si hrají na Krokodýla Dundeeho, řídí Defender.
Vedle tří a pětidveřové karoserie začíná Land Rover nabízet kabriolet („Convertible“ v anglicky mluvících zemích). Příští rok by se zákazníci měli dočkat. Připomínáme, že auto se mělo začít vyrábět už v roce 2014. Je dobré vědět, že nápad zkřížit SUV s kabrioletem měli jako první u Nissanu, výsledkem bylo Murano CrossCabrio prodávané v USA, kde si popravdě slízlo (zaslouženou?) kritiku.
Slabé stránky Evoque Cabrio
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Auto má sice plátěnou střechu, ale přesto je těžké – hmotnost se pohybuje kolem 2 t. Nabízet se bude s benzínovým (240 k) a dieselovým čtyřválcem (180 k), akcelerací ani zvukem své okolí a posádku oslňovat nebude. Zavazadlový prostor se smrsknul na velikost kufru Fiatu 500 nebo MINI. Nemluvě o tom, jak malým otvorem se k těm 250 litrům dostanete (viz fotogalerie). Po savanách s ním nikdo jezdit nebude, takže jeho teritoriem bude opět město.
Nepochybujeme o tom, že prozatím bude Range Rover Evoque Cabrio tím nejlepším kabrioletem mezi SUV … a tím nejhorším kabrioletem mezi kabriolety. Stálici mezi „otevřenými“ pravými terénními automobily – Jeep Wrangler, nemůže tenhle zženštilý Angličan ohrozit. A pravděpodobně ani nechce, což je ta horší zpráva. Počkejme si však na statistiky prodejů, třeba Evoque Cabrio překvapí, ostatně, pro tohle auto se budou zákazníci rozhodovat srdcem, nikoliv rozumem.