V dnešní době se řada nových automobilů umí spojit s online světem. Některé vozy tak činí pomocí vybraných mobilních služeb, jiné nabídnou plnohodnotný přístup k internetu. Zjišťovali jsme, jak funguje internet v luxusním automobilu Tesla Model S.
Internet se do současných automobilů dostává v celé řadě podob – od „spojení“ pomocí mobilního telefon či tabletu, přes aktuální dopravní zpravodajství a Google Street View do navigačních systémů, až po plnohodnotné připojení.
Contents
Tablet v automobilu, do slova a do písmene
Nás zajímal internet se vším všudy. Jako referenční vůz jsme si vybrali elektromobil Tesla, konkrétně model S. Jedinečnou vlastností tohoto automobilu je jeho dotyková obrazovka s úhlopříčkou 17 palců, skrze kterou se ovládá většina funkcí vč. klimatizace, topení, výhřevu sedadel, nastavení tuhosti a výšky podvozku atd.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Byli jsme upozorněni na rozdíl mezi americkou a evropskou verzí. Protože žijeme v Evropě, je logické vlastnit evropskou verzi (pozor tedy na šedý import amerických verzí do Evropy). Automobil má v sobě zabudovanou SIM kartu. Dosavadní modely využívaly 3G sítě, poslední modely už frčí na LTE. Připojit se lze pochopitelně i přes Wi-Fi. Internet je v ceně vozu.
Auto, které se v průběhu vašeho vlastnictví neustále zlepšuje
Internet v Tesle nevyužijete jen k brouzdání po vašich oblíbených webových stránkách. Výrobce vám skrze síť posílá veškeré aktualizace softwaru, a to včetně takových, které mají vliv na elektrický pohon či inovaci, jakou bude např. autopilot (očekávaná verze softwaru 7.0). Přes internet funguje navigační systém, který zahrnuje neustále aktualizovaná místa dobíjecích stanic.
Velení skrze spojení
Geeky potěší i možnost spojení smartphonu s automobilem. Teď ale nemluvíme o klasickém zkopírování telefonních kontaktů do infotainmentu automobilu. Skrze telefon lze plánovat nabíjení, kontrolovat polohu auta či stav baterie. V případě, že nemůžete na parkovišti najít svou Teslu, můžete díky telefonu zatroubit na klakson či rozsvítit světla. Na dálku lze spustit topení i nastartovat!
Nejedeme, protože aktualizujeme
Tesla se může zdát jako splněný sen pro všechny ekology s diagnostikovanou závislostí na internetu. Bohužel zatím není nic dokonalé, a to ani Tesla. Zamrzely nás dvě chyby. Navigační systém nemá mapové podklady v paměti, a tak je neustále „streamuje“ z internetu. Zobrazování map je tedy závislé na rychlosti internetu. Druhý, vážnější nedostatek se týká aktualizací softwaru. Drobné aktualizace se odehrávají v řádech minut či desítek minut, ale velké aktualizace, probíhající zhruba jednou měsíčně, se stahují i čtyři hodiny. Během aktualizace softwaru se automobil nedá používat. Můžete v něm maximálně sedět, ale nikoliv jezdit. Alespoň, že je možné si spuštění aktualizace naplánovat. Na druhou stranu je férové přiznat, že se výrobce neustále snaží své již prodané vozy vylepšovat a díky internetu nejste nuceni kvůli každé aktualizaci navštěvovat servis.