Konec složitého nandavání sněžných řetězů. Kia a Hyundai vyvíjí integrované sněhové řetězy na bázi slitiny s tvarovou pamětí.
Contents
Co přinesou integrované sněhové řetězy
- Stiskem tlačítka se uvnitř kola s pneumatikou aktivuje slitina s tvarovou pamětí, která začne fungovat jako sněhový řetěz
- Opakovaně použitelná technologie (která je předmětem probíhajícího patentového řízení) využívá klíčové vlastnosti slitin s tvarovou pamětí, tedy schopnosti vracet se do původního tvaru
- Navrhovaná inovace šetří řidičům čas s nasazováním sněhových řetězů; zároveň zvyšuje bezpečnost za nečekaného a hustého sněžení
- Společný projekt značek Kia a Hyundai Motor spočívá ve zvážení sériové výroby systému – v návaznosti na další vývoj technologie, testování životnosti i funkčnosti a homologační zkoušky
Společnosti Kia Corporation a Hyundai Motor Company dnes představily novou technologii pneumatik s integrovanými sněhovými řetězy ke zvýšení bezpečnosti provozu v zimě. Video je ke zhlédnutí na konci článku.
Konec složitých sněhových řetězů
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Technologie pneumatik s integrovanými sněhovými řetězy využívá moduly ze slitiny s tvarovou pamětí, které jsou zabudovány dovnitř kola s pneumatikou. Moduly se za působení elektrického proudu vysunou ven, a plní tak funkci ‚sněhového řetězu‘.
Uvedená technologie – na rozdíl od klasických sněhových řetězů s obtížným nasazováním a sundáváním – umožňuje jednoduchým stiskem tlačítka automaticky aktivovat sněhové řetězy ze slitiny s tvarovou pamětí, a zvýšit tak bezpečnost jízdy na vozovkách pokrytých sněhem.
Kia a Hyundai společně
„Tato inovace, která se doufejme jednoho dne objeví na vozech Kia a Hyundai, dokládá naše zasazení proměňovat vyspělé technologie v praktická řešení, z nichž mají zákazníci prospěch,“ uvedl Joon Mo Park, vedoucí týmu vývoje pokročilých technologií pro podvozky. „Budeme pokračovat ve vývoji technologií s přidanou hodnotou pro zákazníky, zvyšujících bezpečnost a praktičnost našich vozidel.“
Technologie pneumatiky s integrovaným sněhovým řetězem má podobu obutého kola, které je opatřeno radiálními drážkami v pravidelných rozestupech (podobně jako např. pizza); v těchto drážkách jsou pak zabudovány moduly ze slitiny s tvarovou pamětí.
Slitina s tvarovou pamětí
Uvedená technologie je postavena na schopnosti slitin s tvarovou pamětí se po vystavení účinkům elektrického proudu vracet do původního tvaru. Za běžné jízdy je slitina s tvarovou pamětí uvnitř kola stlačena do tvaru písmene ‚L‘, a není tak v kontaktu s povrchem vozovky. Stiskem tlačítka se sepne elektrický obvod, který nutí slitinu s tvarovou pamětí vrátit se do původního tvaru; materiál změní tvar na ‚J‘, čímž se modul vytlačí ven z pneumatiky, kdy díky kontaktu s vozovkou zlepšuje záběrové schopnosti, stabilitu a bezpečnost na zasněžených cestách.
Pokud by se vzorek pneumatiky běžnou jízdou opotřeboval až k povrchu modulů, řidič tento stav snadno pozná, aby pneumatiky včas vyměnil za nové.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Na technologii byly podány patentové přihlášky v Jižní Koreji a Spojených státech. Společnosti Kia a Hyundai Motor mají v plánu věnovat se dalšímu vývoji technologie i zkouškám životnosti a funkčnosti, resp. následně absolvovat homologační zkoušky za účelem sériové výroby pneumatik.
Podobné články:
- Bezpečnost je pro vás prioritou, ale jezdíte na podhuštěných čínách
- Bridgestone vyvinul novou technologii sledování opotřebení pneumatik na základě konceptu CAIS
- Společnost Goodyear Dunlop rozšiřuje své zimní testovací aktivity
- Goodyear vyvíjí technologickou novinku: samodofukovací pneumatiku
- Goodyear EfficientGrip Performance – nejvyšší hodnocení na evropském štítku