DANIEL RICCIARDO (RED BULL) VYHRÁL VELKOU CENU MONAKA Z POLE POSITION SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY S PŘEZUTÍM Z HYPERMĚKKÉ NA ULTRAMĚKKOU SMĚS
KONTROLA DEGRADACE ULTRAMĚKKÉ SMĚSI BYLA KLÍČEM K NOVÉMU REKORDU TRATI, NAVZDORY CELKEM POMALÉMU ZÁVODU
ŠIROKÁ ŠKÁLA STRATEGIÍ ZNAMENALA VYUŽITÍ VŠECH TŘÍ SMĚSÍ
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Monako, 27. května 2018 – Strategii jedné zastávky zvolila při Velké ceně Monaka většina jezdců. Šlo o závod, který klade nejnižší nároky na pneumatiky z celého roku, kontrola degradace pneumatik je důležitá pro získání dobrého výsledku. Daniel Ricciardo odstartoval z pole position na zbrusu nové hyperměkké směsi pneumatik P Zero (růžové) společně s dalšími jezdci z TOP 10. Jeho pevné ovládnutí první pozice v kombinaci s extrémně obtížným předjížděním na této trati vedlo k poměrně pomalému závodu. Rekord kola tak zajel Max Verstappen až ke konci závodu, kdy po 48 kolech přezul z ultraměkké na hyperměkkou směs. Nejvýše umístěným jezdcem, který zvolil alternativní strategii (ultraměkká-hyperměkká), byl Nico Hulkenberg (Renault), když odstartoval z 11. pozice a skončil osmý. Závod se odjel v teplých a suchých podmínkách, navzdory lehkému dešti hodinu před závodem. Teplota vzduchu byla 18°C a teplota trati 32°C.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Při Velké ceně Monaka jsme letos viděli mnohem širší mix strategií než v předchozích letech. Doufali jsme, že nasazení nové hyperměkké směsi přidá do závodu další proměnnou, výsledkem byl nový rekord trati také díky tomu, že jezdci využili novou směs v kvalifikaci i závodu. Okruh se neustále vyvíjel a zbrusu nová směs získávala grip, většině jezdců se ze zvolených strategií podařilo vytěžit maximum“.
Nejlepší časy podle směsí
Superměkká | Ultraměkká | Hyperměkká |
Sirotkin
1:15.325 s |
HamiltonKreditní karta STYLE na rok zdarmaNečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.1:16.270 s |
Verstappen
1:14.260 s |
Bottas
1:16.312 s |
Ricciardo
1:16.801 s |
Grosjean
1:14.822 s |
Ericsson
1:16.936 s |
Raikkonen
1:17.060 s |
Stroll
1:14.944 s |
Nejdelší stint závodu
Směs | Jezdec | Kola |
Superměkká | Bottas, Ericsson, Magnussen | 61 |
Ultraměkká | Hamilton | 66 |
Hyperměkká | Gasly | 37 |
Fakta
Daniel Ricciardo vyhrál Velkou cenu Monaka s očekávanou strategií jedné zastávky. Odstartoval na hyperměkké směsi a v 17. kole přezul na ultraměkkou směs (a stal se prvním jezdcem od roku 2014, který závod vyhrál z pole position).
Více exkluzivního obsahu o F1 najdete na Racing Spot:
http://racingspot.pirelli.com/