Mercedes-Benz AMG GT – největší sportovec z dílen AMG

Mercedes-Benz konečně představil vůz o kterém se poslední dobou hodně mluvilo. Jedná se o menšího, lehčího a tak trochu slabšího nástupce SLS-AMG. Novinka slibuje perfektní jízdní vlastnosti a doufejme, že oproti SLS i příznivější cenu.

Má to být údajně naprostá pecka. Vůz, který řidiči vyjde vstříc na okruhu stejně dobře jako na dálnici či ve městě. Designově navazuje AMG GT na ikonické SLS-AMG, je však menší, lehčí a s novým motorem. Nejeden z vás jistě zamáčkne slzu po atmosférické V8 6,2 l, ale tlak na snižování emisí přináší oběti. Náhrada? Zcela nový motor V8 4,0 l biturbo ve spojení s dvouspojkovou 7stupňovou převodovkou. Poháněna jsou pochopitelně zadní kola. Nový vůz bude k mání ve dvou výkonových variantách. Standardně je vůz osazen brzdovými kotouči o průměrech 360 mm (AMG GT) a 390 mm (AMG GT S). Za příplatek jsou karbon-keramické kotouče. Podvozek AMG Ride Control nabídne tři stupně – Comfort, SportSport+. AMG GT dostane standardně mechanický samosvor, zatímco AMG GT S elektronicky ovládaný diferenciál a možnost dynamického uložení motoru a převodovky. Vůz by se měl začít prodávat příští rok s cenou začínající (snad) pod hranicí 3 mil. Kč.

TIP: Mercedes-Benz ML – slovníček výbavy

Technické údaje
verze AMG GT AMG GT S
počet válců 8 8
výkon (kW) 339 375
točivý moment (Nm) 600 650
maximální rychlost (km/h) 304 310
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,0 3,8
převodovka 7A 7A
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 9,3 9,6
pohotovostní hmotnost (kg) 1540 1570
objem zavazadl. prostoru (l) 350 350

Video od Mercedes-Benz

Podobné články:

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Napsat komentář