Nejsilnější, nejsportovnější a nejatraktivnější Peugeot zavítal do naší redakční garáže. V průběhu následujícího týdne vám budeme přinášet postřehy a dojmy s tímto automobilem. Dnes vám RCZ R představíme.
RCZ se vyrábí od roku 2010 (konkrétně v rakouském Grazu u Magna Steyr). Coupé pro rok 2013 prošlo faceliftem, který se nejvíce projevil na předních partiích. Dosavadní nejsilnější verzi (1,6 THP s výkonem 200 k) sesadila z trůnu verze RCZ R (1,6 THP s výkonem 270 k), která je nejen nejvýkonnějším RCZ, ale zároveň nejvýkonnějším Peugeotem vůbec.
Cena od 1 025 000 Kč vč. DPH působí hodně sebevědomě, nicméně je třeba vzít v potaz nejen lepší techniku, ale i bohatší základní výbavu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.ESP + Hill Assist, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, systém isofix, imobilizér, palubní počítač, zadní parkovací senzory, elektrická okna, elektrická zrcátka s výhřevem, natáčecí xenonové světlomety, LED denní svícení, dvouzónová automatická klimatizace, audio s CD/MP3+USB vstupem a navigační systém vč. Bluetooth má RCZ R v základu stejně jako skořepinová anatomická sedadla, specifická 19“ hliníková kola a další prvky. Připlácí se za alarm (10 000 Kč), přední parkovací asistent (9 000 Kč) a za „chuťovky“ jako metalický lak (13 495 Kč), audio systém JBL (13 000 Kč), navigační systém s HD a funkcí jukebox (29 000 Kč) a karbonovou střechu (na výběr lesklá či matná, každá za 30 000 Kč). Pokud by se vám nezamlouvala ta skořepinová sedadla v kombinaci čalounění kůže/alcantara, můžete zvolit klasická anatomická sedadla s kůží Nappa Mistral a vyhříváním za 60 000 Kč. Exteriér lze vylepšit sadou samolepek na boky a kapotu.
V centrále Peugeotu koukám hned na tři modely RCZ R. První je s lakem Erythreé, vůz s touto červenou barvou můžete spatřit v katalogu, kde vypadá lépe než ve skutečnosti. Druhý vůz je lakován šedým odstínem Sidobre. Nevypadá špatně, ale bílá Opale by vozu určitě slušela lépe. Bílé RCZ R zde není, ale je tu černé s lakem Perla Nera a karbonovou střechou. Právě od něj dostávám klíčky.
Když se usadím dovnitř, do těch úžasných skořepinových sedadel vyhrazených jen pro RCZ R, napadne mě, že asi jen blázen by připlácel za celokožené sedačky, byť s jemnou kůží. Černou kůží je zde potažená palubní deska i dveře a punc sportovnosti dotváří červené švy. Na palubě mám vše, kromě příplatkového audia a předních parkovacích senzorů, takže si není na co stěžovat. Ale ruku na srdce, motivací k testu RCZ R nebyla výbava, nýbrž to, jak auto jezdí. O tom se dočtete v příštím díle.