reklama Suzuki

Hrály ve filmech a následně i ve vašich snech a představách. Psalo se o nich v časopisech a jejich plakáty visely v dětských pokojích i garážích. Řeč je o automobilových hrdinech z dob kazetových přehrávačů.

Chrysler/Dodge Viper

Zmije nad vaší postelí určitě visela, to se vsadíme, buď jako červený roadster RT10 nebo jako modré coupé s bílými pruhy. Tohle auto bylo v 90. letech mezi exotickými vozy stejnou ikonou jako Lamborghini Diablo.

Porsche 911

Devětsetjedenáctka byla, je a bude na seznamech „Auto, které si jednou určitě koupím“. V 90. letech se vyráběla generace 993, poslední se vzduchem chlazeným motorem. Mnoho lidí sní právě o této generaci. V budoucnu to bude jistě ceněná klasika.

Ferrari F355

Kluk, který nikdy neměl plakát, obrázek či nálepku Ferrari, ať hodí kamenem. Před dvaceti lety zaměstnávaly naší fantasii modely F355, 550 Maranello či super vzácné F50.

Mercedes-Benz SL

Zaměřte se na auta úspěšných právníků na filmovém plátně a zjistíte, že nejvíce obsazovaným autem byla žehlička alias Mercedes-Benz SL R129. V 90. letech bylo tohle auto symbolem úspěchu a pýchou německého automobilového průmyslu.

Chevrolet Corvette

Kdybyste chtěli spočítat filmy, ve kterých se objevila Corvette, tak se nedopočítáte. A neříkejte, že jste Stevovi v Beverly Hills 90210 nezáviděli jeho C4.

reklama Isuzu

Honda NSX

Japonské superauto, které si bralo na mušku Porsche 911 a Ferrari F355. Honda si tehdy dala hodně záležet na jízdních vlastnostech. Na youtube stále najdete dobové video, jak Ayrton Senna s bílými ponožkami v hnědých mokasínech řídí NSX na okruhu v Suzuce.

Toyota Supra

Supra čtvrté generace uspěla v 90. letech spíše u znalců aut než u širokých vrstev. V roce 2001 přišlo do kin první Fast&Furious a od té doby dráždí Supra fantasii všech pubescentů.

BMW M3

Motor lačný po otáčkách a schopnost podvozku projíždět zatáčky bokem byly vlastnosti typické pro eMtrojky. Dodnes jsou tahle BMW vyhledávaným artiklem.

Lancia Delta Integrale

Pokud jste se v devadesátkách chtěli přiblížit Biasionovi či Kankkunenovi, museli jste řídit stejné auto jako oni. Sériová Integrale jako homologační speciál áčkového rally vozu vám to umožnila.

Volkswagen Golf VR6

Čtyřválec o objemu dva litry byl tehdy maximem ve světě hothatchů. Volkswagen prolomil konvence šestiválcem 2,8 l schovaným pod kapotou nenápadného trojkového Golfu. Na rozdíl od předešlých aut si tenhle sen mnoho nadšenců nakonec splnilo.