Koukněte na poslední počin Mercedesu v kategorii malých městských vozů.
Při pohledu na G 63 AMG 6×6 začínáme mít pocit, že Mercedes-Benz zapomněl, jak se dělají off-roady. Tohle že je terénní vůz? Drobeček s délkou 5867 mm uveze jen 4 lidi a nemá žádný zavazadlový prostor, až na tu korbu vzadu. Vzhledem k světlé výšce a „silničnímu“ vzorku pneumatik máme vážné pochybnosti o nájezdových úhlech, brodivosti a celkově o průchodnosti auta v terénu. Tohle géčko má šest kol a 5 diferenciálů, které se dají uzamknout, takže toho nezvládne víc než A180 s elektronickým protiprokluzem. Pod kapotou to rovněž není žádná sláva, vůz je poháněn jen benzínovým osmiválcem biturbo o objemu 5,5 l. Skromný výkon 400 kW (544 k) a točivý moment 760 Nm nemohou vozu zaručit kdovíjakou dynamiku, z 0–100 km/h se géčko dobelhá za dlouhých 6 sekund a elektronicky omezená maximální rychlost 160 km/h je jako ze světa kamionové dopravy.
Zjistěte o Mercedesu třídy G více.
Názor TopDrive
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.S tímto autem bychom doporučovali jezdit jen po městě a to pouze v letním období. Jízda na sněhu by mohla být riskantní. Na jízdu mimo asfaltové cesty není vůz stavěn, což dokládá nejen následující video, ale i fakt, že tento vůz vznikl na základě vojenské verze G 320 CDI 6×6 pro australskou armádu. G 63 AMG v provedení 6×6 bude vznikat jen v sérii 20 až 30 kusů ročně.
Může mi někdo, nejlépe autor, prosím, vysvětlit tento oxymorón?
„Na jízdu mimo asfaltové cesty není vůz stavěn, což dokládá nejen následující video, ale i fakt, že tento vůz vznikl na základě vojenské verze G 320 CDI 6×6 pro australskou armádu.“
Protože jste se dovtípil, že jde o oxymorón (v tomto duchu je psán celý článek, nikoli jen tato věta), tak asi není co vysvětlovat.