Vozy značky Jaguar si většinou nespojujeme s rodinnými automobily. Nové XF Sportbrake si klade za cíl to změnit. Možná i proto bude zprvu nabízen jen s dieselovými motory. Přesvědčí vás prostorem, luxusem a příjemnou spotřebou?
Designéři Jaguaru naštěstí nepřilepili sedanu XF „batoh“, ale zvolili mnohem citlivější přístup. Z bočního profilu zaujme chromová linka kolem oken, která v zadní části jakoby nahrazuje D sloupek. Na něj pak navazuje „širokoúhlé“ okno kufrových dveří. Budete-li pozorněji koukat, tak odhalíte trik, který Jaguar u zadního skla použil. To, co z dálky vypadá jako sklo, je ve skutečnosti plast, samotné sklo je menší. Nejlépe to vypadá na stříbrném voze, kde je zmíněný plast černý. Na modrém voze, viz fotogalerie, je D sloupek lakovaný v barvě vozu. Cestující na zadních sedadlech Sportbrake mají oproti sedanu XF trochu místa navíc, ale oba vozy mají stejný rozvor.
Jaguar XF Sportbrake je také k dispozici se dvěma volitelnými balíčky designu exteriéru. Aero Pack přidá hlubší přední nárazník, boční prahy a zadní spoiler. Spoiler pátých dveří je standardní u všech modelů Sportbrake. Black Pack pravděpodobně nahradí lesklé chromované prvky černými a nabídne jiný design kol.
Nepřehlédněte, jak to začalo: Tanečky kolem připravovaného kombíku
Dostatek místa pro golfové hole
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Uvnitř vpředu je vše stejné jako u sedanu. Centrálně montovaný dotykový displej nabízí ovládání navigačního systému a řadu dalších funkcí. Kůže, hliník a dřevo patří mezi dominantní interiérové prvky každého Jaguaru. Lépe tvarovaná přední sedadla zavedená pro modelový rok 2012 jsou totožná s verzí sedan.
Odlišná situace panuje vzadu. Zadní sedadla, která umožňují sezení pro tři osoby, se dají dělit v poměru 60:40 a umožňují přepravu lyží. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit z další 48 mm nad hlavou, které sedan nenabídne.
Páčky uvnitř dveří zavazadlového prostoru umožňují zadní sedadla sklopit jediným stisknutím a zajistit tak rovný povrch o délce 1970 mm. Maximální objem zavazadelníku činí 1675 litrů, takže přepravit pár golfových bagů nečiní Sportbraku problém. Úchytné body v posuvných drážkách na podlaze kufru a příslušenství praktických sítí dále zvyšují praktičnost vozu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.1675 litrů objemu
Jaguar nabízí odnímatelné tažné zařízení, které má v zavazadelníku svůj úložný prostor. Vozy vybavené tažným zařízením mají protiblokovací brzdový systém a systém kontroly stability, které zabrání „tancování“ přívěsu.
Diesely a nivo regulace
2,2 litrový čtyřválcový motor pracuje v kombinaci s osmistupňovou převodovkou a Intelligent Stop-Start systémem zmenšující spotřebu paliva. Naftový čtyřválec disponuje výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 420 Nm. Kombinovaná spotřeba u verze sedan je pouhých 5,4 l/100 km. Kombík bude o nějakou tu desetinku žíznivější. Třílitrový twin-turbo V6 je nabízen ve dvou výkonových provedeních. V6 Diesel s výkonem 177 kW (240 k) a Diesel S s výkonem 202 kW (272 k) a točivým momentem 600 Nm. Taktéž oba šestiválce mají 8stupňový automat.
Čtěte: Úsporný Angličan – Jaguar XF Diesel
Každý Jaguar XF Sportbrake je standardně vybaven samonivelačním vzduchovým odpružením vzadu, které zabrání poklesnutí zádě při naloženém zavazadelníku. Navíc je zde systém aktivních tlumičů Adaptive Dynamics systém, který se funguje samostatně nebo podle řidičem zvoleného režimu.
Jaguaru se XF Sportbrake povedl. Automobilka si velmi dobře uvědomuje nutnost dieselových verzí, ale zároveň by neměla zapomínat na náročnou klientelu, která chce nadupaná kombi. Takže, kdy bude XF-R Sportbrake s kompresorovým osmiválcem?