RAM modelového ročníku 2014 bourá svým chromovaným nárazníkem zažitá klišé o nenažraných amerických automobilech.
V rámci faceliftu pro modelový rok 2013 dostal RAM 8stupňový automat (TorqueFlite8). Ročník 2014 prodělal jen drobné změny, např. přibyly dvě nové barvy laku. Pod kapotu se ale dostala jedna novinka – naftový šestiválcový motor ecoDiesel 3,0 l od italské firmy VM Motori. Právě tento agregát s výkonem 179 kW (243 k) a točivým momentem 568 Nm je spojen s 8stupňovou převodovkou. Motor má oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Výrobce zatím neuvádí spotřebu. Škoda, protože Dodge tím vyslal jasný signál, že nejen osobní, ale i užitkové vozy made in USA jsou nakloněny palivovým úsporám. Fakt, že se RAMy vyrábí v Mexiku na tom nic nemění. Vyznavači benzínových motorů mají k dispozici 3,6 l V6 Pentastar (224 kW/305 k) a 5,7 l V8 Hemi (290 kW/395 k).
TIP: Dodge RAM 1500 2012 – Farmář ženu už nehledá, má Dodge
Těžká váha
Je vám málo RAM 1500, který uveze necelých 700 kilogramů na korbě a 3,5 tuny za sebou na vleku? Pak volte Heavy Duty RAM, tedy řadu 2500, která utáhne 8 tun nebo řadu 3500, která zvládne 13,6 tuny. Tahounem takových břemen je benzínový 6,4 l V8 Hemi s 6stupňovou automatickou převodovkou nebo dieselový 6,7 l Cummins, který může být spojen i 6stupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů čekají, až je prověříte v terénu. Dodge dává na RAMy záruku 5 let nebo 100 000 mil. Ceny začínají na $ 24 200, ecoDiesel stojí $ 27 000, což je v přepočtu něco přes 500 000 Kč. To jsou ale ceny na americké půdě, u nás je to mnohem více, což zbytečně vyřazuje americké pickupy z hledáčku evropských živnostníků. Nutno říci, že Evropa má v lásce raději klasické dodávky a pickupy k nám cestují spíše z Japonska.
Podobné články:
- Chevrolet Camaro (2016) – osmistupňový automat a čtyřválec turbo
- Dodge Challenger SRT a SRT Hellcat
- Dodge Charger SRT Hellcat – michiganský kandidát na nejrychlejší sériově vyráběný sedan
- Sportovní auta s manuální převodovkou – je jich čím dál tím méně
- Dodoge RAM 1500 Rumble Bee
No jo. Ono je to auto k ničemu. Když s tím chci vozit materiál a lidi, výrazně lepší je dodávka. Prostorem, přístupem do něj, variabilitou, pořizovacími i provozními náklady. Do terénu, že by si to pořídil hajný, se to nehodí. Maximálně tak lehký terén. Což je k ničemu. Pro zábavu? Mizerné jízní vlastnosti, vysoké náklady. Málo srandy za hodně peněz.
Ono ne nadarmo se tomuto vozu v jeho domovině říká „redneck car“.
Ono ne nadarmo se v jeho domovině vyrábí od r. 1981 a vloni se tam prodalo 290 000 ks (jen na půdě USA), celkově 360 000 ks za rok 2012.
Však se podívej, jaká je cílová skupina. Ta je u nás velmi omezená. Ono ne nadarmo se v Evropě vloni prodalo 000 nic ks, celkově 00 nic ks za rok 2012.
A on Te nekdo nuti si to koupit?
To je nápad.
To jsi vymyslel sám, nebo ti to někdo poradil?
No on je taky rozdíl mezi komunikacema v USA a u nás. o vzdálenostech nemluvě. Tady jsem něco podobného už viděl, ale s utobusem se otočíš lépe, než s tímto. Z těchto hledisek je to pro Evropu fakt nepraktické. Ještě tak Austrálie …
V Austrálii to válcují japonské vozy. V USA totiž není moc problém s mobilním signálem, odtahem nebo náhradními díly.
A to je v rozporu s tím co napsal?
To auto je opravdu k ničemu, když s tím chcete vozit lidi a material… Na to je ta dodávka s výkonem 60 kW, která se pak bojí každého kopce, akorát. Bohužel ani evropský dodávky už nejsou jako bývávaly. Dříve jste do nich naložil paletu a bezproblémů si s tím poradily. Teď už jí tam nedostanete. Když ale primárně nechcete vozit lidi, ale potřebujete auto, které si poradí s 3t na vleku, tak už Dodge pro Vás vhodný je. O tom, že něco táhnete v podstatě nevíte, prakticky jen zvýšenou spotřebou, ale nijak markantně, auto má dostatek výkonu dimenzovaný i na zátěž s plným vlekem. To se o dodávkách opravdu říct nedá. Z praxe, dodávka s obvykle dostatečným výkonem 125 kW, za ní plaťák (Tedy asi 3 tuny), obvykle se s tím dá jezdit za cca 8l nafty, v konkrétním případě spotřeba cca 26l a bál jsem se každého kopce… Já bych Dodge opravdu neodsuzoval, že je to auto k ničemu. Spíš si to chce ujasnit co s ním potřebujete dělat…
No, nějak mě nenapadá, co bych 3-tunového měl tahat. Pilip tahal vozík s koněm, služebním vozem z peněz daňového poplatníka. Vůz s autem, třeba bararista dovozce? Na to je praktičtější, i lépe se s tím jezdí, malý náklaďáček. Navíc je to opět levnější.
Malá jachta! To je ono! Jenže kolik takových je? Znám jednoho, a ten ji má trvale na Slapech. Nikam ji netahá, a tak tohle nepotřebuje.
Jasně, kdybych chtěl tahat něco 3-tunového, a měl bych důvod to z neznámého důvodu tahat…. Maringotka a kolotoče budou asi těžší? Že by s tím mohli kolotočáři jezdit, a večer si panímáma mohla zajet nakoupit.
Jo, ujasněme si to, co s ním kdo může potřebovat dělat. Jak už tu zaznělo, prodalo se jich tu 00 nic. Asi to nějaký důvod bude mít. Asi to opravdu bude auto k ničemu. Ono na práci to není, místní chudý buran na to nemá, a bohatého burana to neuspokojí. Ten si pořídí aspoň Q7.
„Na to je praktičtější, i lépe se s tím jezdí, malý náklaďáček. Navíc je to opět levnější.“
Prosím přibližte mi, který „malý náklaďáček“ máte na mysli…
A s tou Q7 budeme asi taky trochu na štíru…
Jakýkoli menší náklaďáček. Dle vkusu a potřeby.
Nevíš, jak to vypadá? Nosnost kolem 3t, kabina, 4 kola, ložná plocha / nástavba.
v čechách je to problém struktury vlastnictví řemeslnických firem a také s hustotou obyvatel.
vámi zmiňované Q7 mám dvě jednu 275hp a druhou 342hp – tahám za tím 2600kg vlek (fekál) a rozhodně je to horší pocit než za starým JeepGrandCherokee WJ 4,7 který vážil o bezmála 500kg méně. a prostě ty auta ne to není stavěno, je to aby tahalo loď karavan nebo koně. ne plaťák s pískem.
u nás není segment vidláků spousta „utility“ vozidel tady není v rukou malých uživatelů (rodinné firmy) ale budují se různé podniky služeb atd atd. miliony těch aut (větší pickupy) dělají odtahovky, fekály, čistění kanalizací, stavební věci, zahradnické věci ale i např zimní údžbu. tady se 2000 město koupí tatru za 4x tolik a pluhují s tím přestože by to pickup zvládl lépe, levněji.
ramka váží 3035 kg v 5,7 flexfuelu – to bohatě stačí, se solenkovou nástavbou třeba 3600 a to je v čř samozřejmě problém to samé vozejky. eu legislativa je tak přísná že není šance (o limitu 3500kg nemluvě).
Mě by spíš zajímalo, proč jsou v Evropě tak drahé, jak se říká.
Tak to záleží na ideologickém zaměření toho, kdo ti odpoví. Podle jedněch proto, že je Evropa socialistická. Druzí si ale uvědomují, že firmy z USA prodávají zboží i on-line způsobem, typicky hudba, software, s kurzem 1 USD = 1 EURO. + DPH z takto vytvořené ceny.
Ale já ti to prozradím: protože Dodge měl Al Bunda, tak to nemůže být levné, protože ho každý chce.
Protože se v EU oficiálně neprodává, tzn. dovozce musí řešit záruční servis na svoje náklady
Nemáš pravdu, Jeep se u nás oficiálně prodává a má tu i zastoupení a stojí taky 2x tolik co v US 🙂
To neznate ceskou vysokohorskou prirazku na vsechno? xD
Krom potravin je v okolnich zemich mrte veci levnejsich, nebo za stejnou cenu (kupni silu neporovnavat), v US dokonce mrte levnejsi (elektro, naradi etc.)
Ale my se alespon muzeme kochat pohledem na velehory ;-D
protože je to americká automobilka
Clo + DPH? V případě ČR třetinka ceny navrch je to fikne (bez přepravy).
Clo mezi EU – USA. Minimální, či žádné. DPH 21%. Ovšem i v USA mají DPH (VAT).
„5,7 l V8 Hemi (290 kW/395 k)“ co to je za pomatený výkon ? S takovým výkonem jezdí kamiony které vozí poněkud jiné kilogramy. Kdysi jsem jezdil s Tatrou která měla 400 k a s vlekem jsem vážil i 50 tun. Hanba mi.
Ne nadarmo se rika, ze vykon prodava, ale na kroutak se jezdi. Ta vase tatra mela urcite zcela jine hodnoty tociveho momentu a jinde polozene. A samozrejme jinak zprevodovane vcetne pulek. Jinak Praga S5T, ma sestivalec, 7,5 litru, ale vykon pouhych 81 kw, coz je o petinu mene nez ma motor Ford EcoBoost (999ccm, trivalec, 99kw). Presto si netroufam hadat, jestli by sel ten motor do S5t zamontovat. Na druhou stranu, ten V8 Hemi, by tam asi sel a mozna i docela bez problemu.
Zamontovat by šel, s náklaďákem by pohnul, ale ta spotřeba a životnost. Tyhle ameriky mají velkou životnost, ale je to dáno tím, že v podstatě skoro celou dobu pracují o málo více, nežli na volnoběh, protože jsou nesmyslně přemotorované. Kdyby tyto HEMI a spol. byly zatěžovány v S5T, V3S atp., tak tam ta kvalita materiálů a technologií nic moc by se projevila, takže by rychle odešly.