Chevrolet Corvette – v roce 2012 ještě rychlejší

Magnetické tlumiče, karbonové kapoty, lehčí kola, polozávodní pneumatiky, nové barvy a prémiové audio Bose. Takový je stručný výčet změn pro nadcházející modelový ročník Corvette.

Chevrolet si svoji Corvette šlechtí. Svědčí o tom změny, které se dotkly celé modelové řady – Corvette, Corvette Grand Sport, Z06 a ZR1. Vylepšení se týká jak techniky, tak vzhledu. Nová je škála laků karoserie, vybrat si lze barvu brzd (červená, žlutá, stříbrná či šedá), jiná jsou i sedadla, která konečně vypadají jako sportovní. Prošívání kůže lze oživit kontrastní nití (červená, modrá a žlutá) a cestu bude jistě zpříjemňovat příplatkové audio od Bose s devíti reproduktory.

Modely Corvette Grand Sport jsou poháněny motorem LS3 V8 o výkonu 321 kW (430 k + dalších 6 koní se sportovním výfukem). Grand Sporty nabízené v coupé a cabrioletu dostaly širší rozchod kol, přepracované zavěšení a jiné stabilizátory.

Corvette Z06 je vhodný adept na víkendové výlety na závodní tratě. Její hliníkový rám a blatníky z uhlíkových vláken přispívají k pohotovostní hmotnosti pouhých 1420 kg, což je nejlehčí a nejlépe vyvážené Corvette a také jeden z nejlehčích supersportů na trhu.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Z06 se pro modelový rok 2012 dočká balíčku Z07 zahrnující nová – lehčí kola a polozávodní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, karbonové brzdy a tlumiče Magentic Ride ze silnější ZR1 a příplatkovou karbonou kapotu, která ušetří nějaké to kilo hmotnosti. Nový bude i Traction Management umožňující vozu lépe využívat výkon, resp. jej efektivněji přenášet na silnici. Corvette nikdy neměly problém rozcupovat zadní pneumatiky na kusy.

Boční přetížení, silná stránka vozů Corvette, by se mělo ještě zvýšit na výsledných 1,1 G. S balíčkem Z07 zdolala Corvette legendární Nürburgring za 7:22:68. Připomeňme, že pod kapotou tepe sedmilitrový motor LS7 s výkonem 370 kW (505 k). Interiér Z06ky byl zkrášlen alcantarou na sedadlech a částečně i na palubní desce.

ZR1 je královnou všech dosud nabízených Corvette. Hliníkový rám podědila po Z06, ale k tomu ji inženýři přidali více karbonových částí karoserie. Kompresorem přeplňovaný motor LS9 6,2 litru si udržel svůj výkon 476 kW (647 k) a točivý moment 819 Nm. Magnetické tlumiče se u tohoto modelu objevily jako první a ZR1 s nimi bude jezdit i nadále. Ale vývoj pokročil i u ZR1.

Lehčí kola, zmíněné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup a nový Traction Management umožnily modelu ZR1 zajet nejrychlejší kolo na Nürburgringu za 7:19:63. To je o 6 sekund lepší čas než v roce 2008! Corvette přesvědčivě vyvrací klišé o tom, že americké automobily umí jezdit jenom rovně.

Jakou Corvette byste si vybrali?

Podobné články:

Napsat komentář