Časy z Nürburgringu jsou berlička pro marketing, aby se bylo čím chlubit

Pokud posuzujete auta jen podle toho, jaké časy zajíždí na Severní smyčce Nürburgringu, pak jste přinejmenším naivní. Celý humbuk kolem dosahovaných časů vytváří automobilky za asistence médií s cílem zlepšení prodejů konkrétních aut a jejich respektu, aby se měli chlapi u piva o čem bavit.

Z Nürburgringu proudí na internet doslova tuny videí. Jsou to videa jezdců, fanoušků, novinářů, špionážní videa a videa samotných automobilek. Často to bývá hezká podívaná jako například video McLarenu, které jsme zveřejnili včera. Model P1 bedlivě sledujeme, fandíme mu a věříme, že dle slov výrobce to bude skutečně ultimativní řidičský stroj. To video je vydařené, stejně jako samotné McLareny. Ty pozornější z vás jistě zachytili informaci, že P1 zajela nejlepší kolo pod 7 minut. To je úspěch, ale proč McLaren neuvedl konkrétní čas? Že by byl o nějakou desetinku či dokonce vteřinku horší než čas největšího konkurenta – Porsche 918 Spyder? Porsche těch 20 kilometrů zmáklo za 6 minut, 57 sekund (video zde).


Autor: Porsche

918 Spyder

Severní smyčka je považována za nejnáročnější trať na světě. Často se zde stává, že na různých místech trati panují odlišné povětrnostní podmínky. Sláva a náročnost okruhu láká fanoušky z celého světa. Pochopitelně i automobilky, jejichž testovací centra v okolí městečka Nürburg vyrostla jako houby po dešti. Není tedy pochyb o tom, že čas zde zajetý má jistou vypovídací hodnotu o schopnostech daného auta. Taky proto se časem „nejrychleji zajetého kola“ automobilky tak rády chlubí. Jejich marketingová oddělení pak křičí do celého světa: „Koukněte na naše auto! Zajelo takový a takový čas“ popř. „Trhlo rekord v dané kategorii“ atd. Mnohdy to pak vyvolá vášně u konkurence, např. když před lety Porsche nemohlo rozdýchat čas zajetý Nissanem GT-R.


Autor: Nissan

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

GT-R

To vychloubání má pak druhou stranu mince. Ty „best laps“ na Severní smyčce nezajíždí kluci s mokrým razítkem v řidičáku, ale profi jezdci – ať už závodní nebo testovací piloti, popř. novináři (se závodní minulostí). A pochopitelně se nejezdí při veřejných jízdách, ale na uzavřené trati. Často je to dokonce uváděno, že se jelo na uzavřené trati a že řidičem byl profík. Takže „smrtelník“, který si takové auto koupí nemá šanci se takovému času ani přiblížit. To, že se někdo na Playstationu prohání po Nürburgringu, z něj znalce okruhu nedělá. Opravdová znalost této tratě vyžaduje stovky…spíš tisíce odjetých kol. V realitě, ne v počítačové hře. Playstation a Nürburgring je ostatně taky téma, ale o tom někdy jindy s někým jiným. U sériových aut tedy doporučujeme brát ty úchvatné časy s rezervou a „nehltat“ je tak. A místo toho vysedávání u piva v hospodě raději sami vyrazte se svým autem na nejbližší okruh. Čert vem fakt, že vaše auto neumí zajet Severní smyčku pod 7 či 8 minut. Řízení by mělo být v první řadě o radosti.

Podobné články:

1 komentář u „Časy z Nürburgringu jsou berlička pro marketing, aby se bylo čím chlubit“

  1. Souhlas s článkem, ještě je potřeba se podívat, co to bylo za jezdce co dosáhl rekord, ikdyž Schummacher také co přestoupil do jiné stáje už tak výborný nebyl jako ve Ferrari, takže i o technice to bude… zase soutěživost to je to co nás žene kupředu ve zlepšování se….

    Odpovědět

Napsat komentář