Pokud posuzujete auta jen podle toho, jaké časy zajíždí na Severní smyčce Nürburgringu, pak jste přinejmenším naivní. Celý humbuk kolem dosahovaných časů vytváří automobilky za asistence médií s cílem zlepšení prodejů konkrétních aut a jejich respektu, aby se měli chlapi u piva o čem bavit.
Z Nürburgringu proudí na internet doslova tuny videí. Jsou to videa jezdců, fanoušků, novinářů, špionážní videa a videa samotných automobilek. Často to bývá hezká podívaná jako například video McLarenu, které jsme zveřejnili včera. Model P1 bedlivě sledujeme, fandíme mu a věříme, že dle slov výrobce to bude skutečně ultimativní řidičský stroj. To video je vydařené, stejně jako samotné McLareny. Ty pozornější z vás jistě zachytili informaci, že P1 zajela nejlepší kolo pod 7 minut. To je úspěch, ale proč McLaren neuvedl konkrétní čas? Že by byl o nějakou desetinku či dokonce vteřinku horší než čas největšího konkurenta – Porsche 918 Spyder? Porsche těch 20 kilometrů zmáklo za 6 minut, 57 sekund (video zde).
Severní smyčka je považována za nejnáročnější trať na světě. Často se zde stává, že na různých místech trati panují odlišné povětrnostní podmínky. Sláva a náročnost okruhu láká fanoušky z celého světa. Pochopitelně i automobilky, jejichž testovací centra v okolí městečka Nürburg vyrostla jako houby po dešti. Není tedy pochyb o tom, že čas zde zajetý má jistou vypovídací hodnotu o schopnostech daného auta. Taky proto se časem „nejrychleji zajetého kola“ automobilky tak rády chlubí. Jejich marketingová oddělení pak křičí do celého světa: „Koukněte na naše auto! Zajelo takový a takový čas“ popř. „Trhlo rekord v dané kategorii“ atd. Mnohdy to pak vyvolá vášně u konkurence, např. když před lety Porsche nemohlo rozdýchat čas zajetý Nissanem GT-R.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.GT-R
To vychloubání má pak druhou stranu mince. Ty „best laps“ na Severní smyčce nezajíždí kluci s mokrým razítkem v řidičáku, ale profi jezdci – ať už závodní nebo testovací piloti, popř. novináři (se závodní minulostí). A pochopitelně se nejezdí při veřejných jízdách, ale na uzavřené trati. Často je to dokonce uváděno, že se jelo na uzavřené trati a že řidičem byl profík. Takže „smrtelník“, který si takové auto koupí nemá šanci se takovému času ani přiblížit. To, že se někdo na Playstationu prohání po Nürburgringu, z něj znalce okruhu nedělá. Opravdová znalost této tratě vyžaduje stovky…spíš tisíce odjetých kol. V realitě, ne v počítačové hře. Playstation a Nürburgring je ostatně taky téma, ale o tom někdy jindy s někým jiným. U sériových aut tedy doporučujeme brát ty úchvatné časy s rezervou a „nehltat“ je tak. A místo toho vysedávání u piva v hospodě raději sami vyrazte se svým autem na nejbližší okruh. Čert vem fakt, že vaše auto neumí zajet Severní smyčku pod 7 či 8 minut. Řízení by mělo být v první řadě o radosti.
Souhlas s článkem, ještě je potřeba se podívat, co to bylo za jezdce co dosáhl rekord, ikdyž Schummacher také co přestoupil do jiné stáje už tak výborný nebyl jako ve Ferrari, takže i o technice to bude… zase soutěživost to je to co nás žene kupředu ve zlepšování se….