Světlo světa ještě nespatřil ani model X4 a už se mluví o jeho vrcholné verzi X4M. Proč? Protože u Porsche probíhají přípravy nejvýkonnějšího Macanu. Budoucnost patří vozům SUV střední velikosti, a zatímco konkurence spí, u BMW a Porsche dělají vše proto, aby slízli smetanu.
Model Cayenne zachránil Porsche a i jeho druhá generace se dobře prodává. Automobilka chce využít příležitosti, a proto nabídne zákazníkům menší a levnější alternativu – model Macan.
Fenomenální úspěch zaznamenalo BMW s modelem X6. Tohle „jiné“ SUV nemá dodnes přímého konkurenta a jeho M verze, tedy X6M, se rovněž dobře prodává. BMW patří mezi výrobce, kteří umějí chytit příležitost za pačesy, a proto i X6 dostane menší sestřičku pojmenovanou X4. Ta bude o přízeň zákazníků bojovat právě s Macanem od Porsche. Obě automobilky dělají sportovní vozy, takže i mezi jejich SUV musí být nějaký ten „topmodel“. Web xbimmers.com informoval o modelu X4M jako o protikandidátovi Macan Turbo.
M3 na chůdách
Přestože X4M můžeme očekávat až v roce 2015, na jeho přípravách se již pracuje. Pohánět jej bude stejný motor jako příští generaci M3, tedy přeplňovaný řadový šestiválec s armádou úsporných opatření v rámci balíčku EfficientDynamics.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Neoficiální virtuální podoba X4M
Dvojspojková automatická převodovka M-DCT bude posílat výkon na všechna čtyři kola. Pohon xDrive bude pracovat se zadním aktivním diferenciálem podobně jako je tomu u X5M a X6M. Novinkou, která se u eMkových SUV ještě neobjevila, bude karbonová střecha. Ta snižuje těžiště vozu a uspoří nějaká ta kila hmotnosti.
Názor TopDrive
Zbláznil se automobilový průmysl, když chrlí jedno „sportovní“ SUV za druhým? Ano i ne. Kdyby si tyhle vozy nikdo nekupoval, nebyl by důvod je vyrábět. Dokud budou k mání klasické sportovní automobily, mohou mít automobiloví nadšenci klidné spaní.