BMW i8 v Čechách

Přišli jsme, viděli jsme, fotili jsme a ptali jsme se. Jaký je sportovní hybrid od BMW, co umí a kolik stojí? Čtěte.

BMW i8 je druhým modelem nedávno vzniklé řady „i“. Po městském elektromobilu i3 přichází BMW se sportovním plug-in hybridem, jehož pohon zajišťují – elektromotor (96 kW/131 k, 250 Nm) na přední nápravě a benzínový třívalec 1,5 l TwinPowerTurbo (170 kW/231 k, 320 Nm) uložený uprostřed. BMW i8 využívá architektury nazvané LifeDrive, přičemž pod pojmem Life se skrývá uhlíková skořepina tvořící kabinu, pojem Drive zahrnuje hliníkové šasi nesoucí nápravy a motory. Motivací byla nízká hmotnost (1490 kg), pevnost skeletu a bezpečnost.

Pohon a jízdní režimy

i8 umí jezdit čistě na elektrický pohon (poháněna jsou pouze přední kola), dojezd pak činí cca 35 kilometrů. Při kombinovaném pohonu jsou poháněny obě nápravy, maximální dojezd činí cca 500 km. Baterie je možné dobít přes kabel ze standardní elektrické sítě či pomocí nabíječky BMW i Wallbox, která umožňuje nastavování dobíjecích časů. Výrobce uvádí, že 80% kapacity baterií je možné s Wallboxem dosáhnout za dobu 2 hodin.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

i8 má volič jízdních režimů se kterým se setkáváme v ostatních současných modelech BMW – Comfort, ECO PRO a Sport, avšak nově je tu eDrive. V režimech Comfort a ECO PRO lze aktivovat režim eDrive, tedy čistě elektrický pohon. V momentě, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod určitou hranici, se připojí benzínový motor za účelem dobíjení akumulátoru. Vůz samozřejmě využívá i systém rekuperace kinetické energie. Pro maximální využití potenciálu automobilu je třeba aktivovat režim Sport.

Technické údaje
pohon elektromotor + benzínový motor náhon přední / 4×4
převodovka automatická pohotovostní hmotnost (kg) 1490
počet válců 3 objem motoru (ccm) 1499
maximální celkový výkon (kW) 266 maximální rychlost (km/h) 250
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,4 pružnost 80–120 km/h na 4.rychlost.stupeň (s) 4,0
kombi.spotřeba paliva (l/100 km) 2,5 dojezd (km) 35 / 500
objem palivové nádrže (l) 42 emise CO2 (g/km) 59

Autor: BMW

rozměry

Design

BMW i8 je automobil s koncepcí sedadel 2+2, jinými slovy místa na zadních sedadlech je poskrovnu. Objem zavazadlového prostoru se raději neuvádí, ale fotky prozradí víc než jakýkoliv údaj. V zadní části se nachází zakrytý benzínový motor, ke kterému však uživatel nemá žádný přístup. Vůz má výklopné dveře (manuální) se kterými je snadné manipulovat. Kabina je vzdušná, pozice sportovní, sedadla vpředu jsou výborná. Osobně jsem na místě řidiče cítil to, co znám z jiných BMW – kabina posádku příjemné obepíná. Nastupování a vystupování vyžaduje díky vysokým prahům a výklopným dveřím trochu tělocviku. Palubní deska je hezká na pohled a ergonomicky zdařilá, ovladače jsou známé z ostatních modelů značky. Multifunkčnímu volantu s pádly řazení sekunduje volič automatické převodovky, dále ovladač iDrive a přepínač jízdních režimů. Parkovací brzda je elektronická. Pro navigaci, audio a další funkce je zde obrazovka umístěná ve středu palubní desky. V kapličce před řidičem zcela chybí analogové ukazatele.

Moderní interiér je však převýšen doslova futuristickým exteriérem. Takhle, že vypadá sériové auto, které se v letošním roce objeví na silnici? Ano! BMW i8 jezdí sice na 20“ kolech, avšak poměrně úzkých, kvůli nízkému odporu pneumatik. Vůz nemá přední kapotu, to co ukrývá přední část automobilu (elektromotor a baterie) je uživateli nepřístupné.

Výbava a ceny

Základní cena BMW i8 byla na českém trhu stanovena na částku 3 310 000 Kč vč. DPH. V ceně je zahrnuta položka BMW i Service Inclusive (5 let/60 000 km) zahrnující údržbové a servisní práce. Záruku na vůz je možné rozšiřovat (od 3 roky/40 000 km za 25 700,– až po 5 let/100 000 km za 154 900,–).

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Standardní výbava zahrnuje čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, DSC, ISOFIX, ukazatel tlaku v pneumatikách, elektricky ovládaná zpětná zrcátka se zacloňováním, 20“ kola, opravnou sadu na pneu, elektronicky nastavitelná tuhost tlumičů, dešťový senzor, LED světlomety vpředu i vzadu, elektronicky nastavitelná sedadla s vyhříváním, automatickou klimatizaci, multifunkční volant, iDrive, navigační systém Professional, AUX-in, balíček služeb ConnectedDrive, palubní počítač, centrální monitor 8,8“ a pak další drobnosti jako držák na nápoje, centrální zamykání atd.

Za metalické laky se připlácí 9256,– za perleťové laky pak 46 254,–. Na výběr jsou i další designy hliníkových kol, sady za 39 650,– a 47 580,–. Volitelné jsou i designy interiéru, vedle základního zvaného Neso jsou tu Carpo (39 650,–) a Halo (71 370,–).

Největším překvapením je paket BMW i Pure Impulse Package za 497 016,– který vedle designových prvků (exkluzivní čalounění interiéru, kožený kryt motoru, keramická hlavice voliče převodovky, vyšití log „i8“) zahrnuje alarm, paket odkládacích prostor, antracitové čalounění stropu, světelný paket, LED světlomety s rozšířenými funkcemi, Head-Up displej, Driving Assistant, přípravu pro mobilní telefon s Bluetooth (vč. USB vstupu a hlasového ovládání) a hifi systém Harman Kardon (11 reproduktorů). Zde si dovolím jednu drzou poznámku – když si odmyslím všechny ty krásné designové prvky, které tento paket zahrnuje, a spočítám pouze funkční prvky příplatkové výbavy, pak se dostanu na částku kolem 180 000,–.

Dojem

BWM i8 je krásné, technicky zajímavé a troufám si tvrdit, že i pokrokové auto. Pro konečný verdikt zbývá jediné – vůz otestovat. Vozy BMW řady i prodává v ČR výhradně autorizovaný prodejce BMW invelt. Na Slovensku si BMW řady i nekoupíte, takže zájemci o i8 musí do Prahy. Letošní kvóta pro ČR a SK čítá zhruba 15–20 kusů a podle neoficiálních informací je již naplněna. A to nikdo z kupujících vůz na vlastní oči neviděl, natož aby se v něm svezl. Vůz na fotografiích je předprodukční model, byť zcela funkční.

Podobné články:

2 komentáře u „BMW i8 v Čechách“

    • Můžeme začít filozofickou debatu o tom, zda je vůz schopen dosáhnout spotřeby 2,5 l/100 km. Zkusme věřit tomu, že to možné je resp. se dá této hodnotě alespoň přiblížit, ale o poznání těžší bude jezdit stále maximálně efektivně…v silničním provozu. Ostatně, měření spotřeby paliva probíhá v laboratorních podmínkách, proto je třeba tato čísla brát s rezervou. Metodiku měření spotřeby si ale nevymysleli výrobci aut, nýbrž EU.

      Odpovědět

Napsat komentář