Vše, co potřebujete vědět o Porsche Cayman GT4

Nefalšované sportovní Porsche, dost možná to nejlepší Porsche pro řidiče v současnosti, zná svou českou cenu. TopDrive vám přináší kompletní technické údaje a nejdůležitější prvky výbavy.

První nástřel informací, fotky a video jsme vám přinesli již v únoru. Nyní je čas se podívat na Porsche Cayman GT4 trochu detailněji.

Cena

Porsche na našem trhu stanovilo cenu ve výši 2 441 000 Kč vč. DPH.

Technické údaje
motor zážehový atmosférický šestiválec boxer objem motoru (ccm) 3800
náhon zadní převodovka 6M
výkon (kW) 283 při 7400 ot./min točivý moment (Nm) 420
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,4 pružné zrychlení 80–120 km/h (s) 5,5
maximální rychlost (km/h) 295 nejlepší čas na Nürburgring-Norschleife (min) 7:40
pohotovostní hmotnost (kg) 1415 objem zavazadl. prostoru (l) 425
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 10,3 objem palivové nádrže (l) 54

Technické vymoženosti

Přední a zadní náprava

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Pro vyšší stabilitu a přesnost držení stopy byla přední nápravě zesílena vzpěra McPherson, jejíž kinematika byla otestována na řadě závodních okruhů. K dokonalému ovládání vozu přispívají i kola jednotlivě zavěšená na podélných a příčných ramenech. I zadní náprava je díky dodatečnému zesílení a specifickým nosičům kol připravena podat maximální sportovní výkon. 

Jednotlivé kulové klouby na obou nápravách zajišťují navíc mimořádné tuhé spojení podvozku s karosérií a umožňují přesné vedení kol. Výšku, odklon kol a stopu a rovněž stabilizátory podvozku si můžete individuálně přizpůsobit projížděné trase.

Dynamická ložiska převodovky

Elektronicky regulovaný systém jednak minimalizuje citelné chvění a vibrace celé hnací větve, zejména motoru, jednak umí přizpůsobit tlumicí sílu a tuhost stylu jízdy vlastnostem vozovky. To přináší lepší využití výhod tvrdého i měkkého uložení motoru.

Při změně zátěže a v rychlých zatáčkách je chování vozu výrazně stabilnější a přesnější. Současně je redukováno vertikální chvění motoru při zrychlení za plného zatížení. Výsledkem je rovnoměrnější a vyšší hnací síla na zadní nápravě, vyšší trakce a lepší zrychlení. Při odpočinkovém stylu jízdy se díky měkčímu nastavení dynamických ložisek převodovky zase zvyšuje pohodlí.

Kola a pneumatiky

20“ kola z lehkého kovu se dodávají lakovaná platinovou, stříbrnou nebo hedvábně lesklou černou barvou. Sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměrech 245/35/20 a 295/30/20 povolené pro jízdu na silnicích mají tedy velkou kontaktní plochu a dokonalou přilnavost. Vzhledem k mělké hloubce profilování však na mokré vozovce hrozí zvýšené riziko aquaplaningu.

Standardní systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDK) varuje řidiče před ztrátou tlaku. Systém je navíc vybaven režimem pro jízdu na okruhu, který respektuje náročné tlakové a teplotní požadavky kladené na pneumatiky, a proto pečlivě sleduje individuální nastavený tlak vzduchu.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Variabilní systém tlumičů reguluje aktivně a průběžně tlumicí sílu pro každé kolo v závislosti na způsobu jízdy a konkrétní situaci. Stisknutím tlačítka můžete přecházet mezi 2 sportovními programy: normálním režimem pro sportovní jízdu na veřejných komunikacích a sportovním režimem určeným pro nejvyšší příčné zrychlení a maximální možnou trakci na okruhu. Karoserie nového vozu má o 30 mm nižší těžiště. Důsledkem toho je omezení klopení a klonění a tedy lepší dynamika jízdy a mimořádné podélné i příčné zrychlení.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM je automatický regulační systém pro stabilizaci vozidla na hranici jízdní dynamiky. Kromě protiblokovacího systému (ABS) zahrnuje ještě regulační systémy Electronic Stability Control (ESC) a Traction Control (TC). Pozorné snímače trvale monitorují směr jízdy, rychlost jízdy, rychlost stáčení i příčné zrychlení. Z poskytovaných údajů PSM vypočítává skutečný směr pohybu. Jestliže se vozidlo odkloní od požadované stopy, vyvolá systém brzdný impuls pro konkrétní kola. Zvláštností systému PSM nového modelu Cayman GT4 je, že respektuje sportovní charakter vozu a zásahy provádí s mimořádnou citlivostí a s přesným dávkováním. Systémy je navíc možné ve 2 stupních kompletně vypnout.

Brzdy

Červené šestipístkové hliníkové třmeny na přední nápravě a čtyřpístkové hliníkové třmeny na zadní nápravě v jednodílném provedení jsou zárukou vysoké tuhosti a velmi pevného uchopení kotouče i při vysokém zatížení. Mimořádně velké brzdové kotouče mají vpředu i vzadu průměr 380 mm a jsou odvrtávané s vnitřním chlazením, takže zajistí spolehlivé brzdění i za nepříznivého počasí. Pro dlouhou dobu životnosti je brzdová soustava vybavena efektivním větráním a chlazením, které využívá jak specifické chladicí kanály, tak i spoiler a lamely pro směrování proudu vzduchu.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Na přání dodávané keramické brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) se nesčětněkrát osvědčily v závodních vozech. Extrémně velký průměr brzdových kotoučů – 410 mm vpředu a 390 mm vzadu – nabízí ještě spolehlivější brzdný výkon.

Rozhodující výhodou keramických brzd je ovšem jejich neuvěřitelně nízká hmotnost. Brzdové kotouče jsou zhruba o polovinu lehčí než kotouče z šedé litiny srovnatelné konstrukce a rozměrů. Tato skutečnost se projevuje pozitivně nejen na jízdním výkonu a spotřebě, ale především redukuje neodpruženou a rotující hmotu a tím poskytuje významný příspěvek k aktivní bezpečnosti. Vůz spolehlivě sedí na vozovce a jeho chování je lepší zejména na nerovných vozovkách.

Pakety

Paket Sport Chrono vč. Porsche Track Precision App a příprava pro laptrigger

Volitelný paket Sport Chrono představuje okno do nového lepšího času. Kromě stopek na řadicí desce zahrnuje i novou aplikaci Porsche Track Precision pro smartphone. Čas s přesností na setiny sekund teď můžete sledovat jak na hodinách Sport Chrono, tak i ve sdruženém přístroji. Stopky se ovládají páčkou na sloupku řízení určenou pro palubní počítač.

Společně s Porsche Communication Management je paket Sport Chrono rozšířen o zobrazení, ukládání a vyhodnocování údajů změřených na okruhu a ukazatel výkonu v PCM.

Nová aplikace Porsche Track Precision umí čas okruhu automaticky měřit prostřednictvím GPS a zaznamenávat ho do smartphonu. Můžete tedy své údaje sdílet a porovnávat si je s dalšími řidiči. Při jízdě na okruhu je dynamika jízdy pomocí smartphonu vizualizována a zobrazovat je kromě času v jednotlivých sektorech a okruzích možné i odchylky od referenčního času. Aplikace přitom využívá maximálně přesné údaje z řídicí jednotky vozidla. Grafické analýzy dat a videoanalýza pomáhají řidiči v dalším zlepšování jeho výkonu.

Ještě přesnějšího měření času na okruhu – stejně jako při oficiálních závodech – dosáhnete pomocí laptriggeru, který si můžete objednat z Porsche Tequipment. Laptrigger může být umístěn vedle startovní/cílové čáry, kde automaticky změří čas průjezdu a podá Vám o něm informaci.

Paket Clubsport

Paket je tvořen bezpečnostní klecí vozidla za předními sedadly sešroubovanou s karoserií, červeným šestibodovým bezpečnostním pásem pro řidiče, držákem s hasicím přístrojem a přípravou pro hlavní spínač baterie. 

Toto vybavení vhodné pro motoristické sportovní akce je možné si samostatně objednat v oddělení Porsche Motorsport, stejně tak jako oblouk klece vpředu a strukturovaný kříž za sedadly. Totéž platí pro šestibodový bezpečnostní pás pro sedadlo spolujezdce.

Sedadla

Sportovní sedadla Plus

Sportovní sedadla Plus nového vozu Cayman GT4 s pevným čalouněním poskytují při sportovní jízdě bezpečnou a pevnou boční opěru. Poloha opěradla je elektricky přestavitelná, výšku sedadla a jeho posuv lze individuálně upravit mechanicky. Zvýšené boční opěrky jsou potažené kůží, střed sedadla je čalouněn černou alcantarou. Opěrky hlavy zdobí vyšívaný nápis „GT4“.

Adaptivní sportovní sedadla Plus

Ještě o stupeň vyšší komfort nabízejí adaptivní sportovní sedadla Plus, dodávaná na přání. Oproti standardním sportovním sedadlům nabízejí 18 různých, elektricky nastavitelných poloh, které umožňují dokonale individuální přizpůsobení výšky a sklonu sedadla, sklonu opěradla, úpravu sedáku, nastavení podélné polohy a 4 možnosti seřízení bederní opěry. Podle potřeby je možné změnit i polohu bočnic sedadla. Pohodlí, které Vám umožní plně se soustředit na náročnou jízdu v zatáčkách a které oceníte například na dlouhých cestách.

Skořepinová sedadla

Na zvláštní objednávku dodávaná skořepinová sedadla jsou kompletně zhotovena z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CfK), mají minimální hmotnost a mimořádně dobré boční vedení. Podélný posuv se provádí ručně, přestavování výšky je elektrické. Potah sedadel je standardně proveden z černé kůže se středovým pruhem z alcantary.

Tlačítko SPORT

Tlačítkem SPORT se při řazení dolů aktivuje automatická funkce meziplynu a podporuje sportovní změna řadicích stupňů.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.