Porsche Cayman GT4 – chlapi sobě

Macan, Cayenne, Panamera Hybrid – to jsou modely, které jsou určitě fajn, ale blázny do řízení, okruhové magory a závisláky na adrenalinové jízdy budí ze spaní model jménem 911 GT3. Nyní Porsche vzalo DNA gététrojky a píchlo jí do žil modelu Cayman. Výsledkem je Cayman GT4.

Cayman GT4 je přesně ten typ auta, kvůli kterému si v sobotu ráno přivstanete, abyste se mohl projet po liduprázdných okreskách. S tímhle autem nebudete balit holky před kavárnou, ale poměřovat síly na závodním okruhu s ostatníma chlapama. Stejnýma magorama, jako jste vy sám.

Vsadím se, že pokaždé, když nastartujete motor o objemu 3,8 l, naskočí vám husí kůže. A bude vás hřát pocit, že máte v Caymanu motor z 911ky, konkrétně z Carrery S, i když s mírně sníženým výkonem (283 kW/385 k).

GT4 nedává na výběr v otázce způsobu řazení. Manuální převodovka tak funguje jako oddělovač zrna od plev. Nagelování manekýni se musí spokojit se slabšími verzemi Caymanu, verze GT4 je vyhrazena Řidičům. A protože Cayman GT4 leccos okoukal od 911 GT3, má samosvorný diferenciáldynamické uložení převodovky minimalizující oscilace a vibrace hnacího ústrojí. Mimochodem, i s manuální převodovkou je Cayman GT4 při akceleraci rychlejší než Cayman GTS s PDK (4,4 s vs. 4,8 s). Maximální rychlost je rovněž vyšší (295 km/h). Ha há!

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Protože Cayman GT4 byl stvořen pro jistý druh silnic a jistý jízdní styl, dostal do vínku potřebnou výbavičku. Na kabátku přibylo několik aerodynamicky funkčních dílů jako lízátko pod předním nárazníkem, difuzor pod zadním a pevné zadní křídlo. Na první pohled lehká hliníková kola jakoby vypadla z oka těm, co jsou na GT3, i když nejsou uchycena centrální maticí. Velikost brzdových třmenů a kotoučů taky o něčem vypovídá. Podvozek, ač je snížen o 30 mm, se umí vypořádat i s trochu hrbolatým asfaltem, přesně takovým, jaký leží na Nürburgringu. Ostatně na této nejdelší jednosměrce na světě zajel GT4 nejlepší kolo s časem 7:40 min. Ano, to je ten samý čas, jaký zde zajela předešlá generace 911 (997) GT3.

Německý ceník startuje na částce € 85 779, – ale nekončí. Porsche z vás vytáhne další eura buď za keramické brzdy, karbonové sedačky či Sport Chrono paket rozšířeným o Track Precision app & Club Sport Package. Neptejte se, co to je, ale na okruhu to budete určitě potřebovat. Objednávat lze již nyní. První auta dorazí k prodejcům koncem března.

Úžasný snímek od Porsche krásně ukazuje, komu je GT4 určen a komu určen rozhodně není.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.