Když v lednu na autosalonu v Detroitu největší japonská automobilka odprezentovala tajemný koncept FT-1, fanouškům sporťáků zaplesalo srdíčko. Na sériovou produkci si budou muset ještě chvíli počkat. Co by tak mohl následovník modelu Supra nabídnout?

Současně s premiérou konceptu využila automobilka k propagaci kreace hry Gran Turismo 6. V té je možné usednout za volant studie. Zájem nejen herní komunity o FT-1 narostl především kvůli jeho designovému ztvárnění. To je produktem designového střediska Toyoty Calty Design Research v Kalifornii. Tým Kevina Huntera si dal záležet a stvořil pohledný automobil kloubící futuristický look s tradicemi značky. Historickou předlohou byl nepochybně legendární model 2000GT z roku 1967, z něj přebral koncept svou nejpůsobivější linii, linii střechy při pohledu z boku.

Design pod drobnohledem

„Červená bestie“, tak prostě působí. Vraťme se k bočnímu pohledu. Příď i kapota je velmi nízká, oplývá velkou délkou a odhaluje umístění motoru za přední nápravou. Linie střechy směrem dozadu pozvolna klesá ke krátké zádi ukončené vysouvacím křídlem. Hezkým čistým detailem je optická absence A sloupků, čelní sklo tedy plynule přechází do prosklení dveří. Když se zadíváme na příď „eftéčka“ , tak nos v ose nárazníku nemůže nepřipomenout přední křídlo formule 1, podobné řešení v minulosti bylo použito u Mercedesu SLR. Pocit svalnatosti umocňuje rozšiřující se a vystupující kapota. 

Třešničkou na dortu je agregát vystavený na odiv pod průhledným krytem. Světlomety s LED technologií přecházejí do otvorů k chlazení brzd. Neméně se vydařila i záď konceptu. Zakomponované světlomety trojúhelníkového tvaru. Dvě trčící koncovky výfuku, vypoulené víko kufru, ale hlavně masivní difuzor ve spodní části nárazníku. Povedeným řešením je podepření vnějších zpětných zrcátek z vnější strany. Ani interiér nenabídne nudný prostor, vše je zde podmíněno funkci. Jde spíše o pracoviště závodního pilota. Malý zploštělý volant s integrovaným displejem v horní části na sobě nese i startovací tlačítko. Detaily o jízdě lze číst na integrovaném head-up displeji. Těla dvoučlenné posádky pevně sevřou parádní anatomy.

Výkonu dostatek

Co nám zatím výrobce nesdělil, jsou technické specifikace. Spekuluje se o dvou variantách, hybridní a čistě benzinové. Ta hybridní by měla vyjet s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem objemu 2,5 litru, jenž by měl v kombinaci s elektromotorem poskytovat výkon 400 koní. Benzinová verze by mohla být vybavena čtyřválcovým přeplňovaným dvoulitrem (představeném ve studii Lexus LF-NX). 

S agregáty bude kooperovat sekvenční převodovka odvozená z Lexusu LFA, stejně jako u LFA bude umístěna u zadní nápravy (Transaxle). Poháněna bude ta „správná“ náprava, tedy zadní.

Kdy se dočkáme?

Do sériové produkce by FT-1 měla dorazit v roce 2016. Toyota uvedla, že cena by neměla přesáhnout 100 tisíc dolarů. Název, pod kterým se bude prodávat je nejasný, FT (Future Toyota) to jistě nebude. Spekuluje se o označení Supra.

Názor TopDrive

Fantastický design. Jako na duchovního nástupce původní Supry a ikonického LFA se máme na co těšit. Snad Toyota zopakuje řidičské auto jako u GT86, má k tomu všechny předpoklady. Pokud se bude skutečně prodávat za cenu kolem dvou miliónů korun, půjde o zajímavou koupi.