Pick-up ISUZU D-MAX jsme za poslední necelé dva roky měli možnost vyzkoušet ve třech verzích, jeho zápůjčka vždy přišla v pravou chvíli a my jsme vyzkoušeli, co tento pracant v pravém slova smyslu dovede.

Značka Isuzu vyrábí své vozy již téměř sto let a testovaná verze pick-upu D-Max je již sedmou generací. Ve velmi brzké době ale na trh přijde nový model. U předchozího jste si mohli vybrat mezi verzemi Single Cab, u které hraje prim velká korba se svojí vnitřní délkou 2,3 metry. Space Cab, s dveřmi otvíranými proti sobě a vnitřní délkou korby bez pěti milimetrů celých 1,8 metru. A také námi testovaná verze Double Cab s čtyřmi plnohodnotnými dveřmi, překvapujícím místem na zadních sedadlech a korbou o vnitřní délce 1495 milimetrů.

Všechny varianty disponují 1000 kg užitečného zatížení ložné plochy. Celková pohotovostní hmotnost Isuzu je nemalých 2048 kg v námi testované verzi Double Cab a ve střední výbavě Custom s automatickou pětistupňovou převodovkou. Na přední nápravě s dvojitými trojúhelníkovými příčnými rameny a vinutými pružinami leží 1225 kg. Nad zadní tuhou nápravou s listovými pery je pouze ložná plocha a tomu odpovídá i hmotnost 823 kg.

Výbava

Isuzu pohání 2,5 litrový, čtyřválcový turbodiesel s dvojitým přeplňováním a chladičem stlačeného vzduchu o výkonu 163 koní a 400 N.m točivého momentu při 1400 až 2000 otáčkách za minutu. Isuzu má síly dostatek a dokáže svižně zrychlovat i ve vyšších rychlostech. Rozdělení hmotnosti je ale na jízdních vlastnostech prázdného vozu znát. Na nerovnostech zadek nervózně poskakuje. Příplatkové offroadové pneumatiky Mickey Thompson jsou skvělé na nezpevněném terénu, kde jsme se při focení potkali s Patrolem v expediční výbavě a doplňky. Isuzu v nerovném souboji nezůstalo soupeři ani pohonu všech kol nic dlužno. S hrdostí zdolalo všechny terénní nástrahy stejně snadno, jako upravený Patrol, i díky své světlé výšce až 275 mm mezi nápravami a nájezdovým úhlům 30° vpředu a 24° vzadu a hloubce brodění 60 cm. Na mokrém hladkém asfaltu se pneumatiky ukázaly poněkud záludnějšími a i při malé rychlosti prázdný zadek velmi rád utíkal. Vše ale vyřešila drobná korekce volantem a navíc elektronika zasáhla vždy včas.

Testy

První zápůjčka vozu Isuzu D-Max nám pomohla logisticky vyřešit stěhování zhruba 1600 kusů časopisu, celkem 960 kg nákladu. Obvykle bychom to osobními vozy vezli zhruba načtyřikrát. Isuzu se osvědčilo jako spolehlivý parťák na práci a stačila nám jen jedna cesta. Na nejmenší ložnou plochu ze tří variant se magazíny vešly a téměř maximální nosnost D-Max pocítil mírným zakleknutím na zadní nápravu. Motor si hmotností o téměř jednu tunu více poradil velmi dobře, větší změnou prošly jízdní vlastnosti, Isuzu nyní nerovnosti v podobě retardérů a kočičích hlav překonávalo hladce a komfortně.

Při další zápůjčce jsme využili především vynikající terénní vlastnosti Isuzu. Materiál na stavbu nízkých lanových překážek v podobě několik set metrů lan jsme si ve verzi Double Cab, ale tentokrát s boudou, s přehledem vyvezli na vyvýšené místo v lese, kam jsme se až mezi stromy vešli. Bez nutnosti zapojení redukce, jen se zapnutím pohonu všech kol.

Škála pracovních schopností Isuzu je široká a D-Max může sloužit jako klasický pick-up, nebo další s nástavbou pro řemeslníky s praktickými zásuvkami. V „lovecké“ úpravě se zásobníkem vody, trezorem na zbraň a vanou s navijákem na „úlovek“, nebo s doplňky na sněžný pluh a sypač.

TIP: Podívejte se na Fotogalerii z testu.

Parametry

Motor: Vznětový R4, 2499 cm3, dvojité přeplňování
Výkon: 163 k@3600 min-1
Točivý moment: 400 N.m@1400-2000 min-1
Z 0 na 100 km/h:  –
Max. rychlost: 180 km/h
Spotřeba 8,4 l/100 km
Hmotnost 2048 kg (12,56 kg/k)
Základní cena: 591 750 Kč (Single Cab Basic)

Za zapůjčení a velkou pomoc v několika jinak složitých logistických případech děkujeme českému zastoupení značky ISUZU.