reklama Suzuki

Zatímco motoristický svět nyní hláskuje jméno Giulia ve všech jazycích a nešetří slovy chvály, my k novému modelu zaujímáme skeptický postoj. Jeho největší slabinou není silná konkurence, ale samotná automobilka Alfa Romeo. Vrcholná verze QV, ať je jakkoliv fantastická, značku Alfa Romeo rozhodně nespasí.

Alfa Romeo představila nový sedan střední třídy, a to hned ve vrcholné verzi QV s motorem Maserati. Staré je jen jméno Giulia, vše ostatní je nové a působivé – vzhled i technika. Předpokládáme, že jako fanoušci aut jste o této verzi už četli, protože internet teď nežije ničím jiným. My vás tedy ušetříme slastného vzdychání a podíváme se na model Giulia z jiného úhlu. Otázka zní: má tohle auto šanci na úspěch? Odpověď zní: zcela určitě, ale jsou tu jistá „ale“, která úspěchu hází klacky pod kola.

Chybí kontinuita

Giulia je nástupce modelu 159, který se přestal vyrábět v roce 2011. Od té doby Alfa Romeo v tomhle důležitém segmentu střední třídy žádný model nenabízela. A nyní přichází Giulia, aby udělala velké „haló“. Kdo na tohle volání uslyší – majitelé obstarožních stopadesátdevítek? Možná ano. Majitelé trojkových bavoráků a céčkových medvědů určitě ne. Alfisti jsou specifická sorta zákazníků, kteří svoji značku nadevše milují, ale je to dostatečně početná skupina pro zajištění úspěchu?

Klíčové jsou běžné modely

Alfa Romeo představila Giuliu ve vrcholné verzi QV s výkonem 510 k. Vypadá úchvatně. Nikdo z veřejnosti tohle auto ještě neřídil, ale chceme věřit tomu, že pojede skvěle a možná bude opravdu lepší než BMW M3 či Mercedes-Benz C 63 AMG. Úspěch modelu Giulia a případná spása značky ale neleží na bedrech vrcholné (a drahé) verze QV, nýbrž na „běžných“, širokým masám dostupným, verzích. A protože hlavním trhem Alfy Romeo je Evropa, bude zapotřebí dieselového motoru a karosářské verze kombi. Diesel prý bude, benzínový čtyřválec (1,8 l či 2,0 l) také, ale o kombíku zatím nemáme zprávy. I pohon všech kol, mimo verzi QV, by se hodil …

reklama Isuzu

Kouzelné slovíčko: cena

Kvalita vozů Alfa Romeo byla všelijaká, ale levná auta to nikdy nebyla. Cenová politika bude tedy zásadní. A zatímco v designovém oddělení automobilky pracují mistři, v tom obchodním diletanti. Příkladem budiž stávající hatchback Giulietta – konkurent Golfu, Astry, Focusu a dalších. Alfa je z nich nejkrásnější, možná i nejhravější, ale taky nejdražší. Odpovězte si na otázku, kolik jste dnes na ulici viděli Golfů a kolik Giuliett. Někdo by mohl argumentovat, že Alfa Romeo je přeci prémiová značka, a proto je dražší. To je sebedestruktivní filozofie. Aby se mohla Alfa Romeo měřit s Audi, BMW a Mercedesem na všech frontách, pak k té „prémiové“ ceně musí umět nabídnout širokou modelovou řadu a pestrou paletu motorizací. Když Němec vyjede s novým modelem, nikdo nepochybuje, že vedle sedanu bude i kombík, kabriolet, coupé, vrcholná verze, čtyřkolky a několik dieselových motorů. U Itala nemáte tuhle jistotu ani poloviční.

Hořká pachuť nedávné minulosti

Pamatujete si na model Brera (2005–2010)? Z konceptu byli všichni paf. Víte, že koncept Brery měl motor V8 z Maserati? Sériový model se sice od konceptu vzhledově moc nevzdálil, ale pod kapotou byl „jen“ V6 a pak čtyřválcové motory. Vysoká hmotnost, nevalné jízdní vlastnosti a vysoká cena tohle auto dokonale pohřbily. Bože chraň, ať stejný osud nepotká Giulii.

FCA Group

Ne, to není jméno fotbalového klubu, ale koncernu Fiat Chrysler Automobiles. V jeho vedení ale možná vzhledem k hospodářským výsledkům pár fotbalistů pracuje. Lancii vykopali hrob. Má-li se Alfa Romeo vyšvihnout, pak by měla být nová Giulia sakra dobrým autem!