Britský Radical opět vyšel vstříc lidem, kteří to se závoděním myslí opravdu vážně. Za částku necelých 5 milionů korun nabízí ostrý závoďák vhodný zejména pro vytrvalostní okruhové závody.
„Radical ´s most advanced, powerful and aerodynamically-developed open racing car yet“, věta, která říká vše. Při stavbě nového top-modelu využili Britové svých zkušeností z předešlých modelů a nešetřili na materiálu. Karbon, hliník, závodní tlumiče s přepákováním typu push-rod, bezpečnostní rám dle předpisů FIA a motor vlastní konstrukce.
V8 3,0 l + sekvenční převodovka
Atmosférický vidlicový osmiválec 3,0 l poskytuje výkon 328 kW (446 k) při 9100 ot./min. a točivý moment 379 Nm. Síla je na zadní kola přenášena skrze 7stupňovou sekvenci Quaife. Na obou nápravách najdete šestipístkové brzdy, průměr brzdových kotoučů činí 350 mm vpředu a 310 mm vzadu. Obouvat můžete 17“ či 18“ ráfky s pneumatikami Dunlop. V otevřeném kokpitu je palubní deska tvořena jedním 7“ TFT displejem. Datalogger dodalo AiM.
40 hodin ostrého provozu
Standardně je vůz vybaven nádrží o objemu 70 litrů, ale Radical počítá i se zástavbou nádrže o objemu 100 l … pokud to s vytrvalostními závody myslíte opravdu vážně. Radical uvádí, že SR8 RSX vydrží 40 hodin ostrého závodního provozu, takže 24 hodin v Le Mans či na Nürburgringu byste měli v pohodně zvládnout včetně kvalifikace. Pak je nutné vůz repasovat. Za hračku o hmotnosti 860 kg si Radical v přepočtu účtuje 4,7 mil. Kč.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Je to moc drahé? Pak je tu SR1 za milion.