reklama Suzuki

Po modelu SR3 SL přichází britský Radical s dalším silničním modelem a nutno podotknout, že se opět jedná o dosti radikální vůz. Je to vlastně auto na závody, které smí do běžného provozu.

Ten, kdo dovolil RXC jezdit po silnici, měl asi silnou „virózu“. Jasně, s RXC můžete na silnici, ale vzhledem k jeho charakteru bude lepší vyrazit na okruh. Vyhřívané čelní sklo a klimatizace působí v tomto případě asi jako náplast na otevřenou zlomeninu. Na krátkou projížďku dobré, ale cestování s RXC musí být čirý masochismus. Tuhle 900 kilogramů těžkou resp. lehkou placku pohání motor V6 3,7 l (z Fordu Mustang) vyladěný na výkon 283 kW (385 k) v 6750 ot./min. a točivý moment 433 Nm. Pádly ovládaná 7stupňová převodovka je od společnosti Quaife. Pod koly uchycenými centrálními maticemi jsou 6pístkové brzdy (vpředu). Průměry brzdových kotoučů jsou 330 a 310 milimetrů. Nevoní vám ocel? Fajn, za příplatek mohou být kotouče karbon-keramické. Aerodynamika je maximálně funkční, zadní křídlo je stavitelné. Na stovce je RXC dřív než napočítáte do třech a maximálka činí cca 280 km/h. V této rychlosti na vůz působí přítlak o váze 900 kilogramů! Nádrž má objem 100 litrů. Gumy dodává společnost Dunlop. 

reklama Isuzu

Názor TopDrive 

Chceme ho!

Video od Radicalu